Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Hej, är det någon som har fisket med NAM #9 12`8``? Jag har just nu en GASS #9 12`6``i bruk, vilket jag elsker och söker nu efter ett liknande spö för fiske med synkende Klumpar.

Jag skulle vara mycket intresserad av erfarenheter med den korta NAM spön.

MvH. Jörn

Edited by Joern70
Posted
16 hours ago, Joern70 said:

Hej, är det någon som har fisket med NAM #9 12`8``? Jag har just nu en GASS #9 12`6``i bruk, vilket jag elsker och söker nu efter ett liknande spö för fiske med synkende Klumpar.

Jag skulle vara mycket intresserad av erfarenheter med den korta NAM spön.

MvH. Jörn

GASS har jag inte koll på men har fiskat med Nám 12,8:an sedan förra året med short klumpsystem, funkar garanterat med sjunklinor oxå. Spöt i sig köper man kanske inte om man bara torrviftat i butik, känslan är att det är styvt, men belastat med lina ute vid vattnet är det lätt i handen och helt underbart o fiska med, jag är supernöjd med det..

Posted

Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter.😎 Vilken klumpvikt kör du med?

MvH. Jörn

Posted
9 hours ago, Joern70 said:

Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter.😎 Vilken klumpvikt kör du med?

MvH. Jörn

Använder GL 4D body 25,6gr och spetsar på 9gr så knappa 36gr. Spöt tål att lastas på mer men jag gillar den där lätta känslan..

Posted

Jag gillar också att kasta lättare klumpar som inte skrämmer fisken. Tack för ditt stöd, spön är på väg.