Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hur är dessa linor. Har inte provat själv och mycket av det man läser är ett test på gräsmattan och en bedömning efter detta. 

Är väl inte helt rättvist så min fråga är om någon fiskat en tid med en VATN lina och kan återge vad hen tycker.

Tack på förhand

Ola

Posted

Jag har fiskat med vatns flytlina i typ 3 månader. Men måste säga att den inte presterar bra. Den har två bellies men dom funkar knappt. Jag bytte till hero linan och kastar längre och mindre plask när torrflugan används. Men vantn linan är billig och funkar som nybörjarlina skulle jag säga. Jag har en klass 5 Lina. På gräsmattan är den skön och rullkasta men inte i vattnet.

• Like 1
Posted

Köpte deras Dry fly taper klass 5 när den var nedsatt i pris för att testa. Har fiskat med den senaste veckan. Helt OK lina, mjuk och följsam, känns lite underklassad, mer som klass 5,5. Inte egentligen en uttalad presentationslina utan vänder över tafs och fluga ganska kraftigt. Går att kasta långt med och flyter bra, inga problem att kasta tyngre flugor och lättare streamers. Skulle säga att det är prisvärda linor, får se hur den håller i längden.

• Like 1