Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ny lina ut på marknaden!

Featured Replies

Tjena!

Det kommer ut en helt ny flytlina på marknaden inom kort! 

Det är en lina som klarar av både över som underhandskast på ett sätt som verkligen Imponerar!

Jag har varit med och testat prototyperna och tycker att linan utklassar allt som finns på marknaden!

Linan är i första hand avsedd för fisket i sjöar, tjärnar och åar med begränsade kast utrymmen!

Kastegenskaperna och priset kommer att glädja många! 

Mer info senare!

• Replies 118
  • Views 18.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Kul att du deltar i diskussionen däremot så ska du göra det på rätt sett så det blir tydligt för medlemmarna vem du är när du väljer att pusha på din egen produkt. Forumet är gratis för alla men

• Jag är helt övertygad om att du har en poäng, helt övertygad av att du har en grym lina, bra att det finns vettiga prisvärda alternativ! Ser gärna bara att man är tydlig med att man är inblandad, som

• Hej.. Fint, då har vi ett spö som inte kastar en #5 lina på ett spö som inte väger in i #5. Utvecklingen går verkligen framåt!! Varför inte märka om både lina och spö i #6 istället?? Det här är sååå j

Det är inte många som kastar på Seppos nivå så det här låter ju klart intressant. 

• Author

Lite uppdatering om denna suveräna lina som har en fantastisk kortare framtapering som verkligen hjälper till slå ut tafsen på både överhandskast och vatten ankrade kast, utan att vara för brutal! Körde heldag i strömmande vatten så det blev kast med ganska stora streamer och mindre flugor i trånga lägen o och öppnare ytor med överhandskast! Sen är den väldigt rak i vattnet ( bild).

Kan bara konstatera att det är bästa linan jag fiskat med! 

prototype.5.jpg

20240709_144349.jpg

Är det någon "ny typ" av material? eller ny konstruktion? och/eller ny profil/tapering. På bilden ser det ut som en vanlig WF ju :) , men det kanske döljer sig hemligheter...

Den ser onekligen ut att ligga väldigt rakt iallafall.

Edited by Henko

Vad heter den?

1 hour ago, Henko said:

Är det någon "ny typ" av material? eller ny konstruktion? och/eller ny profil/tapering. På bilden ser det ut som en vanlig WF ju :) , men det kanske döljer sig hemligheter...

Det är väl pris kontra prestanda som är grejen. https://netlines.se/prototype.html

Att bra linor har stuckit iväg i pris.

Tycker att det ser ut som en komprimerad Trout boss. 

Trout Consigliere alltså? ;)

Den låg ju rak!...som många önskar  inte kan..

Vägen mot döden..är den enda vägen vi inte kan välja bort.

• Author
7 hours ago, Henko said:

Det är linans framtapering,vikt, klumplängd och skjutlinans diameter, allt sitter på rätt plats. 

Linan är designad för att vara lättkastad vilket den verkligen är! 

Priset på linan säger att det är en asiatisk lina och skulle den vara amerikansk lina med samma spec,

hade den knappast kastat bättre, den skulle bara bli dyrare!

• Author
11 hours ago, Bigsalmon said:

Gäller viktangivelserna 30' eller klumpen? Vilket iofs nästan är samma sak på den här linan...

Hela klumpen #5 väger 12gram o #6 14gram.

Hört om av andra/som fått..som "testat" ..BRA betyg..skall nog testa en själv..YTTERST...SÄLLAN jag köper mig en ny lina..kan gå 4-5 år..ingen prylnörd.

Edited by Ismo

Men vart kan man köpa den här linan då?

4 minutes ago Twitcher sa:

Bra fråga egentligen!!..:blink:

27 minutes ago, Twitcher said:

Netlines .se 

42 minutes ago, HansKlinga said:

Netlines .se 

Ok, jag klickade på den länken men fick felmeddelande. Får prova igen.

Edit: Har testat både från dator och mobil. Kommer inte in. Står att webplatsen inte kan nås.

Edited by Twitcher

3 hours ago, Twitcher said:

Ok, jag klickade på den länken men fick felmeddelande. Får prova igen.

Edit: Har testat både från dator och mobil. Kommer inte in. Står att webplatsen inte kan nås.

https://netlines.se/

Fungerar för mig 

Verkar intressant, frågan jag tänker på är hur den håller i längden men det får tiden utvisa. 

Eller ni har kanske testat den ett tag Seppo?

För övrigt bra att ni tar fram en lina till bra pris. Linor i dag är ju alldeles för dyra. 

• Author
12 hours ago, ola stefan said:

Verkar intressant, frågan jag tänker på är hur den håller i längden men det får tiden utvisa. 

Eller ni har kanske testat den ett tag Seppo?

För övrigt bra att ni tar fram en lina till bra pris. Linor i dag är ju alldeles för dyra. 

Vi vet inte hur hållbar den är än, det har sett lovande ut så här långt!

Linan skjuter bra så man behöver inte luftkasta så mycket !

Har kört med linan i ett halvår o hårdtestat den, kastat mycket mer än vad man gör i vanligt fiske och än i bra skick! 

Tanke på priset så skall inte linans hållbarhet jämföras med linor som kostar ca 2000kr

Men kastegenskaperna är sjukt bra i denna lina!

Väntar på Posten!! en klass 5:a..byter sällan ut mina linor....går nog 4-5 år emellan.

Fick den igår å åkte ut till våra sjöar för att testa..... Ingen expert men sköt bra och ganska lik Rio dart (den gamla) mjukare än rion, låg bra i vattnet så den får sitta kvar på rullen till fem spöt.... Och inte minst ett bra pris på den🥰