Jump to content

Trump!!

Recommended Posts

Att han skall endast!! bli träffad i örat!..är ett skämt!!!!!....med en sån stort huve som han har..pricka örat!!!..FR 120m   NEJ ..Nej Nej Nej!..så dålig skytt finnes ej!.KOMPLOTT! JA.

• Like 2

Garanterat nästa president och världskrig 3 nära. Får hoppas einstein har fel att ww4 blir med sticks and stones.

On 7/21/2024 at 11:13 AM, Ismo said:

Att han skall endast!! bli träffad i örat!..är ett skämt!!!!!....med en sån stort huve som han har..pricka örat!!!..FR 120m   NEJ ..Nej Nej Nej!..så dålig skytt finnes ej!.KOMPLOTT! JA.

Man missar inte om man verkligen ha ihjäl någon. Skjöt han bara ett skott? 

Man ligger fan i hårdträning och kalibrerar vapnet till max. 

Edited by Tafsbrott

• 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
17 hours ago, Ismo said:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8q9pOx/skjutning-nara-trump-han-ar-i-sakerhet

Skulle inte förvåna mig om allt  är Fejk!!!..bara för att vinna valet.:rolleyes:

Valet av vapen går att diskutera. 

En Ak på långt håll är väl bland de sämre alternativet.

Speciellt då de inte direkt är svårt att få tag på ett sniper. Är ju bara att gå in på Walmart och köpa. 

Å sedan den förra dåren som inte ens träffade på 150 meter med ett riktigt gevär. Nja, är skeptisk till detta. 

Ska man prata om eventuella fördelaktiga grejer med Trump så starta han inga nya krig. Det säger en del också även om Trump har sina sidor. Jag tror han har full fokus på att maxa USA's ekonomi. Ett exempel är att han tycker Natoländer ska betala för sig. Personligen fattar jag inte varför vi inte folkomrösta om NATO. Jag är helt emot det. Och då är jag gammal stridspitt och K3 jägare. Logiken i Natobeslutet är noll. Enbart politiskt spel. Pinsamt dåligt beslut som förstör 200 år av smartspel där vi har haft en trumf på hand i att vara alliansfria.

• Like 5
  • Confused 1

• 2 weeks later...

När en lyssnar på Trump!..karln ärju snart 80 år gammal!..tänk om våra Politiker skulle uttala sig så om dittan å dattan!.

Ha skulle ju sitta på ett Mentalsjukhus..:blink:

2 hours ago Ismo sa:

När en lyssnar på Trump!..karln ärju snart 80 år gammal!..tänk om våra Politiker skulle uttala sig så om dittan å dattan!.

Ha skulle ju sitta på ett Mentalsjukhus..:blink:

Jag förstår ju att du är otroligt nöjd med världsläget just nu och hoppas på tydligen mer av det hela...

1 hour ago Paltnakke sa:

Jag förstår ju att du är otroligt nöjd med världsläget just nu och hoppas på tydligen mer av det hela...

Nog vet jag om Världsläget!!! Krig ta mig fan ÖVERALLT!!   ..behövs inte en DÅRE till!

• Like 1

8 hours ago, Paltnakke said:

Detta. Trump är den förste president under min livstid som inte startat ett krig...

Han har ett tydligt 'America first'-anslag, vilket sannolikt skulle gynna världsfreden. Under Biden har Ryssland börjat pola med Kina och Nordkorea. Biden och Netanyahu har även lyckats med konststycket att ena Shia och Sunni, vilket är ett unikum då de varit i luven på varandra i närmare 1400 år...

--

Beträffande 'the wall' och gränsproblematiken. Varje år dör fler amerikaner av fentanyl (precursors från Kina, men producerat i Mexico) som kommer över södra gränsen än vad som dog under hela Vietnamkriget... Så, att som dum-o-kraterna helt strunt i gränsskydd har ställt till det betänkligt i hela USA; inte bara i Tx, Az och Cali. Och Harris har varit s.k. 'border czar' de senaste 3,5 åren eller däromkring.

--

Så det finns helt naturliga förklaringar till att många amerikaner stödjer Trump. Om inte annat kan man jämföra realpriserna under Trump resp. Biden. Amerikaner gillar inte att allt har blivit svindyrt...

Posted (edited)

Jag gillar bara inte Trump!..tycker han är störd..finns en tråd jag startade om Putin!..lika störd han oxå!

Sen har vi Kim Jong-DUM..!  listan kan göras lång.

Sen USA ..år dessa Amerikarnare..ang Abort frågan..

Edited by Ismo

2 hours ago, T-bum said:

Detta. Trump är den förste president under min livstid som inte startat ett krig...

Han har ett tydligt 'America first'-anslag, vilket sannolikt skulle gynna världsfreden. Under Biden har Ryssland börjat pola med Kina och Nordkorea. Biden och Netanyahu har även lyckats med konststycket att ena Shia och Sunni, vilket är ett unikum då de varit i luven på varandra i närmare 1400 år...

--

Beträffande 'the wall' och gränsproblematiken. Varje år dör fler amerikaner av fentanyl (precursors från Kina, men producerat i Mexico) som kommer över södra gränsen än vad som dog under hela Vietnamkriget... Så, att som dum-o-kraterna helt strunt i gränsskydd har ställt till det betänkligt i hela USA; inte bara i Tx, Az och Cali. Och Harris har varit s.k. 'border czar' de senaste 3,5 åren eller däromkring.

--

Så det finns helt naturliga förklaringar till att många amerikaner stödjer Trump. Om inte annat kan man jämföra realpriserna under Trump resp. Biden. Amerikaner gillar inte att allt har blivit svindyrt...

Trumps snack om nya strafftullar mot Kina lär ju knappast göra relationen bättre.

https://www.cnbc.com/2024/09/13/what-trump-tariff-proposals-would-mean-for-your-money.html

Att det är problem på gränsen verkar ganska viktigt för Trump. Viktig som del av hans kampanj.
https://www.nbcnews.com/politics/congress/senate-republicans-block-border-security-bill-campaign-border-chaos-rcna153607