Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej

För första gången har jag haft ett par vadarskor som höll så himla bra och är fortfarande fina efter 5-6 års användning men filtsulorna är nästan slut. Tycker synd om att kassera så pass fina vadarskor pga filtsulorna men frågan är om man verkligen kan lagga dessa lika bra som Simms gör? Lagga själv isf eller skomakare? Prisvärt kontra köpa nya?😁

IMG_4279.jpeg

Posted
3 hours ago, Ismo said:

Gå barfota!!:mellow:

Hehe precis, just därför tänker jag lite förebyggande.😉

Skämt åsido, har du nån bra tips?😁

Posted
54 minutes ago Dorin_89 sa:

Hehe precis, just därför tänker jag lite förebyggande.😉

Skämt åsido, har du nån bra tips?😁

Nej!..har "gått" ur mina skor sen dess..

• 2 weeks later...
Posted (edited)

Jag gick till en skomakare till slut. Köpte kinetic felt sole. 300kr för sulorna och 600kr för arbetet, det gick inte att komma undan biligare.

Skomakaren har kämpat mycket för att fåt till sulorna bra och sa att det är nästintill omöjligt att göra det själv utan press, bra verktyg mm.. Hans slipband tog nästan stryck av hur hårda solarna är samt hur mycket värme de utvecklar när de ska slippas. Jag såg det med egna ögon.

Föresten, limmet som följer med dessa kit är typ skräp. Han fick använda nån dunderlim för att få till det.

Får se om de håller nu.😉

IMG_4381.jpeg

Edited by Dorin_89
  • Like 4
Posted (edited)
3 hours ago Dorin_89 sa:

Jag gick till en skomakare till slut. Köpte kinetic felt sole. 300kr för sulorna och 600kr för arbetet, det gick inte att komma undan biligare.

Skomakaren har kämpat mycket för att fåt till sulorna bra och sa att det är nästintill omöjligt att göra det själv utan press, bra verktyg mm.. Hans slipband tog nästan stryck av hur hårda solarna är samt hur mycket värme de utvecklar när de ska slippas. Jag såg det med egna ögon.

Föresten, limmet som följer med dessa kit är typ skräp. Han fick använda nån dunderlim för att få till det.

Får se om de håller nu.😉

IMG_4381.jpeg

Precis vad jag tänkte.!

Edited by Ismo