Jump to content

C&R ; utbildning behövs!

magnolia

Recommended Posts

Fanns engång en utvärderingom hur en skall släppa tebaks Röding /små specf...via Kiruna Jakt & fiske på -80, talet!

Bästa res. .var att!!..INTE röra fisken alls!..släppa tebaks den i Pimpelhålet..nere  i vattnet./hålet...den överlevde BÄST!

22 hours ago, Ismo said:

Fanns engång en utvärderingom hur en skall släppa tebaks Röding /små specf...via Kiruna Jakt & fiske på -80, talet!

Bästa res. .var att!!..INTE röra fisken alls!..släppa tebaks den i Pimpelhålet..nere  i vattnet./hålet...den överlevde BÄST!

Ja ! Det är inte bra med all fotograferande, helst bör fisken inte lämna vattnet alls. Kan förstå att man kan vara stolt över en fisk och vill visa den, men i många fall så är det kanske en av många som man fångat under åren och då bör man tänka efter väldigt noga! Själv har jag slutat fotografera fisk som skall ut igen, tar istället en bild av naturen och mina redskap.

IMG_0042.jpeg

Edited by Sovereign
  • Like 2

On 7/24/2024 at 4:47 PM, Fisk said:

Där har yrkesfiskarna på youtube mycket att bättra sig med. Inte sitta och vifta med fisken ovanför vattnet medan man gör reklam för senaste betet. 

Skönt att det inte bara jag som reagerar på det....galet illa ibland kan jag tycka.

• Like 4

On 7/24/2024 at 4:47 PM, Fisk said:

Där har yrkesfiskarna på youtube mycket att bättra sig med. Inte sitta och vifta med fisken ovanför vattnet medan man gör reklam för senaste betet. 

Råkade påpeka detta vid ett tillfälle på Facebook på en rätt känd profil för nåt år sedan..

Blev en mobb från dennes vänner som gick försvar, så det är känsligt detta😁

Rätt tatueringar, keps med reklam, spöet i rätt vinkel på axeln och gärna en neck gaiter är ett måste att rätta till medans fisken lider för att få rätt bild..

Edited by Mats.J
  • Like 9

På 2024-07-25 at 23:53 Mats.J sa:

Råkade påpeka detta vid ett tillfälle på Facebook på en rätt känd profil för nåt år sedan..

Blev en mobb från dennes vänner som gick försvar, så det är känsligt detta😁

Rätt tatueringar, keps med reklam, spöet i rätt vinkel på axeln och gärna en neck gaiter är ett måste att rätta till medans fisken lider för att få rätt bild..

Fejan har jag gett upp med,,VILKET SKIT FORUM,

Gick inte att få bort kontot fr. en numera långt döda Mamma.med såna krav.... så jag gav upp!.."tamejfam Obduktions rapport"

Sen att få bort sig själva var en bedrift att gör..Puust!:blink:

Sen dessa Administratörer  i div. "grupper"..Villka Hönor) Paaa..Paaak..Paaak!!..fick inte tag på en enda..vart utkastad å begränsad i 2st...FATTA NOLL:blink:...Ville bara vet VARFÖR??..jag inte fick vara med i sandlådan längre..:lol: F)ttor är vad dom är..

Dom skall vara ute å Fiska med mig!..då!!..fattar dom vad livet handlar om.

Edited by Ismo