Jump to content

Recommended Posts

Posted

Flugfiskat i många, många år men, ”hör o häpna” aldrig provat på att fiska med sjunklina. Några gånger fiskat med sjunktafs, det närmaste jag kommit ….. tänkte mig att prova på att fiska med typ bobbies, streamer etc främst i sjöar till att börja med.  Nyligen införskaffat ett Stickman T6 spö som jag nog kommer att använda. Tacksam för alla tips/råd om linor… rekommenderar ni ”helsjunkande” linor eller är det med flytande runningline som gäller eller andra varianter? Kanske någon av er har en lina till övers att sälja till ett ”sansat pris” till mig så jag kan prova på … Tack på förhand. 

Posted (edited)

Rekommenderar Vision Vibe 85+ sjunk 3. Fungerar utmärkt till både "tuttflugor", streamers, sjunkbaggar, muddlers etc. 👍 Är dessutom både trevlig att kasta med och skär genom vinden som en varm kniv genom smör.

Om du kan/ska vada så vill jag nog påstå att en flytande runningline är ett måste.

Edited by Mr. Smith
  • Thanks 1
Posted

En Airflo 40+ extreme S5 kanske? Fick med en i ett rullköp men fiskar sällan på djupet. 

Linan känns nära ny. Ett litet märke i öglans coating efter tafs och utan org. spole/förpackning är det enda jag kan anmärka på. 500kr inkl spårbart till brevlådan. 

IMG_2697.jpeg

• Thanks 1