Jump to content

Recommended Posts

Posted

Visste inte riktigt var jag skulle lägga detta ämne, för det är ju mer än bara salt, men heller inte enbart, gädda, öring osv. 

Jag som kör artfiske på enbart fluga, och då menar jag "traditionellt" flugfiske, och med det menar jag inga extra tyngder, inga doftmedeler eller agn på flugan. Utan en bunden fluga, med flugspö, flugrulle och fluglina. Flugan ska gå att kasta med flugutrustning. Jag specificerar så för det finns ju spinnflugor, jiggflugor osv., de som sätter en stor blytyngd för att kunna släppa rakt ner, men då anser jag att det inte är flugfiske längre om du inte ens kan kasta flugan med flugutrustning. Sen är det absolut inget fel med att släppa rakt ner med sjunklina och en tung fluga, så länge det nu är inom gränserna vad som går att kasta. 

Så nu när gränserna är specificerade. Hur många storreg har ni på fluga och vilka arter? Tog min 9e art iom med pigghajen igår. 

Posted

Snyggt med pigghaj. Mäska du upp dem till ytan först då? 

Vad har du för arter loggade fram till nu då?

Posted (edited)
9 hours ago, Jonas said:

Snyggt med pigghaj. Mäska du upp dem till ytan först då? 

Vad har du för arter loggade fram till nu då?

Nej, jag körde med gäddfluga och sink5 och väntade bara på att det skulle sjunka. Var ingen ström alls så gick bra. Lite senare på dagen så hade strömmen tilltagit och då var det omöjligt att komma ner till dom. 

Jag har:

Tunga, Bonito, Fjärsing, Vimma, Björkna, Pigghaj, Piggvar, Regnbåge och Bergskädda. 

Edited by haggis82
Stavfel
  • Like 1