Jump to content

Recommended Posts

Posted

Vi tänkte åka en helg i början på oktober och fiske en helg och det är väl Harrfiske som gäller då det är Öringen är fredad i strömmande vatten. 
någon som har tips på ett ställe där man helst bor nära vattnet och det är hyfsat enkelt fiske max 5-6 timmar från Stockholm. Helst lite avsides och ingen camp. Det kan vara en jätteenkel stuga utan vatten och el, bara läget är fint. 

IMG_4261.jpeg

Posted

Hyr brorsans air Bnb vid ogströmmen. Www.ogstrommen.se

Mycket harr men inte så stora så fiska lägre klass.  Brukar vara bra torrflugfiske ända till november

annars hade jag nog satsat på Härjedalen mysklan/rogen Funäsdalen vackert och bra fiske där.

Posted
4 minutes ago Ismo sa:

Kiruna!!

jag tänkte faktiskt samma. Flygbiljetterna är superbilliga den tiden och man skulle i praktiken kunna åka lokaltrafik till suveränt fiske👌

Posted
16 minutes ago Jonas sa:

jag tänkte faktiskt samma. Flygbiljetterna är superbilliga den tiden och man skulle i praktiken kunna åka lokaltrafik till suveränt fiske👌

Fiskar mina Harrar ..sent på året!..lättast!

Posted
2 hours ago Jonas sa:

Hyr brorsans air Bnb vid ogströmmen. Www.ogstrommen.se

Mycket harr men inte så stora så fiska lägre klass.  Brukar vara bra torrflugfiske ända till november

annars hade jag nog satsat på Härjedalen mysklan/rogen Funäsdalen vackert och bra fiske där.

Ogströmmen känner jag inte till. Det ska jag kolla upp. Kände du till någon stuga som ligger fint till?

Posted (edited)
4 hours ago Jonas sa:

Det blir nog inte aktuellt nu över en helg men till nästa sommar har jag tankar på något längre upp. Har ni bra tips där? 
3600kr ish, var väl inte superbilligt för flyg?

Edited by Dannej
Posted (edited)
On 9/13/2024 at 9:46 AM, Jonas said:

Nja, inte riktigt bra att åka lokaltrafik. Fisket kan vara bra, absolut och harren är i topp-kondition!, men korta dagar och risk för kyla.Sent höstfiske i Kiruna är för de som bor där och snabbt kan komma iväg till vattnen när det är optimalt, och då handlar det oftast om kanske bra fiske i en timme. Det finns ingen tid att "jönsa" omkring och testa, du måste veta exakt var. Lite sol över vattnet kan betyda mycket, lite vind,också svag,det samma, i det senare fallet är det oftast lika med 0 fisk! Utan att veta mycket om fisket i Härjedalen skulle jag tro att det vore bättre att välja att fiske i mer skyddad skogsmiljö.image.thumb.jpeg.09cbe94ebaa677571311ffa099a9e528.jpegddad skogsmiljö.image.thumb.jpeg.a63cb510c9454187f7b76d0762299967.jpeg

Edited by Sovereign
  • Like 1