Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Klimatförändringen/arna..

Featured Replies

Överlag så säger vi väl samma sak…

Men när det gäller vattenkraft, så kan man väl utan problem öka minimitappning, om man minskar exporten? Nu pratar jag självhushåll, inte vinstdrivande verksamhet, jag förstår skillnaden…  Vattendomar reglerar hur ju mycket man får tappa, och vilka nivåer man skall hålla, men en vattendom går att efterfölja även med ökad minimitappning. Ett jämnare flöde behöver inte betyda vare sig minskad effekt eller minskad tillhänglighet. OM man använder vattenkraften mindre girigt… Sen att dagens vattenkraftinstallationer är helt felkonstruerade, det är ju bara att inse…

Men om man nu kan exportera vattenkraft till tex Danmark, så borde man kunna effektivisera både stamnät och avtal för att bibehålla den effekt som krävs… Att utgå från stamnätet ut i Europa, möjliggör handel, men det är väl också där skon klämmer?

• Replies 114
  • Views 8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Ser att det är några som spanat in profilen och det är samma som den tidigare men jag har klantat bort inloggning så nu är det denna profil som gäller. Bifogar några bilder på vem jag är (jag, st

• När jag köpte stugan 1989 kom man som regel över till ön, första helgen i juni. Det tidigast som jag i nutid åkt över med båt är 11 maj, satt potatis på ön 29 maj. Bara på 35 år en jäkla ski

• Autononymous
    Autononymous

De förändringar som ni ser hos er, är givetvis indikationer på att klimatet nu snabbt ändrar på sig, precis som de förändringar jag ser här hos mig… Varför d ändrar på sig är numera en ickefråga (näst

Å där fällde dom en massa träd i regnskogen för en väg inför detta möte🫣

Alla dessa människor tog privatflyg för att komma dit..... Vilket djävla skämt😡

Vilka skatter ska dom komma på nu🤔

Ngn som kan svara på om vi avsätter en miljard för klimatet hur mycket sänker vi temperaturen då?

1 miljard???

Svar: Påverkar inte ett piss…

Och nu när man hugger ner regnskogen, så hittar man…

…våra rötter, en liten spillra av det globala tänket som existerade innan vårt moderna betong/järn samhälle, ett bevis för att människor har bemästrat den här planeten förut..,

Amazonas jungel, är ingenting annat än en förvildad trädgård, tänk på d…

https://www.theguardian.com/global-development/2025/feb/06/ancient-garden-cities-amazon-indigenous-technologies-archaeology-lost-civilisations-environment-terra-preta

🤔

Edited by Krippax

”Natives of the Amazon paint their hands red in protest at cop 30…”

Men eftersom goggle inte tycker att ”bloodprint of the Earth” förtjänar mer utrymme, så e d väl läge för en flashback…

image.jpeg.8ef276168e17adc25baa89ee2140f413.jpeg
https://www.bbc.com/news/articles/cy40z22qqwwo

Till och med Björn håller med, här sitter han hemma, med en stolt San Pedro i trädgården 👍👌😊

image.jpeg.51adcc94f3275fba50b45b6a5e96490b.jpeg

😉

Edited by Krippax

Om nån missat det grundläggande, så rekommenderar jag denna, trots att 1 forskare påstår att golfströmmen ej kommer att stanna av 😊… Så, tji fick jag… Eller kanske skall vänta tills nästa hälsokontroll innan jag backar helt…

https://www.svtplay.se/video/KZmQogz/jorden-2025?video=visa

image.jpeg.1bdb4f4d9d89e63be5d67aec4f3ea942.jpeg

Edited by Krippax

Nu har det blivit en del videos, sorry, men här kommer ännu 1… 😊

Klimatforskning utförd 2024 utav, vad skall man kalla dom, supermänniskor.

Så satans dedikerade, målmedvetna och totalt orädda, mer eller mindre…

Superimpad, och ja vad skall man säga??? Speechless…

👍👌🫡

Vilken skittråd även med mina standards!

CO2 är livets gas. Det växer och det frodas. 

Kanske inte så kul att andas bakom en Volvo Amazon på 70-talet men vi har kommit en bit på väg. Schritt vor Schritt. AdBlue är trevligt. 

Fridens. 

2 hours ago Karl T sa:

Vilken skittråd även med mina standards!

CO2 är livets gas. Det växer och det frodas. 

Kanske inte så kul att andas bakom en Volvo Amazon på 70-talet men vi har kommit en bit på väg. Schritt vor Schritt. AdBlue är trevligt. 

Fridens. 

Ok!!!

Utveckla gärna 🤔

36 minutes ago, Krippax said:

Ok!!!

Utveckla gärna 🤔

Lite dystert. 

En liten glimt av ljus är att man/FN har skruvat ner prognosen från 2.6 till 2.3 2100. 

Förr talade man om CO2 som livets gas (växtlighet).

Medveten om att det är ett kretslopp och ett slutet system på någon måtta som är anpassat efter en viss mängd. 

Ja, kollar man på forskningsresultat och nuvarande utveckling, så är det dystert 🤷‍♂️

Man kan säkert hitta nån rapport som säger annat men majoriteten av etablerade forskare säger samma sak, och det kan nog bäst sammanfattas som just dystert…

Prognoser som pekar mot det motsatta måste ju uppenbarligen bygga på, samt uppföljas med någon form av åtgärder för att kunna nås, och att det skulle finnas någon sådan prognos som pekar på att sådana åtgärder kommer att implementeras har jag missat om det finns någonting konkret som lutar åt detta hållet?

Men visst, ingenting är omöjligt 👍