Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har kört med dom 3 säsonger och är mycket nöjd. Inga läckage, känns som kvalitet rakt igenom. Visst dom är varma men man är trots det aldrig fuktig under. Sockan är lite snäv över vristen för mig i alla fall. 

Mvh, Göran Hannerfors 

Posted
3 hours ago, Bilto said:

Har kört med dom 3 säsonger och är mycket nöjd. Inga läckage, känns som kvalitet rakt igenom. Visst dom är varma men man är trots det aldrig fuktig under. Sockan är lite snäv över vristen för mig i alla fall. 

Mvh, Göran Hannerfors 

Tack.

Lätta att få av och på?

Lätta att kränga ut o in?

Lätta att få o torka under en intensiv vecka?

Posted

Dom är lätt att få av. Förutom att sockan är lite snäv över vristen. Kränger dom ut och in ett par ggr om dagen. Meshfodret torkar fort i övrigt är inte vadarna fuktiga. 

Posted
48 minutes ago, Bilto said:

Dom är lätt att få av. Förutom att sockan är lite snäv över vristen. Kränger dom ut och in ett par ggr om dagen. Meshfodret torkar fort i övrigt är inte vadarna fuktiga. 

Använder du två vadare, alltså ett par ombytesvadare, att skifta med under intensiv fiskevecka?

Posted
25 minutes ago, Bilto said:

Kör med samma. Brukar kränga av dom och vända på dom under middagspausen å sen på natten.

Tack,

Uppskattar dina svar. Behövs varmt torkrum eller funkar en krok på altanen under tak, men med kallt strilregn utanför, för att få dom torra,

Hur länge upplever du att du kan ha dom bekvämt torra på dig under ett fiskepass?

Det talas om en tjockare mesch för det kallaste fisket. Har du känt behov av det?

Posted

Krok på altan funkar fint även i regn. Man blir inte fuktig under så du kan gå länge med dom. Har inte upplevt att jag behöver något tjockare mesh. Har fiskat när det har varit runt nollan. Kör med ett lager merino på benen och upptill. Sen någon tjockare jacka. 

• Like 1
  • 2 weeks later...
Posted

Jag har använt mina i snart 2 år, -8 som kallast och +25 som varmast. Tycker dom har fungerat utmärkt, är riktigt nöjd med dom. Har fiskat ganska hårt i Mörrum, Em och Norge utan problem. Bara att vända ut och in under middagspausen och natten som Bilto skriver. Har nästan försökt att göra hål på dom när man vadat i strömmarna i Mörrum men inga problem alls, knappt märke på dom. Alla mina fiskevänner har ett par och alla är lika nöjda och säger samma

• Like 1