Jump to content

Recommended Posts

Posted

Art Merks askar är fantastiska. Jag har en ask för gäddflugor med ett gäddmotiv på. Underbart vacker och välgjord ask👌

Art är med som utställare på Sportfiskemässan i Stockholm 14-16 mars om ni vill passa på att träffa honom och spana in askarna.

Posted

För den som vill återleva den aristokratiska tiden av flugfiske.
Kombineras väl med ett cane-spö och tweed kostym. Glöm inte av att trimma växtligheten längst vattnet till en acceptabel längd. ;)

Nä, men på allvar så gör han fantastiska askar. Verkar som att han göra många custom alt. byter ut dem för jag har sett flera andra än de som syns på hemsidan i många olika modeller.

Posted

jag köpte en wallet för laxflugor (både pins för tub och fårskinn för krok) för säkert 8-10 år sedan, tjusig som få är den, men riktigt bra är den inte.

Det man ser på nyare varianter ser betydligt bättre ut, så jag önskar att jag väntat nåt år!

Posted
12 hours ago, Jonas said:

Art Merks askar är fantastiska. Jag har en ask för gäddflugor med ett gäddmotiv på. Underbart vacker och välgjord ask👌

Art är med som utställare på Sportfiskemässan i Stockholm 14-16 mars om ni vill passa på att träffa honom och spana in askarna.

Ahh, det hade varit ett bra tillfälle men kommer nog inte åka upp, en ask och matchande plunta hade varit nice

• Like 1
Posted
11 hours ago, Henka said:

jag köpte en wallet för laxflugor (både pins för tub och fårskinn för krok) för säkert 8-10 år sedan, tjusig som få är den, men riktigt bra är den inte.

Det man ser på nyare varianter ser betydligt bättre ut, så jag önskar att jag väntat nåt år!

Men man får äga två eller fler😜

• Like 1
Posted
2 minutes ago stingerlaxen sa:

Exakt. Hittar jag något nytt så tänker jag absolut slå till. Kvaliten på läderjobbet är magiskt 👌

• Like 1
Posted
11 hours ago, stingerlaxen said:

helt rätt, men det var ett stort steg att ens köpa en wallet för en som länge nöjde sig med en margarinask från Karlshamn för förvaring av tuber OCH krokar.
Gott-gott-i-gott-gott 😁

Förr räckte det ju med en handfull flugor när man fiskade lax.
...

...

...

Nu behöver man inte ens en längre 😢

• Like 1
Posted
På 2025-01-16 at 08:07 Henka sa:

helt rätt, men det var ett stort steg att ens köpa en wallet för en som länge nöjde sig med en margarinask från Karlshamn för förvaring av tuber OCH krokar.
Gott-gott-i-gott-gott 😁

Förr räckte det ju med en handfull flugor när man fiskade lax.
...

...

...

Nu behöver man inte ens en längre 😢

Snacka med Art. Han kan nog fixa en miniask för bara två flugor. Du behöver inte mer för att leverera 💪😎

Posted
22 hours ago, Jonas said:

Snacka med Art. Han kan nog fixa en miniask för bara två flugor. Du behöver inte mer för att leverera 💪😎

En räcker 😁