Jump to content

Recommended Posts

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Provade binda några minitinsels i krokstorlek 10 av olika materiell: Angel Hair, Ghost Hair och Wing'n Flash. Wing'n Flash min favorit (guld). Svart av Angel Hair, grå av Ghost Hair.
    • Infinitylinan är fin, har en fyra kanonbra. Jag vill ha en soft 4:a och kikar på ToT paradigm nya är dom dyra men ska leta på ebay. Söker ett 8-8'6 långt. 
    • Så är det att leva i ett land som blir fattigare / tappar köpkraft tyvärr 😕 
    • Alltså - jag upplever redan Gold som mer framtung än Infinity. Så en _ännu mer_ framtung Gold känns inte som ett lyft i jämförelse med Infinity. Infinity när väl något tyngre som helhet, men jag upplever den som ganska nätt i spetsen med tillräckligt lång tafs. Med det sagt. Jag tyckte det blev urlöjligt när man fick börja ge 1399:- för SA Sonar/Infinity. Två papp för en enhandslina? Nej tack - där hoppar jag av karusellen.
    • Har precis spolat på ny backing och ny lina på tre rullar. 3*Infinity Orange (5wt, 6wt, 8wt). Antar att det gick på fem papp på ett ungefär... -- Infinity Orange har banne mig perfekt färgsättning: Gulvit tipp, Orange klump och samma ljusgröna skjutlina som Sonar (vilken jag älskar). Min invändning mot Infinity Master var att det var för lite visuell skillnad på klump och skjutlina för pregryningsfiske. Så det här var en positiv överaskning. Lade på Orange RIO 20lbs i botten på Daiwan, ena Seatrouten och en Diplomat. -- Men, men - på bilden syns vad som kommer användas under våren på kusten:  Kortspön: Diplomat 356 6wt på GS 8'8" 6wt. Loop Seatrout/Infinity 8wt på T&T Exocett SS 8'8" 8wt, Loop Seatrout/Sonar Emerger 6wt på Loop Greenline 6/7wt 8'8". Ej med på bild är ett Garrison 5/6wt 7'9", samt tre Feralites från tidigt sjuttiotal (5/6wt 8'6", 6wt 7' och 7wt 8'6") - något av dem ska dock fånga havsöring på kusten iår... Långspön: Diplomat 356/Infinity 5wt på G2 9' 5wt och Daiwa 731/Infinity 5wt på T&T Horizon II 9' 6wt. En extraspole med En Gold 8wt fastnade vist på bilden också. -- Små fem/sex/sju rullar från 80/90 är sjukt smidiga. Väger inget och rymmer 80+ meter backing samt en WF 6. De kostar dessutom ingenting... Seatrouten från nittiotalet är en höjdare även den. Och jag lovar - jag har aldrig hållit i en utrustning som är så kustöringbummarpunk som Daiwa 731 på ett T&T...   Klurade lite till kring det här med spöval - skulle jag få för mig att skaffa ytterligare en bra fyra/femma i mod/slow och ville snika in pengar så skulle jag sikta på ett G2 från eBay. Min upplevelse är att G2 är ett snyggare byggt spö, med bättre komponenter, än GS. 
    • Äger både centric 905 & 906. Älskar båda spöna. Är helt klart lite mer "drag" i 6an men tycker den är väldigt allround. Har provat lite olika linor med 6an och har själv fastnat för mpx. Tycker även den kastar fint med cortland longbelly distance.  Jämför man 5an och 6an side by side så är ju 5an lite mer snappy & finlir men när vinden tar till så väljer jag 6an alla dagar i veckan.. fiskar själv aldrig på kusten utan bara fjällfiske efter öring/harr. Kör själv i R8 586, air2 905 & centric 905 så har "bara" en sexa och då föll valet på centricen då jag tycker den har bra punsch men ändå känsla. Dock fiskar jag mest med 5orna då det är lite mer avslappnande när inte vinden ligger på 😃
    • Tror även det är få spinn-märken som säljer kapsylöppnare av fräst och anodiserad aluminium, som ett av många exempel. 
    • Jo spinnfiskare gillar att spendera pengar också. Men jag upplever att där har man i regel en nyktrare syn på en del saker. Inom spinnfisket så upplever jag att det är vanligare att faktiskt tänka på vilka beten man vill fiska och frågar om spöt man tänkt sig att köpa passar. Man ser sällan någon som köpt ett spö dom tänkt sig att fiska små jiggar med men spöt var för styvt så dom har börjat köra med jiggskallar på 20 gram för att få det att fungera.
    • Återigen pod-exponering, i Jägaren: https://podcasts.apple.com/se/podcast/jägaren/id1530367401?i=1000691685709 Hysteriskt mycket reklam i denna pod så man får spola fram en del, annars OK.
  • Ämnen

• Images

• Create New...