Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Nu när fiskebilen i princip är färdigbyggd så ska det bli gott att få njuta av den, kommande säsong. Planeringen med årets fiskeresor är i full gång. Det blir lite gamla vatten men oxå för mig några nya om planerna går i lås. Jag tänkte posta här i tråden och om det vill sig väl så kanske det blir någon fiskbild oxå:)

I veckan som kommer ställer jag ut fiskebilen på Sportfiskemässan. Ska du dit och är nyfiken på den så kom förbi min monter C03:34 så berättar jag gärna mer.

In och följ mig på http://www.instagram.com/fiskebilen1 

IMG_5526.jpeg

IMG_5533.jpeg

Edited by Fiskebilen
  • Like 11
  • Thanks 1
Posted

Har varit kul att följa ditt bygge som är riktigt fint men hela tiden undrat om det är ståhöjd? Nu kanske bilden talar för sig själv. Tror jag missat bilder på hur den såg ut utifrån innan. 

Posted
2 hours ago, Tallbom said:

Har varit kul att följa ditt bygge som är riktigt fint men hela tiden undrat om det är ståhöjd? Nu kanske bilden talar för sig själv. Tror jag missat bilder på hur den såg ut utifrån innan. 

Det är en vanlig Vito så det är inte ståhöjd i den. Meningen har varit att bygga på en så liten och smidig bil som möjligt men ändå få med det mesta i den.

• Like 1
Posted

Snygg stripening👌😎 det var en perfekt final touch. Vi syns på mässan🤗

• Like 1
Posted
7 hours ago, Jonas said:

Snygg stripening👌😎 det var en perfekt final touch. Vi syns på mässan🤗

Tackar, ska bli kul o komma ut från garaget och ut i ljuset😎

Posted (edited)

Så här några dagar efter mässan så sitter jag här med ett stort leende på läpparna och tänker tillbaka på tre hektiska dagar. Så många besökare som var framme och tittade på bilen, ställde frågor, fotade, filmade och provsatt inne i bilen😁

Kommentarer som ”en sådan här skulle man ha” hörde jag många gånger😀 jag säger, börja bygg!

Särskilt roligt var besöken från alla Edgare som följt byggtråden och var framme och presenterade sig, så roligt att träffa er.

Stort tack!

att.-sVLXw2VW9AsOtavEnSqltoXohDvCqI8f46Yw4c66iM.jpeg

IMG_5697.jpeg

IMG_5627.jpeg

IMG_5621.jpeg

Edited by Fiskebilen
  • Like 6
  • Thanks 1
Posted

Bara börja bygg🙂

Ditt projekt med fiskebilen, från ax till limpa är lite mer än så🙂

Jag har byggt en hel del grejer genom åren, dock aldrig en fiske bil men lite andra byggen av olika slag, så jag vill säga att jag vet vad jag talar om🙂

Har sett andra liknande projekt men det här är det första ”Husbilsprojektet anpassat för fiske” som är så genomarbetat och praktiskt professionellt genomfört av dom projekt jag sett.

Lyfter på hatten ännu en gång

• Like 1
Posted

Snyggt jobbat...en fråga har du byggt den rakt av å med ditt huve?..så klart du har gjort det!..men har du ett Yrke som gör att du förstår/förstått.. bättre ..svårigheter å så...med byggande

Posted

Det var jättekul att se bilen på riktigt på mässan, och jag säger det återigen, otroligt snyggt bygge! Njut nu av att vara ute med den vid fiskevattnen! 

• Like 1
Posted
3 hours ago, puoltsa said:

Bara börja bygg🙂

Ditt projekt med fiskebilen, från ax till limpa är lite mer än så🙂

Jag har byggt en hel del grejer genom åren, dock aldrig en fiske bil men lite andra byggen av olika slag, så jag vill säga att jag vet vad jag talar om🙂

Har sett andra liknande projekt men det här är det första ”Husbilsprojektet anpassat för fiske” som är så genomarbetat och praktiskt professionellt genomfört av dom projekt jag sett.

Lyfter på hatten ännu en gång

Tack poultsa!

Posted
1 hour ago, Ismo said:

Snyggt jobbat...en fråga har du byggt den rakt av å med ditt huve?..så klart du har gjort det!..men har du ett Yrke som gör att du förstår/förstått.. bättre ..svårigheter å så...med byggande

Utbildade mig en gång i tiden till maskinsnickare o jobbade med det i typ 12år, sista 23åren har jag dock jobbat med sälj och suttit på kontor. Alltid gillat handmaskiner och har nog en liten ådra av noggrannhet.

• Like 2
Posted
23 minutes ago, Sul said:

Det var jättekul att se bilen på riktigt på mässan, och jag säger det återigen, otroligt snyggt bygge! Njut nu av att vara ute med den vid fiskevattnen! 

Tack, trevlig o ses!