Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋼) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Golf 👊

Featured Replies

Ett nÄgorlunda kast med flugspö, eller ett helt OK slag med valfri golfklubba, vilket sÀger mest om hur du hanterar tekniken??? 

Vid seriöst och adrenalinfyllt fiske, kan jag utan problem banka ut minst 20 meter fluglina utan problem Ă€ven om tafsen e sliten, sketen o alldeles för kort eller lĂ„ng ( vid adrenalinfiske gĂ€ller inga gamla tumregler, pulsen Ă€r din enda vĂ€rdemĂ€tare 👊 ). E tafsen vĂ€lanpassad, vinden rĂ€tt och fisket allmĂ€nt trögt matar jag utan problem hela jĂ€vla skiten plus massa backning, sĂ„klart đŸ’Ș
 D finns inget bĂ€ttre lĂ€ge för mig Ă€n hĂ„rd vind bakifrĂ„n, hög höjd och att piska linan bakĂ„t, o lĂ„ta vinden sen sköta resten nĂ€r jag drar pĂ„ framĂ„t, dĂ„ pratar vi lĂ€ngd i kasten 😊

Med d sagt, sĂ„ hĂ„ller jag nu pĂ„ att vĂ€cka min gamla golfsving
 Samma sak dĂ€r, kan du inte hĂ„lla igen sĂ„ havererar hela skiten 😁

SÄ hÀr sÄg d ut i somras efter en dvala pÄ typ 20 Är eller nÄt, helt ok ÀndÄ faktiskt

SĂ„, nu skall vi jobba vidare med högre avslut i baksvingen, mindre armar och mer kropp, samt mer vrid och kroppen mot mĂ„let
 Timing, power, and release

Spelar pĂ„ med gamla loft, ett vĂ€lvĂ„rdat set av Ping I 3 ( lĂ€ses som Ping, eye, 3 ) för folk som inte spelar, och med dessa klubbor bankar jag en 5:a carry ganska exakt 175 meter, minst 😊. Resten kan ni som spelar rĂ€kna ut 😁

NĂ„n annan som e sugen pĂ„ en motivationstwist för o vĂ€ssa svingen sĂ„ hĂ€ng pĂ„, jag kommer försöka ”uppa” spelet i Ă„r sĂ„ behöver likasinnade att bolla idĂ©er med 👍

O just d, golf spelar man aldrig mot andra, bara mot sig sjĂ€lv, tĂ€nk pĂ„ den!!! 🙃

Edited by Krippax

43 minutes ago, Krippax said:

Ett nÄgorlunda kast med flugspö, eller ett helt OK slag med valfri golfklubba, vilket sÀger mest om hur du hanterar tekniken??? 

Ett flugkast gĂ„r ju att korrigera nĂ„gorlunda mid-flight medan ett golfslag Ă€r mer som ett blixtnedslag – rĂ€tt fascinerande egentligen med tanke pĂ„ hur lite som krĂ€vs gradvis för att katastrofen ska vara ett faktum.

En katastrof skapad av en medspelare Àr för övrigt den bÀsta underhÄllningen on planet earth, för den som tillÄter sig lite schadenfreude inombords.

AvstĂ„ndsmĂ€tning, taktiksnack, klubbval, provsving, 
, och bollen sticker beslutsamt 45 grader off target och förhoppningsvis trĂ€ffar en trĂ€dstam för extra ljudeffekt đŸ€©

”Det var synd för det var ju ett bra slag.” (Åberg-film)

Har sjĂ€lv ocksĂ„ varit utanför i 15 Ă„r typ men tittar nu pĂ„ banor – socialt trevligare Ă€n fisket iaf hĂ€romkring.

• Author

Hahaha! SĂ„ jĂ€vla sant, d e faktiskt nĂ„t utav d bĂ€sta gĂ€llande golfen, att ha blivit Ă€ldre 😊
 Numera garvar man Ă„t  skiten 😂, ett riktigt jĂ€vla piss-slag, typ en toppad megahook som korsar mötande fairway hade man ju knĂ€ckt klubban för tidigare 😂
 Nu vet man att den finns dĂ€r, och nĂ€r den dyker upp sĂ„ bara

. 

.NAAAJ—-FFOOOORRRRRREEEEEEEE 😁😁😂

• Author

Men skall fan jobba pĂ„ svingen, sĂ„ fĂ„r vi se hur ”klippet” lĂ„ter fram i sommar 😏
 Lite vĂ€l mycket matta senast, men sĂ„ fort vĂ€rmen kommer sĂ„ skall jag nöta pĂ„ tĂ€nker jag 👍

Andra Ă„terfallet. Det började 2023 nĂ€r Europa vann Solheim Cup. Sedan samma sommar tog herrarna Ryder! GĂŽtt mos! Fick upp ögonen för Ludvig. Kunde bli aktiv from 2025, men har haft problem med orken efter nĂ„gra goa hĂ€lsosmĂ€llar, sĂ„ oftast spelar 9 hĂ„l. Nu orkar jag iaf ta mig runt 18. Inte spelat sedan 2002. Hade hcp 7 som lĂ€gst nĂ€r jag var ung. BĂ€sta 9- hĂ„larna hittils förra Ă„ret: +2, +1 och pĂ„ par! â›łïžâ˜„ïžđŸŒïžTyvĂ€rr inte bĂ€ttre Ă€n 84 (+12) pĂ„ 18 hittills, hoppas det kommer. Jag jobbet för det! BĂ€sta drive hittills i Ă„r ( inomhus, Trackman) 240 meter. Skulle nog tro detta Ă€r rĂ€tt bra för en gammal gubbe som snart fyller 62. Inte orkat fiska pĂ„ tvĂ„ Ă„r, men golfen fĂ„r ju fart pĂ„ gamla mĂ€nniskor! IgĂ„r brĂ€nde jag troligen mitt livs bĂ„ge i klubbsjön. Jaja. Den gĂ„r kvar. đŸŽŁâ€ïž I em blir det rangen. Jobbar hĂ„rt pĂ„ min sving. RĂ€tt laddad inför kustpremiĂ€ren nu
 😉

Den som har lekt mest innan han dör vinner.

• Author
PÄ 2026-03-22 at 12:04 hö&gös sa:

Andra Ă„terfallet. Det började 2023 nĂ€r Europa vann Solheim Cup. Sedan samma sommar tog herrarna Ryder! GĂŽtt mos! Fick upp ögonen för Ludvig. Kunde bli aktiv from 2025, men har haft problem med orken efter nĂ„gra goa hĂ€lsosmĂ€llar, sĂ„ oftast spelar 9 hĂ„l. Nu orkar jag iaf ta mig runt 18. Inte spelat sedan 2002. Hade hcp 7 som lĂ€gst nĂ€r jag var ung. BĂ€sta 9- hĂ„larna hittils förra Ă„ret: +2, +1 och pĂ„ par! â›łïžâ˜„ïžđŸŒïžTyvĂ€rr inte bĂ€ttre Ă€n 84 (+12) pĂ„ 18 hittills, hoppas det kommer. Jag jobbet för det! BĂ€sta drive hittills i Ă„r ( inomhus, Trackman) 240 meter. Skulle nog tro detta Ă€r rĂ€tt bra för en gammal gubbe som snart fyller 62. Inte orkat fiska pĂ„ tvĂ„ Ă„r, men golfen fĂ„r ju fart pĂ„ gamla mĂ€nniskor! IgĂ„r brĂ€nde jag troligen mitt livs bĂ„ge i klubbsjön. Jaja. Den gĂ„r kvar. đŸŽŁâ€ïž I em blir det rangen. Jobbar hĂ„rt pĂ„ min sving. RĂ€tt laddad inför kustpremiĂ€ren nu
 😉

Inte ofta man kan sĂ€ga sĂ„hĂ€r, men, glad över att höra att du trillat in i ett nytt Ă„terfall 😁
 Samma hĂ€r, la ribban lite vĂ€l högt förra Ă„ret, rĂ€knade inte med hur slut man e efter jobbet varje dag pĂ„ banan
 I Ă„r har jag satt dessa mĂ„l:

1. GÄ ner till respektabel vikt ( gÀrna runt 85 sÄ man orkar mera )

2. Börja spela golf ( alltsÄ spela spelet, inte bara jobba pÄ svingen, nÀrspelet osv )

Vi fĂ„r vĂ€l se hur d gĂ„r , alla förutsĂ€ttningar finns 😊

Baserat pĂ„ vad du skriver, sĂ„ lĂ„ter du som en alldeles ypperlig golfare, som dessutom fiskar fluga đŸ’Ș, stor tumme upp pĂ„ den 👍👍👍

Glad pĂ„sk 🐣!