Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kastteknik; underhand, snap T, snakeroll etc. Träning i Uppsala.

Featured Replies

Hej, tränar regelbundet och söker likasinnade som gärna får vara nybörjare. Jag instruerar er som behöver det. 

Vanligen kasttränar jag vid en damm i Ultuna, söder om Uppsala; det är lite skillnad från land men enklare än att dra på sig vadarna!

Jag deltar också i ett fiskevårdsprojekt som jag nog kan berätta om när vi träffas. 

Intresserad? Skicka pm eller nå mig på:

akacia87@gmail.com

• Author

Dammen.

20250907_191331.jpg

Låter intressant men i längsta laget att åka tyvärr.

Edited by Lawson

• Author

Både en- och tvåhands. För enhands underhands eller switchkast är det fascinerande hur mycket utrustningen betyder. Med "rätt lina och spö" känns det väldigt lätt att kasta så länge det inte blåser hårt. Brukar köra med Lts ephemeralina i # 5 och 6 samt Epicspön i samma klasser. Även ett mcFarland med djup aktion funkar fint!

Edited by magnolia

Det är i fel del av landet för mig. Men genom föreningen det perfekta kastet kanske du kan komma i kontakt fler personer med samma intresse i ditt närområde?

Jag använder vattenankrade kast en hel del på kusten och då får det bli med linan som passar bäst för fisket i övrigt. 

• Author

Jo, att tävla är jag helt ointressead av! Kamratskap utan konkurens. Men ser inte ner på folk som vill tävla.

Däremot är det belönande i sig när det stämmer och det ger en skön känsla...och att glädjas åt andras framsteg.

Vår förening som är inriktad på fiskevård i första hand och fiske kanske bara i tredje hand har årsmöte om några veckor.

Det är ett spännande projekt med en del ofta tungt arbete för att förbättra biotopen för fiskar och insekter och miljön i stort. Man blir mer miljömedveten på kuppen...

Om några veckor har vi i föreningen som sagt årsmöte. Vi är f.n. 11 medlemmar och kan tänka oss att ta in några nya. 

Jag är magnolia och hoppas att snart få tillbaka min "rätta identitet".