February 5Feb 5 comment_2011434 Hej pĂ„ erđ€ TĂ€nkte bara meddela att vi under kvĂ€llen kommer att uppdatera forumet till en helt ny version. Det hĂ€r Ă€r en stor uppdatering till ett modernare system sĂ„ vi kommer eventuellt att behöva tid att lĂ€ra oss och anpassa forumet nĂ€r uppdateringen Ă€r gjord. Ni fĂ„r gĂ€rna ge löpande feedback i den hĂ€r trĂ„den sĂ„ ska vi försöka fixa till sĂ„ att allt blir sĂ„ bra som möjligt. HĂ€r finns det mer att lĂ€sa om nya versionen https://invisioncommunity.com/features/whats-new-in-5/ Jonas NordigĂ„rdswww.edgeflyfishing.comwww.wildfishsweden.se Report
February 6Feb 6 Author comment_2011448 Nya uppdateringen Àr klar och allt verkar funka sÄ lÄngt. Vi har exempelvis fÄtt tillbaka mailnotifikationerna som vi saknat en tid.Vi kommer nu jobba med layouten och sÀtta in oss i hur nya systemet funkar.Saknar ni grejer eller upptÀcker nya funktioner sÄ tipsa gÀrna i den hÀr trÄden. Jonas NordigÄrdswww.edgeflyfishing.comwww.wildfishsweden.se Report
February 6Feb 6 Author comment_2011465 Det ser ut som att datum och tid börjat fungera igen - PositivtHittar ingen lösning för att fÄ tillbaka klassiska looken just nu - negativt?Hitta en rÀtt skön funktion dÀr vi helt enkelt feedar upp X antal av de senaste svaren innan man hamnar i menykatalogen - Jag satte det pÄ 60 inlÀgg men kan kan sÀtta betydligt mer. KÀnde sjÀlv att det var rÀtt behagligt att bara scrolla genom listan. Ni fÄr kommentera det. lÀgger det pÄ Positivt.à terkom gÀrna med kommentarer Jonas NordigÄrdswww.edgeflyfishing.comwww.wildfishsweden.se Report
February 6Feb 6 Author comment_2011466 à ngra mig lite pÄ scrollningen. Höjde till 100men kan lÀtt tÀnka mig 200 innan menyn. Eller mer... typ obegrÀnsat och sen försöka lÀgga menyn i en wiget till höger kanske. Jonas NordigÄrdswww.edgeflyfishing.comwww.wildfishsweden.se Report
February 6Feb 6 Author comment_2011468 à ngra mig igen. SlÀnger upp den pÄ 200. Jonas NordigÄrdswww.edgeflyfishing.comwww.wildfishsweden.se Report
February 7Feb 7 comment_2011474 Jag saknar nicken i listan för foruminlÀgg. Ibland Àr man intresserad av ett inlÀgg och med nick pÄ plats kan man se om det skrivits mer i trÄden dvs nicket har Àndrats. Report
February 7Feb 7 Author comment_2011475 16 minutes ago Foam sa:Jag saknar nicken i listan för foruminlÀgg. Ibland Àr man intresserad av ett inlÀgg och med nick pÄ plats kan man se om det skrivits mer i trÄden dvs nicket har Àndrats.Du menar pÄ förstasidan www.edgeflyfishing.com?vi kör en RSS-feed nu. Den funktionen finns inte och den feedar tyvÀrr bara upp de nyaste Àmnena kronologiskt. Dvs om man skriver ett inlÀgg i ett gammalt Àmne syns det inte dÀr. jag kan köra det gamla scriptet men det Àr tyvÀrr trasigt och lÀcker in skit som inte ens finns i forumet som ni sÀkert sett. Men om jag lÄter gamla scriptet vila nÄgon vecka sÄ lugnar det ner sig och dÄ kan vi köra det igen ett tag. Jonas NordigÄrdswww.edgeflyfishing.comwww.wildfishsweden.se Report
February 7Feb 7 Author comment_2011476 Jag har i och för sig inte testat det med nya forumet⊠kikar pĂ„ det ikvĂ€ll. MĂ„ste tyvĂ€rr Ă„ka och kikpimpla öring och röding nĂ„gra timmar đđđ Jonas NordigĂ„rdswww.edgeflyfishing.comwww.wildfishsweden.se Report
February 7Feb 7 comment_2011480 Uppdateringen verkar ju rĂ€tt smĂ€rtfri. Har en fundering som inte Ă€r kopplas till uppdateringen; jag lĂ€ser oftast med filteringen âunread contentâ. NĂ€r jag klickar pĂ„ nytt innehĂ„ll blir jag dirigerad till första inlĂ€gget i trĂ„den. Det hade ju varit mer relevant att hamna pĂ„ sista inlĂ€gget. Ăr det jag som missat en instĂ€llning? Om inte sĂ„ kĂ€nns det som en förbĂ€ttringspunkt. "If people were smart enough to focus on the really important things in life, trout would become extinct. Fortunately, most people are morons." Report
February 7Feb 7 comment_2011481 1 hour ago, Jonas said:MĂ„ste tyvĂ€rr Ă„ka och kikpimpla öring och röding nĂ„gra timmar đđđVad trĂ„kigt. Jag lider med dig, Jonas! đđ "If people were smart enough to focus on the really important things in life, trout would become extinct. Fortunately, most people are morons." Report
February 7Feb 7 comment_2011488 5 hours ago, Jonas said:Du menar pÄ förstasidan www.edgeflyfishing.com?vi kör en RSS-feed nu. Den funktionen finns inte och den feedar tyvÀrr bara upp de nyaste Àmnena kronologiskt. Dvs om man skriver ett inlÀgg i ett gammalt Àmne syns det inte dÀr.jag kan köra det gamla scriptet men det Àr tyvÀrr trasigt och lÀcker in skit som inte ens finns i forumet som ni sÀkert sett.Men om jag lÄter gamla scriptet vila nÄgon vecka sÄ lugnar det ner sig och dÄ kan vi köra det igen ett tag.Ja förstasidan samt Àven för sÀljesannonserna pÄ förstasidan. Report
February 7Feb 7 Author comment_2011490 5 hours ago Troutman sa:Vad trĂ„kigt. Jag lider med dig, Jonas! đđđ det var inte sĂ„ lĂ€tt som man kan tro men det blev en liten regnbĂ„ge i alla fallđ„łIMG_0844.mov Jonas NordigĂ„rdswww.edgeflyfishing.comwww.wildfishsweden.se Report
February 7Feb 7 Author comment_2011491 5 hours ago Troutman sa:Uppdateringen verkar ju rĂ€tt smĂ€rtfri.Har en fundering som inte Ă€r kopplas till uppdateringen; jag lĂ€ser oftast med filteringen âunread contentâ. NĂ€r jag klickar pĂ„ nytt innehĂ„ll blir jag dirigerad till första inlĂ€gget i trĂ„den. Det hade ju varit mer relevant att hamna pĂ„ sista inlĂ€gget. Ăr det jag som missat en instĂ€llning? Om inte sĂ„ kĂ€nns det som en förbĂ€ttringspunkt.Ja, det hade varit önskvĂ€rt. Jag kikar pĂ„ det. Jonas NordigĂ„rdswww.edgeflyfishing.comwww.wildfishsweden.se Report
February 7Feb 7 comment_2011492 Ălskar att det har kommit dark-mode i alla fall â€ïžKĂ€nns som en ny sida för ögonen enbart med det, iom med alla Ă„r man stirrat pĂ„ den vita layouten dagligen Report
February 9Feb 9 comment_2011527 @Jonas Ăr tanken att det ska se ut som det gör nu, fĂ„r bara en lĂ„ng lista med det som Ă€r senast skapat.Forumet Ă€r alltsĂ„ inte indelat i kategorier lĂ€ngre utan bara Ă€mnen.Kan t.ex inte gĂ„ direkt till köp/sĂ€lj. So many Seatrout - So little time Report
February 9Feb 9 Author comment_2011528 20 minutes ago Ulf W sa:@Jonas Ăr tanken att det ska se ut som det gör nu, fĂ„r bara en lĂ„ng lista med det som Ă€r senast skapat.Forumet Ă€r alltsĂ„ inte indelat i kategorier lĂ€ngre utan bara Ă€mnen.Kan t.ex inte gĂ„ direkt till köp/sĂ€lj.Det Ă€r under utveckling. Har inte hunnit sĂ€tta mig in hur man fĂ„r till allt Ă€n.Jag tycker det Ă€r rĂ€tt schysst att feeda upp 200 senaste inlĂ€ggen först.DĂ€remot skulle jag vilja nĂ„ kategoritrĂ€det i menyn. GĂ„r det att lösa fixar jag det.KategoritrĂ€det finns alltsĂ„ kvar. Vet bara inte hur man fĂ„r till det sĂ„ man snabbt nĂ„r det just nu. Jonas NordigĂ„rdswww.edgeflyfishing.comwww.wildfishsweden.se Report
February 9Feb 9 comment_2011529 Hi, maybe make it possible to make a given page more condensed? Like now if you go to forum (unread f.ex) one see two lines max with far too much air between etc. In the older version you could see almost all new posting without scrolling down the page. Report
February 9Feb 9 Author comment_2011533 1 hour ago kublai sa:Hi, maybe make it possible to make a given page more condensed? Like now if you go to forum (unread f.ex) one see two lines max with far too much air between etc. In the older version you could see almost all new posting without scrolling down the page.Hi, thank you for your feed back. I'm trying to solve this and I'm sure it's possible. I just can't seem to find it anywhere. There is supposed to be a simple feed somewhere. Anyway I think I will try to buy a new theme and see if it's easier to go from there.I think maybe we have an IPS 4 theme in right now and just need to upgrade that, It's like if I'm missing several tuning possibilities in the admin right now.I'm thinking about this theme: https://preview.ipsfocus.comHere is some more: https://www.ipsfocus.com/themes/I'm all ears if anyone have an idea Jonas NordigÄrdswww.edgeflyfishing.comwww.wildfishsweden.se Report
February 9Feb 9 Author comment_2011541 8 hours ago Ulf W sa:@Jonas Ăr tanken att det ska se ut som det gör nu, fĂ„r bara en lĂ„ng lista med det som Ă€r senast skapat.Forumet Ă€r alltsĂ„ inte indelat i kategorier lĂ€ngre utan bara Ă€mnen.Kan t.ex inte gĂ„ direkt till köp/sĂ€lj.Men du fĂ„r mailnotifikationer nu vĂ€l? Jonas NordigĂ„rdswww.edgeflyfishing.comwww.wildfishsweden.se Report
February 10Feb 10 comment_2011549 11 hours ago, Jonas said:Men du fÄr mailnotifikationer nu vÀl?Vad jag kan se sÄ Àr det bara frÄn Köpes. So many Seatrout - So little time Report
February 10Feb 10 Author comment_2011550 1 hour ago Ulf W sa:Vad jag kan se sÄ Àr det bara frÄn Köpes.Ok, kolla dina instÀllningar. Det dÀr lÀt mÀrkligt? Jonas NordigÄrdswww.edgeflyfishing.comwww.wildfishsweden.se Report
February 11Feb 11 Author comment_2011568 PĂ„ 2026-02-07 at 12:58 Troutman sa:Uppdateringen verkar ju rĂ€tt smĂ€rtfri.Har en fundering som inte Ă€r kopplas till uppdateringen; jag lĂ€ser oftast med filteringen âunread contentâ. NĂ€r jag klickar pĂ„ nytt innehĂ„ll blir jag dirigerad till första inlĂ€gget i trĂ„den. Det hade ju varit mer relevant att hamna pĂ„ sista inlĂ€gget. Ăr det jag som missat en instĂ€llning? Om inte sĂ„ kĂ€nns det som en förbĂ€ttringspunkt.Det hĂ€r löser man enkelt om man gĂ„r pĂ„ sin profil uppe till höger. Tryck kontoinstĂ€llningar och sen Content preferens Jonas NordigĂ„rdswww.edgeflyfishing.comwww.wildfishsweden.se Report
February 11Feb 11 comment_2011572 Rubriken gĂ€llande area, eller âforumdelâ, Ă€r mindre Ă€n rubriken gĂ€llande senaste inlĂ€gg inom den area inlĂ€gget ligger inom. Kanske bara Ă€r jag, men jag upplever detta som svĂ„rövervakat nĂ€r man bara vill kolla lĂ€get rent allmĂ€nt? NĂ„n annan?Upplever Ă€ven en viss seghet nĂ€r jag kollar och skriver pĂ„ telefonen som jag inte upplevt tidigare?Inget gnĂ€ll đ, bara feedback đ Report
February 11Feb 11 Author comment_2011574 Nu sĂ„ tror jag vi börjar komma nĂ„gon vart. Ăr ni nöjda med den hĂ€r feeden? Jonas NordigĂ„rdswww.edgeflyfishing.comwww.wildfishsweden.se Report