Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ryobi 355 mg

Featured Replies

Precis köpt mig en gammal Ryobi 355 mg där jag märkte att bromsen (motståndet) inte fungerar. Någon som vet vad som kan vara fel?

Finns den lilla bromsklacken kvar? Den är, tillsammans med kugghjulet, liksom hela bromsfunktionen.

Fanns det kanske en variant som hette MGS, där S stod för Silent (tyst)? Om det är en sån du har ska den inte låta och bromsen är inte lika lätt att justera.

• Author
Just now, Sasko said:

Precis köpt mig en gammal Ryobi 355 mg där jag märkte att bromsen (motståndet) inte fungerar. Någon som vet vad som kan vara fel?

21 hours ago, Bigsalmon said:

Finns den lilla bromsklacken kvar? Den är, tillsammans med kugghjulet, liksom hela bromsfunktionen.

Fanns det kanske en variant som hette MGS, där S stod för Silent (tyst)? Om det är en sån du har ska den inte låta och bromsen är inte lika lätt att justera.

21 hours ago, Bigsalmon said:

Den är helt tyst rullen åt bägge håll, har tagit bilder på den men fattar inte hur man postar här😀

Så här skall det se ut när du tagit loss spolen på en 355mg. De trekantiga metallbrickorna, belastade av enkla bladfjädrar, ligger an mot kugghjulet på spolens baksida.

Vet att de även gjorde en 355 mgs, har sett annonser i gamla fisketidningar, men har aldrig sett den i verkligheten eller hur den fungerar, har du inget motstånd alls tror jag mer på att rullen är felmonterad eller saknar delar än att det är en mgs.

IMG_9374.jpeg

"If people were smart enough to focus on the really important things in life, trout would become extinct.

Fortunately, most people are morons."

Så här ser mgs, en ut🙂

IMG_5420.jpeg

Skickat från min Zinclair ZX81

• Author

Asså, hur laddar ni upp bilderna? Lyckas inte göra det

15 hours ago, Mats.J said:

Så här ser mgs, en ut🙂

Smart. Skiljer bara på två delar. Borde ha kunna sett det framför mig!

Ser ut som att bägge är metall?

Finns det lamell på spolnav eller pawl?

"If people were smart enough to focus on the really important things in life, trout would become extinct.

15 hours ago, Sasko said:

”Select files to upload”

”välj bild”

”insert”

image.jpeg

15 hours ago, Sasko said:

Fast jag gör oftast inte på det viset med en enstaka bild, jag kopierar önskad bild och klistrar in direkt i textmassan.

• Author
19 hours ago, Mats.J said:

Så här ser mgs, en ut🙂

IMG_5420.jpeg

image.png

Så här ser min ut

Då har du en mgs, det är knappt nån skillnad mellan max och min inställningen på dom, iallafall på de jag ägt.

• Author
13 minutes ago, Mats.J said:

Då har du en mgs, det är knappt nån skillnad mellan max och min inställningen på dom, iallafall på de jag ägt.

Ok, hade önskat så den inte övervarvar i alla fall

Det gjorde aldrig mina iallafall, snarare gick dom för trögt..

Har du rätt spole då, annars går det nog att böja till metall länken något skulle jag tro.

• Author
12 hours ago, Mats.J said:

Det gjorde aldrig mina iallafall, snarare gick dom för trögt..

Har du rätt spole då, annars går det nog att böja till metall länken något skulle jag tro.

Får testa

Har båda modellen. Jag tänker så här, att den tysta modellen har skydd mot övervarvning, och den andra har ljud och svag broms.