Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Misstänkt BEDRÄGERI - Uppdaterad

Featured Replies

Uppdatering 2026-04-19:

Ger man ris, skal man också ge ros: Användaren har betalat tillbaka och det får man ge positivt feedback på! I dessa tider blir man trevligt överraskad när detta händer och han förtjänar att detta lyfts fram.

Ibland händer dett att man är för ivrig och inte är tillräckligt försiktig.

Användare Bolidragg har på mirakulöst sätt försvunnit efter att man har Swishat honom för varor. Inget svar på edge, inget svar på telefon, inget svar på sms.

Då får han hermed chans att bevisa det motsatta med varor eller återbetalning.

Edited by addni

Då var det bekräftat. Fanns inget intresse av säkert köp.

Tråkigt att höra addni

Tråkigt

Vad sålde personen?

Finns förmodligen på andra säljsidor så bra att så mycket info som möjligt kommer ut.

Tack för varningen

G.Loomis GL3 14' #9-10. Hardy Jet 14' #9-10. G.Loomis RR Stinger GLX 13' 8-9.

Scierra Flylite v2 12.8' #8-9. Sharpes of aberdeen "scottie" 12,5' #9. Bringsens Black Shadow 12' # 8-9.

Lpxe 11' #8-9. Lpxe 12,6' #7-8. Redington Dually 12,6' #6.

• Author

Patagonia Vadare och Loop Rulle. Jag skulle köpa rullen.

Ser att det kommer nya annonser under rubriken "Säljes" här på forum, men vem vågar sig på att betala i förskott efter denna erfarenhet !?

Vapenagaren.se

adventureglaciertreks.com

När jag var ung trodde jag att pengar betydde allt. Nu när jag är gammal så vet jag att det är så.

-Oscar Wilde-

• Author
14 minutes ago, Mr.T said:

Ser att det kommer nya annonser under rubriken "Säljes" här på forum, men vem vågar sig på att betala i förskott efter denna erfarenhet !?

Jag vill påpeka att jag har haft 100 tals affärer här på Edet och enbart 2 stk har blivit så här. Stort sett alla här är exemplariska.

8 minutes ago addni sa:

Jag vill påpeka att jag har haft 100 tals affärer här på Edet och enbart 2 stk har blivit så här. Stort sett alla här är exemplariska.

Ingen skugga falla över säljarna här på forum, men din erfarenhet talar sitt tydliga språk, kan jag tycka.

Har inga invändningar, men att bli blåst en gång, är en gång för mycket, enligt mitt menande.

Jag har också råkat ut fär ett bedrägeri här på nätet och då talar vi om riktigt, riktigt stora pengar.

Ett par hundralappar kan man ta som förlust, men jag skulle (tyvärr för säljaren) tänka mig noggrant för att t ex. betala 6 000 :- i förskott för det paket som utannonseras här, ovan, t ex.

Men det är jag det, och som jag nämnde har jag blivit blåst på en större summa pengar (XXX XXX kr) en gång, det räcker (för mig).

Edited by Mr.T
Snygga till lite.

Vapenagaren.se

adventureglaciertreks.com

När jag var ung trodde jag att pengar betydde allt. Nu när jag är gammal så vet jag att det är så.

-Oscar Wilde-

Riktigt tråkigt, men vill också eka addni (har dock inte haft lika många affärer än) att de allra flesta här är ju grymma att ha och göra med. Lätt att bli alarmistisk av såna här grejer.

Förespråkar ytterligare en gång att det startas någon form av ”GoodGuy/BadGuy” tråd på köp&sälj där man kan skriva vem man handlat av och vad man tyckte om affären. Då kan man enkelt som medlem över tid bygga upp förtroende genom att ha flera positiva referenser att hänvisa till vid framtida affärer (hjälper ju tyvärr inte om någon hederlig får sitt konto kapat, men det måste ändå ses som ett edge case).

Gynnar och uppmuntrar också aktiva medlemmar (eller handlare, i mitt fall 😁).

Var inloggad för 4h sedan iaf. Förstod det när det blev konstiga försök till svar när jag frågade om rullen.

Släpp honorna fria!

1 hour ago Charhunter sa:

Var inloggad för 4h sedan iaf. Förstod det när det blev konstiga försök till svar när jag frågade om rullen.

Jag har köpt och sålt här, men gör det enkelt för mig själv, köper aldrig av ngn ny reggad på forumet.

Sålde ett spö i höstas köparen ville göra affären via Blocket och så gjorde vi, enkelt, smidigt och tryggt 👍

Bäst är blocket, du får grejerna hem och kan kolla innan du godkänner betalning, har själv blivit utsatt av scam

Facebook:

iMikac Mingrone

Har någon anmält detta till moderatorerna?

So many Seatrout - So little time

För att raportera ett inlägg.

image.png

Eller skicka PM till någon av moderatorerna.

So many Seatrout - So little time

Vela bara berätta att det är ett konto som heter ”Fiskegubbenn” som tog kontakt med mig angående att han hade ett par patagonia vadare till salu!

Vi skrev fram och tillbaka, Fick bilder på dom. Då va det exakt samma bilder som jag fick av bolidragg.

Köpte utav bolidragg men dom kom aldrig fram.

Jag avstod köpet då jag blev lite misstänksam och tänkte om bolidragg hade skapat nytt konto

Edited by J0Han