Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vision Kalu bromsrenovering

Featured Replies

• Author
1 hour ago, Lawson said:

Som jag ser det är nylonbrickan det enda som kan ställa till det. Kan man någon gång ha dragit bromsen i botten och deformerat brickan? Vad händer om du lägger en egen bricka mellan muttern och nylonbrickan?

Den lilla vita nylonbrickan är ju väldigt tunn, så om en "ny" är tjockare vet jag inte? Är den det så... Men nu har jag testat med en till bricka. Inte lika tunn, men den passade. Tog bort en shims också och det blev tvärbroms direkt. Så jag tog bort båda shimsen och då började man närma sig. Det kan vara så att man (jag) kan ha spänt bromsen för mycket och försvagat fjäderbrickan alt. något mer? Men jag tror nog på att inköpa 2-3 shims till för att testa att "tjocka" på den. Knepigt, men det är som vanligt att detta är precisonsbyggt och men behöver prata tiondels millimeter. Likt ett urverk.

• Author

Nu har en sprängskiss från Vision kommit. Nu är helt plötsligt fjäderbrickan inte ens med ha ha ha.

Det enda jag nu tror på (förutom att fjäderbrickan ska in någonstans trots skissen) är att den lilla fjäderbricka på själva lilla "stången" har tagit stryk under åren. Den kanske ska fjädra mer helt enkelt och då blir den gängade stången automatisk korta i den bemärkelsen. Men det kommer behövas kommuniceras med Vision igen. Det är nog dags för en Danielssonrulle säger både min vän och jag 😄

Valu Kalu manual_FIN.pdf

Edited by KPE