September 1Sep 1 comment_2014785 Hej,Dags att uppgradera havsörings-kitet. Har kört med Guideline Elevation #7 + Guideline reach 79 i närmare 5 år och vill nu uppgradera till en bättre nivå.Söker ett snabbt spö som klarar av att trycka loopar även i blåsiga förhållanden. Guideline LPX Coastal och Scott Wave är två spön jag tycker verkar intressant.Rullen bör vara av large arbour-typ för snabbt linintag samt fullframe/hd och slutet bromssystem med så litet startmotstånd som möjligt.Prisidé runt 5-6 k men går såklart bra att komma med andra förslag om pris och kvalitet/performance matchar bra. Kitet bör fungera felfritt men det gör inget om det finns synliga tecken på användning. Har en hel del spinnspön, rullar och beten ifall byte + mellanskillnad är av intresse.Mvh Vandahlen Report
September 1Sep 1 comment_2014786 Jag rekommenderar TFO BVK 9'6" #7. Ett nytt (om de fortfarande finns) kostar som ett begagnat LPXe (typ), men är suveränt. MEN - det måste vara 9'6" och inte 9'. Det kortare spöet är stelt som en pinne... http://bigtrout.wordpress.com Report
September 1Sep 1 comment_2014789 Är det en köpes-annons eller vill du ha tips? :) Jag har hursomhelst ett Sage Xi2 790-4 (4 delat, 9 fots #7) som jag kan avvara. Välanvänt men inget jag bedömer kan komma att äventyra funktionen. 2000kr vill jag ha för det. En Danielsson L5W 4sevenW eller 6nine sitter fint på det :) Kan vara intresserad av ett haspelspö runt 8 fot 5-20 gram vid byte. Report
September 6Sep 6 Author comment_2014847 På 2026-09-01 at 16:36 Bigsalmon sa:Jag rekommenderar TFO BVK 9'6" #7. Ett nytt (om de fortfarande finns) kostar som ett begagnat LPXe (typ), men är suveränt. MEN - det måste vara 9'6" och inte 9'. Det kortare spöet är stelt som en pinne...Tackar för tips, var dock mer en föfrågan om huruvida det fanns någon med ett lämpligt spö att sälja. 😊 Report
September 6Sep 6 Author comment_2014848 På 2026-09-01 at 21:21 M.Thors sa:Är det en köpes-annons eller vill du ha tips? :)Jag har hursomhelst ett Sage Xi2 790-4 (4 delat, 9 fots #7) som jag kan avvara. Välanvänt men inget jag bedömer kan komma att äventyra funktionen. 2000kr vill jag ha för det.En Danielsson L5W 4sevenW eller 6nine sitter fint på det :)Kan vara intresserad av ett haspelspö runt 8 fot 5-20 gram vid byte.Skickat DM :) Report
September 6Sep 6 comment_2014850 1 hour ago, Vandahlen said:Tackar för tips, var dock mer en föfrågan om huruvida det fanns någon med ett lämpligt spö att sälja. 😊Jag förstod det, men det spö jag föreslår kostar som ett begagnat och nytt är alltid nytt... 😃 http://bigtrout.wordpress.com Report