Jump to content

Recommended Posts

Guest diver1
Posted

Frisk luft är inte bra för kroppen... eller kan det bero på vätskeintaget ???

Ballongracet är den enda tävlingsform där alla deltagare har lika stor chans att vinna, priset denna gång var en ny fin rulle som fick åka tillbaks till Loophålan.

Posted

Ballongracet är den enda tävlingsform där alla deltagare har lika stor chans att vinna, priset denna gång var en ny fin rulle som fick åka tillbaks till Loophålan.

Det var kanske lika bra det, jag har hört att Loop är på väg ut. Vet inte om jag vågar berätta detta, men Jonas tog fler bilder på min nya Dutchreel än på mig när vi var ute förrförra helgen.  8)

Posted

Vann ingen??

Posted

...och vi undrar fortfarande med vad han övertygade den omutliga juryn om att han skulle få dispens och slippa gå ut i regnet...    :P  ;D

Guest Niklas
Posted
...och vi undrar fortfarande med vad han övertygade den omutliga juryn om att han skulle få dispens och slippa gå ut i regnet...    :P  ;D

Mmm.. trots KRAFTIGA protester.... :-X

Guest Niklas
Posted
Niklas var det ditt böjda spö i galleriet?   :D

Japp! 8)

Guest Niklas
Posted
Ingen fisk??

Det är väl så mycket tjafs om småfisk att det känns tråkigt att lägga upp fiskbilder ???

Posted
Det är väl så mycket tjafs om småfisk att det känns tråkigt att lägga upp fiskbilder ???

Tråkigt???

Guest Niklas
Posted
ingen fisk  ??? ;D :o

Nä vi använde fisket som en ursäkt för att träffas..... ;) ;D

Guest Niklas
Posted
Tråkigt???

Ja negativa kommentarer från Edgare som aldrig varit där..... :-

Posted
Ja negativa kommentarer från Edgare som aldrig varit där..... :-

Negativa??? Hur menar du?

Posted
slänger man om bokstäverna i SMÅFISK får man FISKMåS

Vad fick ni mest av, småfisk eller fiskmås?  ;)

Läser man SMART baklänges blir det TRAMS.  ;D

Guest Niklas
Posted
Negativa??? Hur menar du?

Att det är jättedumt att fiska i Og för att det bara finns småfiskar där...

Posted

Om målsättningen med träffen var att sätta svenskt rekord vad gäller storharr så kanske inte Ogströmmen var bästa valet.

En träff vid Ogströmmen kan naturligtvis vara mycket bra även om fisket inte är det bästa.

För oss som bor söderut, är själv Göteborgare, så ligger Malung och trakterna däromkring på mycket lagom avstånd för en helgs flugfiske.

Att träffa andra fiskare, byta erfarenheter, lära sig mer om fiske i strömmande vatten mm är väl så goda målsättningar.

Själv fiskade jag strax norr om Malungsfors under helgen. Hade ett för egen del bra fiske. Ett av de bättre jag upplevt i rinnande vatten. Satte nytt PB vad gäller harr. Att många andra skulle fnysa åt den fångsten och kalla den ynklig rör mig inte i ryggen.

Jag tycker fortfarande att det är svårt med nymf- och våtflugefiske i rinnande vatten och lär mig lika bra i Västerdalälven eller Ogströmmen som i Råstoätno. Skulle nog fångat mer fisk i Råsto men å andra sidan så kan jag inte åka dit över en helg.

Ogströmmen är säkert kanonbra men det är nog inte där den stora fisken finns.

Den finns inte i Västerdalälven heller.

Men dessa båda vatten finns inom bekvämt räckhåll och det gör dem helt överlägna.

Det spelar ju ingen roll hur bra ett vatten är om man ändå inte kan ta sig dit.

Lägg ut bilder, skit i kommentarerna.

Posted

JonnyS...bra skrivet!!! :D

Jag har aldrig varit vid Ogsjöströmmen...men jag håller med dig i det du skriver... :D

Och som du säger...låt folk fnysa bäst fan dom vill!