Jump to content
Sign in to follow this  
Doj@n

Damm

Recommended Posts

Andra fisken var också stark o fin. Dock inte lika stor som den första...

post-2423-1274038812_thumb.jpg

Edited by DojDoj

Tredje fisken var en liten rackare som stärker mina aningar om att öringen lyckats reproducera sig i dammen. Denna fisken var ca 2-3 hg..

tack o hej

mvh doj@n

post-2423-1274038906_thumb.jpg

Alltid lika kul när du updaterar denna tråden.............underbara fiskar och ett fantastiskt jobb ...

/Per

Alltid lika kul när du updaterar denna tråden.............underbara fiskar och ett fantastiskt jobb ...

/Per

Tack

Hittade denna tråd nu.

Faan va häftigt!

Kan tänka mig att komma å gräva lite i din nya damm bara för att få chansen att deltaga i ett sådant projekt.

Lycka till i fortsättningen!

Hittade denna tråd nu.

Faan va häftigt!

Kan tänka mig att komma å gräva lite i din nya damm bara för att få chansen att deltaga i ett sådant projekt.

Lycka till i fortsättningen!

Du är välkommen, nya dammen ska börja ta form veckan före midsommar...

mvh dojan

Du är välkommen, nya dammen ska börja ta form veckan före midsommar...

mvh dojan

Fy fasen, ska du höja ribban ännu mera nu :)

Fy fasen, ska du höja ribban ännu mera nu :)

Njä, det blir en damm i ungefär samma storlek som nuvarande. Något större ev.

Njä, det blir en damm i ungefär samma storlek som nuvarande. Något större ev.

Skönt, då slipper jag börja gråta :)

Väntar på grymma bilder som vanligt :)

Jäklar va fina och stora dina öringar blivit! Riktigt kul om öringen också börjat reproducera sig!!!

Mvh

Paul

Tänk att få vara en liten gädda i din pöl! :)

-Då skulle man allt må!

Verkligen. Gäddan skulle antagligen bli ganska stor efter ett tag...

Jag kan inget annat än instämma med alla föregående talare! Mycket fräsigt måste jag säga! :) Har också funderat på damm, i mina yngre år men det hade varit riktigt fräckt med en damm ;). Hur stor var den igen? Hur gick du till väga (kan förstå att det blir en massa upprepningar...sorry :))

jäkla snygga öringar!! :) du har tur du som hittat ett sånt drömvatten, där skulle man bo ;)

Det är väl en skön kombination av att hitta och _göra_. Helt underbart! Nästan så man vill komma över med finlandsbåten bara för att titta :)

Lycka till i fortsättningen också med dina vackra vänner i potten!

/Fredrik

Det är väl en skön kombination av att hitta och _göra_. Helt underbart! Nästan så man vill komma över med finlandsbåten bara för att titta :)

Lycka till i fortsättningen också med dina vackra vänner i potten!

/Fredrik

Ja, ett studiebesök, chartrade bussresor ;)

Hade vart roligt att se hur det ser ut...

Edited by SBerg

Jag kan inget annat än instämma med alla föregående talare! Mycket fräsigt måste jag säga! :) Har också funderat på damm, i mina yngre år men det hade varit riktigt fräckt med en damm ;). Hur stor var den igen? Hur gick du till väga (kan förstå att det blir en massa upprepningar...sorry :))

Dammen är inte speciellt stor ca 7-800 kvm, Det har tidigare varit en gammal branddamm som jag återställde och grävde ur och anlade inlopp och utlopp. Sedan satte jag 100 st ettåriga ätranöringar....

I midsommar anlägger jag en ny damm som om allt går bra blir lite större. Tanken är att även sätta ätranöring i den men även en liten badbrygga och grillstuga osv vid dammen. Ett ställe där man kan koppla av, dricka lite pilsner, grilla och ta några kast med flugpinnen :)

Dammen är inte speciellt stor ca 7-800 kvm, Det har tidigare varit en gammal branddamm som jag återställde och grävde ur och anlade inlopp och utlopp. Sedan satte jag 100 st ettåriga ätranöringar....

I midsommar anlägger jag en ny damm som om allt går bra blir lite större. Tanken är att även sätta ätranöring i den men även en liten badbrygga och grillstuga osv vid dammen. Ett ställe där man kan koppla av, dricka lite pilsner, grilla och ta några kast med flugpinnen :)

Skall du flytta dina monsteröringar också?

I midsommar anlägger jag en ny damm som om allt går bra blir lite större. Tanken är att även sätta ätranöring i den men även en liten badbrygga och grillstuga osv vid dammen. Ett ställe där man kan koppla av, dricka lite pilsner, grilla och ta några kast med flugpinnen ;)

Inte alls stor :)

Jag siktar på 100m2 och får vara glad om det blir 50m2 :D

Inte alls stor :)

Jag siktar på 100m2 och får vara glad om det blir 50m2 :D

du får ta 50m2 om året så märker inte frugan nåt... ;)