Hoppa till innehåll

Havsörings rapporter från Stockholms skärgård. Fyll på här.


Guest JohanPier

Recommended Posts

Jag får tro på er. För tillfället känns det som om jag skiter i skärgården tills öringarna blivit fler men den känslan går antagligen över den här gången också. <br /><br />Skickat från min telefon.<br /><br />

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Södra skärgården, torsdag em. Solig och riktigt varmt även i havskanten. Västanvinden var svag men tilltog under em. Det fina vädret samt det faktum att månfasen var gynnsam gjorde att man bara måste ut och svinga ett par timmar. 2 silverfiskar motionerades och returnerades. 55 + 45 cm. Intressant var att bägge tog märlan jag hade som upphängare.

 

/jamt  

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Morgon/förmiddag

 

Härlig morgon och förmiddag. Fint väder och ett rikt liv ovan ytan. Vid lunchtid får jag en rejält intensiv dust med en grövre blanking i format upp mot 70cm (cirka) som använder en kaosartad taktpinne i runt 30-40sekunder innan den bestämmer sig för att rusa loss. Fläkande hopp, rusningar, ytstök och ett allmänt hjärtskärande helvete tog vid. Kort därefter kliver det på något igen som lättar efter ett par sekunder. 

 

Svart zonker strl 6. 

 

Det är sällan jag känner tomhet efter en tappad fisk. Men idag gör jag det. Nåväl, nya tag nästa helg. 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Lördag morgon i södra: Hade ett spännande fiske på vakande havsöring inom kasthåll. Trots att det var soligt, blankt och vindstilla var det inte omöjligt - bara svårt ;)

Lång tafs, försiktiga kast och en intermediatelina som inte skuggar lika mycket som en flyt var nog det som gjorde att fisken inte blev skrämd. Nitade två. Den större klev av.

 

/jamt

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är svårt nu överlag, speciellt med det klara vädret. Sen är vi inne i strömmingssäsongen redan så nu gäller det verkligen att leta efter aktiv fisk.
Gryning och skymning på de mest utsatta ställena skulle jag tro är receptet.

Skit fiske!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mellersta innerskärgård. Kvällspass. Jagande öring. Sönderpangade småfiskar som flöt livlöst efter raiderna. Riktigt grov öring i farten. . . . . Bom bom.

 

Förvirringen är total. Vilket av alla heta ställen på sjökortet ska man köra. Det är ju trots allt bara en gryning och skymning per dygn. ;)

 

Det är bara en tidsfråga innan något grovt landas av någon flugfiskare. +7kg känns inte omöjligt med tanke på fiskarna som simmar därute. Kort tid kvar men bara att gnugga.

Redigerad med karki
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kärt återbesök till gamla havsöringslokaler i norra skärgården. Ett par timmars morgonfiske igår och idag gav utdelning över förväntan, 10 öringar dag ett och 6 st (många tappade, skyller på enorm trötthet) idag. Fick tyvärr inte kroka av något stort, 45-50 cm var nog samtliga. Kl 07 har jag suttit båda morgnarna med vilt jagande öring åt alla håll.... man kan allt ha det sämre!!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...