Hoppa till innehåll

Havsörings rapporter från Stockholms skärgård. Fyll på här.


Guest JohanPier

Recommended Posts

Ett par timmar idag.

Sätter punkt för 2012 med en landad 55cm+, färgad hane. Grymt aggressivt hugg. Tung fight. Trodde en längre tid att vi pratade 3kg+. Trattfluga vit deluxe levererade.

 

På vägen tillbaka till bilen seglade två havsörnar strax ovan mig. Ett mäktigt skådespel. Tankarna om ett fantastiskt år i havsöringens tecken kunde inte låta bli att svepas förbi i stunden.

 

Höjer ett glas, för öringens skull. 

Gott nytt år Silverbröder. :)

Redigerad med karki
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ett par timmar idag.

Sätter punkt för 2012 med en landad 55cm+, färgad hane. Grymt aggressivt hugg. Tung fight. Trodde en längre tid att vi pratade 3kg+. Trattfluga vit deluxe levererade.

På vägen tillbaka till bilen seglade två havsörnar strax ovan mig. Ett mäktigt skådespel. Tankarna om ett fantastiskt år i havsöringens tecken kunde inte låta bli att svepas förbi i stunden.

Höjer ett glas, för öringens skull.

Gott nytt år Silverbröder. :)

Skål, för dina inspirerande rapporter och din slutsats om året.

iPhone

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kul att ni tycker rapporterna är inspirerande :).

 

Loranga: Jo färgad fisk har lite annan karaktär i fighten. Inte det här oberäkneliga snabba om blankfisk oftast bjuder på. Fisken igår var en ärrad krigare som hade ett enormt självförtroende efter att ha slagits mot andra hanar i någon lekbäck.

 

Ryktena går om flertalet flugfiskare ute i kustbandet idag. Kul, hoppas det kommer upp något :) 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kul att ni tycker rapporterna är inspirerande :).

 

Loranga: Jo färgad fisk har lite annan karaktär i fighten. Inte det här oberäkneliga snabba om blankfisk oftast bjuder på. Fisken igår var en ärrad krigare som hade ett enormt självförtroende efter att ha slagits mot andra hanar i någon lekbäck.

 

Ryktena går om flertalet flugfiskare ute i kustbandet idag. Kul, hoppas det kommer upp något :)

Det kom inte upp något, men informerade en annan fiskare om att han tjuvfiskade. Tror du kan lista ut var. Han sket i det vi sade, och fiskade vidare... 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bom idag men nu var det nära, fiskade av en grund sumpvik från en båtbrygga, först en fin rund öring som gick under bryggan jag stod på och som simmade mot min fluga, gissar på att den var ca 40-50 cm och färgad sen ett misstänkt hugg i svansen på min zonker. bytte fluga till B3 gris och då kom en betydligt större firre i fullfart mot flugan, för att titta och sen vända, ytterliggare ett följe utan att se fisk, men den plogade vattnet lite gran för att sedan vända den med, då spigg imitation. imorn blire att dra dit igen.

God fortsättning

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ni öringjägare i Stockholms skärgård är nog mest hard core i Sverige, många turer i hårda förhållanden och ni blir

glada över att ha sett något vak eller virvel. Ni ger aldrig upp och ibland får ni betalt för slitet.

 

:ph34r:

Redigerad med tårta
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...