Jump to content
Guest JohanPier

Havsörings rapporter från Stockholms skärgård. Fyll på här.

Recommended Posts

Jaha, jag hörde infon i tredjehand.

Jaja.

iPhone

vi pratade lite om det på årsmötet i strömstararna idag.

Därför vill jag passa på att säga att vi gärna ser att ni som fångar fisk från stadshuset(zon a) ut till djurgården(zon h) hjälper till att fångstrapportera. Det är roligt för alla att se och dessutom är det viktig information.

Skickat från luren

Is ...

Så jag sticker in en fråga för att få liv i tråden.

Är det ingen som har framgång med lila? Den färgen används väl på olika sätt i hela världen för både lax och HÖ. Men inte här, eller?

iPhone

Is ...

Så jag sticker in en fråga för att få liv i tråden.

Är det ingen som har framgång med lila? Den färgen används väl på olika sätt i hela världen för både lax och HÖ. Men inte här, eller?

iPhone

Flugor med inslag av lila har jag lyckats med. Framförallt svart och lila glister. Min favoritflash till bonkers är rainbow. Även lila/mörkblå har visat sig gångbart.

När jag fiskade spinn för många år sedan fick jag nästan allt på regnbågs/lila sandgrävlingar.

Majoriteten av öringarna jag fått på flugor med lila inslag är fångade i dåliga ljussättningar, dunkla mornar och sena skymningar.

Mörka toner som svart och lila är första valet i sämre ljus för mig i 08-skärgård. Tror mestadels på den färgen i temp mellan 5grader och uppåt. Under 5an tror jag mer på tydliga färger som inte smälter in lika bra.

Ett exempel från min dagbok. 26 april - varmt i vattnet - skymning - lila och svart - blanking.  http://silvret.silverbums.com/?p=136

Edited by karki
  • Like 1

....idag avverkades första flytringspasset sen isen gjorde sitt intåg i skärgården....4 timmar ....endast måttligt med drivis.....bom....men gott att kunna köra igen.....

En silvermakaron landad i lördags. En tappad och en riktigt grotesk gädda bränd...... Härlig dag i flytringen.

Själv tappade jag något litet i storlek strömming på min oplanerade fiske/promenad!

Skickat från min LT25i via Tapatalk 2

Någon som vet hur det ser ut på muskö? Bruket brukar vara öppet ganska tidigt.

Enligt SMHIs iskarta är delar av Muskö isfritt

Har fiskat öppet vatten i Norra delarna igår och södra delarna idag.....fick visserligen vada och agera isbrytare på vissa platser...men det händer snabbt nu om temperaturerna håller i sig och det börjar blåsa lite också

/S

Edited by Silverbågen

Det blir dretväder i helgen :(

Är det inte dags snart? Jag vill komma ut!

Hmm...kalla nätter i nästa vecka såg ju inte så roligt ut...men rätt mycket vindar....du få ta semester och sticka ut imorgon?

/S

Nu är det snart dags att bryna krokarna och kamma flugorna. Stort sug att komma ut.

Morgontur i norra. Lävik. Förvånansvärt 'varmt' i vattnet. Fisk på plats, men ingen som behagade smaka på flugorna. Skönt att det går att hitta öppet vatten igen!:)

Premiärtur med flytring på Muskö. Småfirrar och en toasits på botten. MAO bomtur!

Men grymmt med flytetyg :)

Skickat från min LT25i via Tapatalk 2

Edited by Bjfo

Klippte en liten silvermakaron i förra veckan. :) Skönt med vår.

Edited by karki

Norra. Snorig och sliten blidde det två bågar på rosa tratt och en liten öring på märla. Fick invänta islossning framåt eftermiddagen innan det gick att komma ut. De större verkar fortfarande ligga i dvala. Men solen börjar ta ordentligt igen så snart är det läge!

/kobben

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2