Jump to content
Guest JohanPier

Havsörings rapporter från Stockholms skärgård. Fyll på här.

Recommended Posts

MathiasL; var det dej och en kompis jag träffade för ett par veckor sedan, söder om Kapellskär, när ni provade en torrdräkt? Jag var skäggiga farbrorn med splitcanespöt som gick och letade H-öring i grundvikarna... :)

MathiasL; var det dej och en kompis jag träffade för ett par veckor sedan, söder om Kapellskär, när ni provade en torrdräkt? Jag var skäggiga farbrorn med splitcanespöt som gick och letade H-öring i grundvikarna... :)

Haha, jag önskar det vore så. Nej, det var inte jag. Skulle gärna stöta på dig någon gång för jag tror att du har en hel del att lära ut. För övrigt är det väldigt sällan jag träffar någon annan fiskare.

Från telefon.

Ok :) Killen var iallafall en duktig H-öringsfiskare som hette Mathias och påminde om dej i utseende. Världen är liten...

Fast jag är inte duktig. Bara tjurskallig. [emoji6] [emoji16]

Från telefon.

• Like 1

Södra, pålandsvind och södervik. 2 blanka 50cm upp, fenklippta. Flera tappade och mängder med hugg. Avslutade med en slempåk uppskattad till ca 5kg. Den fick behålla pattegrisen :-/

13424db8064abafb4170be501fdc2257.jpge3df032d5003acafbeca33681de65e1f.jpgd1af442d4b1198bb192eb701ed15d251.jpg

• Like 6

Varför fick den behålla flugan?

Sent from my iPhone using Tapatalk

fan, bilden blev ju rätt bra. Tack för lite tips och fluga idag. Jag fick Två st. Tappa tre som satt på en kort stund och en hel del naffs och hugg

fan, bilden blev ju rätt bra. Tack för lite tips och fluga idag. Jag fick Två st. Tappa tre som satt på en kort stund och en hel del naffs och hugg

Tack för håvningen! Allt verkade stämma idag :-)

Södra, pålandsvind och södervik. 2 blanka 50cm upp, fenklippta. Flera tappade och mängder med hugg. Avslutade med en slempåk uppskattad till ca 5kg. Den fick behålla pattegrisen :-/13424db8064abafb4170be501fdc2257.jpge3df032d5003acafbeca33681de65e1f.jpgd1af442d4b1198bb192eb701ed15d251.jpg

bra bild va

Tack för håvningen! Allt verkade stämma idag :-)

wassegod. Det var jäkla häftigt efter att du gett mig ett Par nycklar till fisket
  • Like 1

Körde heldag igår. Förhållandena verkade kanon och tog bra med fisk på stället förra veckan. Så det såg lovande ut.

Resultat: Bom

Hörde av en gubbe att det varit säl inne i viken tidigare...

Hur har det gått för er andra?

Ja har det varit säl i viken så är det tvärdött :ph34r: Men så här års är de ju rätt långt ut på fjärdarna vad jag vet?

Ja har det varit säl i viken så är det tvärdött :ph34r: Men så här års är de ju rätt långt ut på fjärdarna vad jag vet?

Tydligen hade någon kvinna sett en liten sälkut in under något bryggfäste..

Jag har fått blankfisk på samma fläck som jag siktat säl på 15 minuter tidigare (grunt vatten) Det är i min värld ingen absolut regel säl betyder hopplösa förutsättningar.

Ikväll lossnade det äntligen, var ute med MathiasL i norra, grund rätt dyaktig vik som höll 6 grader fiskades av från 19-21. Högg på en "Pattegris"på under midjedjupt vatten...post-8626-0-58319100-1460495276_thumb.jp

• Like 3

Även jag fick känna på fisk, om än bara hugg. Ett snabbt och hårt och ett par nyp efter att ha kastat på en vakande öring sex-sju meter från land. En bra kväll.

Från telefon.

• Like 3

En upp (strax under måttet) och två tappade i södra. Långt inne en grund vik. 6 grader i vattnet och gråmulet / dimma. Alla tog på svarta / mörka zonkervarianter. Försiktiga hugg...

• Like 1

Två upp igår i södra, runt 50 cm bägge två. Blanka och vilda, den ena i toppkondition den andra mer av en slips. Så fort vädret skiftade från regn och snö till soligt högg det, bägge gångerna. Fiskade med zonkers i olivgrönt och grizzly. Ena tog långt inne i en grund vik, den andra på en udde med vass.

• Like 5