Hoppa till innehåll

Snack om Bilder/Gäddflugor


Guest fizzka

Recommended Posts

Vore kul att se om någon lyckats med någon riktig djugående gäddfluga, har inte sett någon sådan bland de som finns under bilder och har själv haft svårt att lyckas få fram en som inte blir för tung att kasta med.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest truttakungen

Ett litet tips för djupgående gäddflugor: Gör en normal gäddfluga men använd tex polycelon och gör ett flythuvud. Släng sen på en grainlina och en ganska kort tafs..... Låt skiten sjunka till botten och masa hem prylarna! Funkar garanterat på köldstel gädda eller på sommarn då det är riktigt varmt i de övre vattenlagren.

Booby fiske med jätteflugor

Mvh truttan

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Essebo's Gäddsara, hur ska man fiska den? snabbt? ryckigt? please help me...

Jag försöker tänka mig in i hur flugan ser ut i vattnet när jag strippar hem den. Så lägg ut den så att du ser flugan och testa, jag gillar när den får en böljande gång.... 20-30 cm dragningar med paus mellan så att den böljar helt enkelt.... hmmmm inte helt enkelt att förklara. :-

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Essebo's Gäddsara, hur ska man fiska den? snabbt? ryckigt? please help me...

Jag försöker tänka mig in i hur flugan ser ut i vattnet när jag strippar hem den. Så lägg ut den så att du ser flugan och testa, jag gillar när den får en böljande gång.... 20-30 cm dragningar med paus mellan så att den böljar helt enkelt.... hmmmm inte helt enkelt att förklara. :-

ok.... jag fattar hur du menar.. tackar :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

japp, men jag måste faktiskt säga att din är snyggare SG :)

fått nånting på den?

Skojjar du eller? ???

Nej, jag binder bara gäddflugor ytterst sällan, fiskar inte gäddor. ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Guest Realdeal
Realdeal: Ja det är verkligen det coolaste namnet på en fluga :)

LindgreN: Jo din var snyggare än min, men i det här fallet var det inte så svårt ;-)

Tackar! den kom till av en slump. Jag har haft en enda rosa maraboufjäder som legat och skräpat i mtrl högen, jag trodde alldrig den skulle komma till användning. Men en bister vinterkväll när jag gick igenom Gäddmaterilalet dök det upp flera påsar med rosa nyans o vips så blev den en fluga. Den är helt oprövad och kanske är ett totalt fiasko...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En hel liten hög flugor har trillat in i bildbanken! De två "killersarna", är kroppen bunden som hackel. Eller har du bundit in nått hår material rätt på kroken..... (Fattar nån vad jag menar??)

U.Puffe- Man behövde ju inte vara sötvattensdocent för att lista ut namnet på ditt experiment! kul och fin fiskimitation!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest truttakungen

Färgmässigt var det ingen större skillnad! :) har kört lätt över tusen gäddor på den där typen av flugor, mwn jag tror materialvalet skiljer sig lite! :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest FlugfiskarN
En hel liten hög flugor har trillat in i bildbanken! De två "killersarna", är kroppen bunden som hackel. Eller har du bundit in nått hår material rätt på kroken..... (Fattar nån vad jag menar??)

U.Puffe- Man behövde ju inte vara sötvattensdocent för att lista ut namnet på ditt experiment! kul och fin fiskimitation!

De är bundna som hackel, med cross cut remsor. Den orangea butten är artic fox. Annars är det bara rabbit och flash!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest LindgreN

har sett att många här på forumet (och på andra ställen också) binder sina "gäddisar" väldigt långt bak på kroken. kom att tänka på det nu, är det bättre att göra det på nåt sätt???

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...