Jump to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mörrum 1 april

Featured Replies

Hej

Jag ska dit den 5 april.Den 5 är det inte så dyrt att fiska.Jag åker till Mörrum för att stilla min fiske hunger.Vi får se om de blir mycket vatten i Mörrum.SKIT FISKE MED DEJ. 8) 8) 8)

Låter spännande, vill absolut inte sabba er tråd men efter att ha kollat in morrum.com måste man ändå komma in på det oundvikliga:

Premiären har ju som vanligt givit "kanonfiskar" till de "lyckliga" som fiskat...  >:(

Hur kommer det sig att man i Mörrum, år ut och år in, stolt kan posera med döda laxbesor på hemsidor och i fångststatistik? I västkuståarna skulle lynchats för mindre! Är en Mörrumsbesa bättre matfisk? Knappast! Har den mindre biologiskt värde? Oh nej...

Låter spännande, vill absolut inte sabba er tråd men efter att ha kollat in morrum.com måste man ändå komma in på det oundvikliga:

Premiären har ju som vanligt givit "kanonfiskar" till de "lyckliga" som fiskat...  >:(

Hur kommer det sig att man i Mörrum, år ut och år in, stolt kan posera med döda laxbesor på hemsidor och i fångststatistik? I västkuståarna skulle lynchats för mindre! Är en Mörrumsbesa bättre matfisk? Knappast! Har den mindre biologiskt värde? Oh nej...

De e kanske dummare på den sidan ;)  :) Kolla bara alla som åker till EM och (fiskar) de stora utlekta øringarna......

De e kanske dummare på den sidan ;)  :) Kolla bara alla som åker till EM och (fiskar) de stora utlekta øringarna......

hur många em öringbesor bonkas då?knappt nån skulle jag tro i jämförelse me mörrum

Att bedriva aktivt fiske på besor borde förbjudas. Skitgubbar med skitfisk.

snackade precis med Troutslave, han hade fisk på som släppte, trodde det var ett billigt aprilskämt men icke........hoppas han får revansch!!

Du får göra hur du vill men jag skulle aldrig avstå ett tidigt fiske på grund av att då avstår jag också chansen att kunna dra på en blanköring på kroken.När du åker till dee så är det ju för att fiska dem blanka men besor finns det ju där ändå eller hur? Sen att de finns dem som slår ihjäl besor det e en annan femma.

Vore det inte än mer logiskt att förbjuda allt fiske efter icke utlekt fisk?

I dessa tider då i princip vart enda bestånd är hotat så måste det ju vara bättre att fiska efter fisk som redan reproducerat sig?

Inte om de kan återkomma och vara ännu större. Om de ändå dör "naturligt" (som lax kan göra i Alaska t ex) så håller förstås ditt argument.

Bäst av allt är väl att inte fiska alls?

Nä, inte om man använder sportfiske som argument för att göra utsättningar och bedriva miljö och vattenvård. Då är det bättre för några laxar att dö (oavsett kvalitet), för att "finansiera" sin egen reproduktion.  Men accepterar man artifiell reproduktion så kan man nog säga att bonkargängen i t ex Strömhult och Mörrum gör samma sak, rent logiskt sett. De flesta argument jag hör om "besor" och "bågar" brukar ofta utgå från någon slags estetiskt resonemang om fenor eller färg (och möjligen smak) eller bedömning om fiskarens insats i form av utrustning och skicklighet.

Det hindrar inte att jag håller med Mikael. Jag gillar flugfiskets estetik. Annars skulle jag köpa både lax och bågar över disk som jag gör med kött (och överlåter dödandet åt andra).

Min 1€...