Hoppa till innehåll

Midsommar i Lysekil


Guest jocke_karlsson

Recommended Posts

Guest jocke_karlsson

Tjenare.

Skall tillbringa midsommar i Lysekil, mitt sällskap är dock ej fiskeintresserade och jag äger inget körkort.

Så jag tänkte höra hur svårt det är att ta sig till Örekilsälven därifrån, taxi/kollektivtrafik?  ???

Hur är havsöringsfisket, runt Lysekil och vart finns hotspotsen?  ;)

Finns det nåt trevligt p&t i närheten, ifall man vill ta sig en matfisk till grillen?

Hur som helst, tacksam för svar. Så semestern blir någorlunda bra.  8)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

havsöring finns det gått om i de trakterna.. ska själv till smögen då :D

fundderar också på örekil under den tiden.. bussar går det vet jag iaf.. åkte det förra året.. ganske smidigt måste jag erkänna :D

skulle tro att det går direkt från lysekil till munkedal :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Havsöringsfisket är bra runt om där.. Har fiskat där lite och det gäller att fiska på natten..

Sedan kan man stundtals komma i kontakt med Makrill med på fluga ett väldigt kul fiske!

Finns massa fiske längs kusten... mer kan jag inte uttala mig om eftersom jag bara varit där med båten på sommrarna!

// jocke

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest Muaytudd

Om du inte orkar förflytta dig så spring ut på släggön mitt i Lysekil. Du kan få torsk, vitling, Näbbisar, makrill och allt möjligt annat. Hur kul som helst.

Mvh

C

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest jocke_karlsson

Ja men detta låter ju inte så jävla tokigt faktiskt.

Kan erkänna att jag aldrig blött en fluga i saltvatten förut så det blir något nytt. Mest är det väl dock Örekil som lockar.

Tusen tack för svaren såhär långt förresten.

Om du är där under midsommar säta kan du ju få guida lite  ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest trehjulingen

brukar själv fiska i lysekil på sommaren.. Testa med storlek 6-8 med mylarslang och lite flash vinge så kan du få både öring makrill torsk och näbbgädda.. glömm inte att vässa krokarna om du ska fiska efter den sistnämnda..

Vi brukar ligga med båten i gästhamnen i lysekil, går ut på betong-vågbrytaren (dvs. där man kommer in i gästhamnen) och bara dumpar en flashfluga 5 meter ut och låter den sjunka, då hugger torsken hejvilt ;D Men glöm inte att återutsätta den då det inte finns så mycket torsk kvar...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 8 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...