Hoppa till innehåll

Varberg


Paul

Recommended Posts

Det blev ingen sista tur för HÖ-fiske i år för min del, pg att det blåser halv storm runt Varberg. Året har väl varit sådär en 10 tal fiskar över måttet, där jag behöll 2 HÖ, medans resten återutsattes. Det har varit en hel del HÖ mellan 25-40 cm vilket ser bra ut för framtiden. Nu blir det 6 månaders vila från HÖ-fisket, med flugbindning och persedelvård under vinterns mörka dagar. :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hur är det med fredningen i varbergstrakten?

Dvs, är det totalförbud mot allt spöfiske längs kusten, eller får man sikta på torskfiskar, plattfisk mm?

Har föräldrahemmet ute på Getterön, så det vore ju rätt smutt att kunna gå ut och ta några kast om tillfälle uppstår.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

En långpromenad längs kusten idag i ett soligt vinterväder, för att inspektera vårens kommande fiskeplatser gav mersmak. Nu börjar suget att komma tillbaka fast det är lite mer än 3 månader kvar till premiären. Det lär bli trångt på de masta fiskeställena då premiären 1 April infinner sig Annandag Påsk, men kustremsan är ju lång.  :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ni som fiskar ute på Getterön, vilka platser är nåt att ha?

Eller rättare sagt: vilka platser är lik bra att undvika?

 

Har själv spanat lite på 4:e vik, stranden bort mellan 4:e och 5:e, och hela varvet runt Gubbanäsan.

Bra plan, eller bör jag tänka om?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...