Jump to content

Recommended Posts

• Replies 783
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Testade flytringen för första gången har om kvällen, gav utdelning på djupet

En av de bästa platserna för tidigt morronfiske Ir sent kvällfiske i Juli är nedanför Subbe fyr, där det är en djup brant.

Frånlandsvind och lågvatten är ju ingen höjdare :- Får ta nya tag i helgen kanske oken.jpg_thumb

Posted Images

Otroligt vacker fisk, grattis!

Tack!  :) Han satt fint, första för i år. Har gått och kliat mig i skägget å undrat vad jag gör fel. 

Gårdagens tur ute på Getterön gav 3 st under måttet, så än har det inte blivit någon matfisk med sig hem i år.  :)

Du får iaf något när du är där, till skillnad från en annan. :unsure:  

• 1 month later...

Jag kommer befinna mig i Varberg (boendes i Apelviken) vecka 29 och har varit där en hel del (fast det var 5 år sedan sist) men faktiskt aldrig flugfiskat efter öringen. Undrar lite om man kan förvänta sig något ok fiske (tänker kunna komma ut tidiga morgnar och sena kvällar om läget känns rätt) och vart man ska söka sig? Sträckan från campingen ut och runt mot Subbeberget samt runt kurorten vill jag minnas ser ok ut, likaså runt Svart/Röd-skär där jag varit ett par gånger men nästan blivit ihjälhackad av tärnor, fast det var nog lite tidigare på säsongen vill jag minnas. 

Är det frivatten jag vill leta i eller kan man förvänta dem på grundare vatten också, och hur är det med sandbotten funkar det på västkusten (det råder ju ingen brist på mat där iallafall)? Är det täcka ytor för att leta upp dem, vänta ut dem vid strömsatt plats eller springa runt och försöka hitta dem visa sig innan man sätter igång som gäller?

Vadare med eller inte? Tänkte att en ficka med ömoborste, pattegris och baitfish borde räcka långt, fiskar en sexa med intermediatelina.

Tips och råd mottages tacksamt, jag tänker mig ett par turer om några timmar vardera mest för att komma ut och mysa till det lite.

Jag kommer befinna mig i Varberg (boendes i Apelviken) vecka 29 och har varit där en hel del (fast det var 5 år sedan sist) men faktiskt aldrig flugfiskat efter öringen. Undrar lite om man kan förvänta sig något ok fiske (tänker kunna komma ut tidiga morgnar och sena kvällar om läget känns rätt) och vart man ska söka sig? Sträckan från campingen ut och runt mot Subbeberget samt runt kurorten vill jag minnas ser ok ut, likaså runt Svart/Röd-skär där jag varit ett par gånger men nästan blivit ihjälhackad av tärnor, fast det var nog lite tidigare på säsongen vill jag minnas. 

Är det frivatten jag vill leta i eller kan man förvänta dem på grundare vatten också, och hur är det med sandbotten funkar det på västkusten (det råder ju ingen brist på mat där iallafall)? Är det täcka ytor för att leta upp dem, vänta ut dem vid strömsatt plats eller springa runt och försöka hitta dem visa sig innan man sätter igång som gäller?

Vadare med eller inte? Tänkte att en ficka med ömoborste, pattegris och baitfish borde räcka långt, fiskar en sexa med intermediatelina.

Tips och råd mottages tacksamt, jag tänker mig ett par turer om några timmar vardera mest för att komma ut och mysa till det lite.

En av de bästa platserna för tidigt morronfiske Ir sent kvällfiske i Juli är nedanför Subbe fyr, där det är en djup brant.

• Like 3
  • 9 months later...

I morron så är det dags för den efterlängtade premiären, men för egen del så får den vänta ett tag efter 2 axeloperationer i vinter.

Det blir ändå svårt att hålla sig hemma, så man får ut och kolla de andra premiärfiskarna.  :)

• Like 1
  • 2 weeks later...

Tack så mycket! Har rätt många dagar bakom den där, de e gott att det ger utdelning till slut =D Tror att jag hade på denna eller en annan fisk i liknande storlek dagen innan, fast jag tappade den efter att den hoppade långt ut, så en var ju inte direkt nöjd =D

• 5 weeks later...
  • 2 weeks later...
6 hours ago Henko sa:

Gött, natt fisket igång då :) Blåste det inte rätt bra igår? eller lugnade det sig mot natten?

Jo det blåste på bra även på natten, men det gick lite upp och ner, NO typ 6-10 m/s skulle jag tro. Men det var ju varma vindar så det gjorde inte så mycket. Vi var ute på öarna med så det var en stark ström i vattnet, så fisket kändes hett. Var dessutom lite av ett äventyr att hitta hem och inte köra på sten i mörkret hehe. Bundit upp lite uv-skummisar nu, ska bli kul och se om det blir någon skillnad en natt framöver.  :D

Många prickar :rolleyes:

SAVE_20160530_120800.jpeg

• 2 weeks later...

Varit ute ytterligare tre sena kvällar efter den förra på olika lokaler. När vi kom fram igårkväll möttes vi av en hoppande öring och såg den ett par gånger till. Det verkade lovande. Både jag och kompisen hade kontakt men ingen upp. Skam den som ger sig på't ikväll igen. Vad fiskar ni andra med under skymning och mörkare timmarna? 

• 6 months later...
  • 2 months later...
  • 3 months later...

Morronfisket gav inget och så har det sett ut de gånger man kommit ut och fiskat i år. Numera så verkar blåsa var eviga dag och utan skärgård så är det svårt att hitta en lä-plats här kring Varberg. De enda som njuter av blåsten är vindsurfarna.