Hoppa till innehåll

Håll Sverige rent


Pred_Ce

Recommended Posts

Jodå, organisationen finns fortfarande. Kommer själv ihåg klistermärken som satt lite här och var på 70-talet. Nu kanske inte fiskens miljö är den främsta uppgiften för organisationen men det finns idioter som slänger både det ena och det andra i vattnen. Såg själv 10 stora batterier i ett "orört" lappvatten nyligen. Kadaver av kossor hittades nyligen i en fd öringå utanför Forsa (Hudik).

Det enda du binder dig till är att plocka upp ett skräp om dagen och inte slänga något. Det kan vi alla hjälpa till med.

http://www.skrapfrimiljo.nu/sa/node.asp?no...rekryterad=2359

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu har även jag gått med, visst blir man ofta förvånad vad man hittar utefter fiskestigarna och vid vattnet, framförallt vid alla läger platser, varför är det så många som tror att det är "någon" som tar reda på skräpet man har släpat med sig till fisket, nä skärpning!

http://www.skrapfrimiljo.nu/sa/node.asp?no...ekryterad=39080

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nja finns gott om ÖLburkar precis överrallt inklämda under stenar,ute i vattnet,i eldstaden  överrallt ni som tycker de är gott med en öl när ni fiskar  ni kan väll f*n  klämma ihop dom o lägga ner i väskan igen och ta med dom hem o kasta islt för att grisa ner vid vattnet och skogen !

Dålig still  >:(

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag såg nånstans på ett norskt forum ett förslag på en pant på 100 kr per engångsgrill.

Det tycker jag låter klokt. :)

Det vore något det  :D

Men att det ens ska behöva diskuteras är ju helt bedrövligt  >:(

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...