Jump to content

Har du Hardy så har du!

Sunray

Recommended Posts

• 3 months later...
När man värdesätter fisketeknik högre än teknikfiske uppskattar man de självklara lösningarna, egentligen spelar då varumärket mindre roll, men ofta fastnar man för något med en del år på nacken från monarkin på öarna.... 8) ;)

Jaha....och är inte det teknikporr.....Dom gamla fina märkena från öarna.... ;D ;D

• 2 weeks later...
Den var ju riktigt snygg!!  :D :D

Kan Du upplysa en oinvigd lite kring denna rulle?

Är den gammal eller nytillverkad?

Är det en "top of the line"?

Och all annan fakta kring rullen som kan vara skoj att veta......... :)

Hmm...jag är inte så bra på Hardys historia.

Men den här rullen, Golden Prince, tillverkades mellan 1984-97. Jag tror den tillverkades i 3 eller 4 storlekar.

Golden Prince ansågs som en av de finare i öringklassen och vad jag vet så är det Sovereign som är snäppet högre.

Det som skiljer Golden Prince från t.ex Marquis, är ett lite mer avancerat bromssystem.

Det finns även enklare modell som heter Prince. På uggens bild i denna tråd, finns den till vänster.

Det var lite om denna rulle.  :)

Hmm...jag är inte så bra på Hardys historia.

Men den här rullen, Golden Prince, tillverkades mellan 1984-97. Jag tror den tillverkades i 3 eller 4 storlekar.

Golden Prince ansågs som en av de finare i öringklassen och vad jag vet så är det Sovereign som är snäppet högre.

Det som skiljer Golden Prince från t.ex Marquis, är ett lite mer avancerat bromssystem.

Det finns även enklare modell som heter Prince. På uggens bild i denna tråd, finns den till vänster.

Det var lite om denna rulle.  :)

Tack så mycket!!  :) :) :-*

Får nog ta och skaffa en Hardy vad det lider.............. ;)