Jump to content

Recommended Posts

Posted

HR!

Jag har en Perfect 35/8 som jag inte använder ( mer än att jag bara lyssnar på ljudet då och då ). Väl insliten och skavd, har alltså "patina"....

Du kanske har nåt i större storlek att byta med?

/ PJ

Posted
Jäklar vad jag vill ha en sån.............. :'( :'(

Ja dom är ju grymt snygga , men jag vet inte hur kvaliteten är :-

tror dom bara är gjorda i 500 ex efter   originalet.

Posted
Ja dom är ju grymt snygga , men jag vet inte hur kvaliteten är :-

tror dom bara är gjorda i 500 ex efter   originalet.

Känns nästan som det kvittar är den är så snygg........... ;)

Men jag har bara hört gott om dom........... :)

• 2 weeks later...
Posted
Du har ju alltid sagt att jag är som en son för dig  ::) så då kan väl jag få en sån här. ;D

Vad får dig att tro att just den Hardy rullen skulle va en bra fiskerulle.

Jag har en sån som den är gjord från fabrik så är det rulle som ska va i ett vitrinskåp så långt från vatten man kan komma.

En felinvestering av rang kan man säga >:(

Posted

Jag har en sån som den är gjord från fabrik så är det rulle som ska va i ett vitrinskåp så långt från vatten man kan komma.

Det där var intressant.

Kan du berätta lite mer, varför du tycker så?

Posted

Jagskrev ju oxå att jag har ingen aning om kvaliten för att jag hade för mig att nån

skrivit att det var en skitrulle.

Däremot så tycker jag det är den läckraste av alla s-vevar  utseendemässigt.

Posted

Hej..De tidigaste Cascapedia hade tjall på kugghjulen,det sa ratsch så var det mer hjul än kugg sas.Jag vet inte vid vilket serienummer det fixades,om nån är orolig för sin ,men det kan säkert Hardys upplysa om.Fö gick det en original ,jag tror det var en 3/0,i USA härförleden,100´...Sist kan ju sägas att Prince/Golden Prince givetvis är samma rulle i olika kläder,Golden gjordes i samma färger som rullfästet i spöserien Golden Favourite,tror jag den hette,colour matching,alltså.Finns ju parallellt Lightweights i Golden.Säger som HR,vad nu??10e Featherweight?Känner en engelsman som klämmer på (3e) Featherweight Multi..Tååålamood...  mvh  borano20

Posted
Hej..De tidigaste Cascapedia hade tjall på kugghjulen,det sa ratsch så var det mer hjul än kugg sas.Jag vet inte vid vilket serienummer det fixades,om nån är orolig för sin ,men det kan säkert Hardys upplysa om.Fö gick det en original ,jag tror det var en 3/0,i USA härförleden,100´...Sist kan ju sägas att Prince/Golden Prince givetvis är samma rulle i olika kläder,Golden gjordes i samma färger som rullfästet i spöserien Golden Favourite,tror jag den hette,colour matching,alltså.Finns ju parallellt Lightweights i Golden.Säger som HR,vad nu??10e Featherweight?Känner en engelsman som klämmer på (3e) Featherweight Multi..Tååålamood...  mvh  borano20

Jag skulle vilja ha ett förtydligande på de sista raderna eller är det bara jag som inte förstår.

Det fanns en spöserie som hette De Luxe med rullfästen i guld. Någon favourite med guldfärgat rullfäste har jag aldrig hört talas om.

Sovereign fanns både som spö och rulle.

Posted

Skulle rullen matcha lindningarna på mitt gamla Favourit 16´ så hade den varit lila.... 8)

Men nåt Favourite med nåt annat än silver-nickel rullfäste har jag aldrig sett... Däremot ett 10,5´ Sovereign som jag hade en gång för länge sen.

/ PJ 

Posted
Det där var intressant.

Kan du berätta lite mer, varför du tycker så?

Rullens barnsjukdommar.

1. Foten lossnar från sina lödda stag vilket är USELT.

2. Dreven till utväxlingen är underdimesionerade gram jakt eller nåt.Helt vansinne att på en sån rulle.

3. Snobb banden i nickelsilver är limade med papperslim eller nåt annat skitlim och lossnar i kontakt med vatten.Vart tog Hardy kvaliten vägen.

4. Grundbromsinställningen ändrar sig själv.Att som Hardy säga att dom som gjorde rullen hade dryga 200 års ersfarenhet av rullmakeri är ju rent av fånigt.

5. Veven som är formad som ett S har GÅTT av på vissa rullar.

Jag själv har råkat ut för de 4 första felen på min rulle >:( och när Hardy släppte den så skulle den vara Crame dela Crame av Hardys rullar.

Visst det går att avhjälpa och sen får man en BRA fiskerulle fast jag lät inte tillverkaren göra det utan det fick en rullmakare i Sverige göra.

Posted
Skulle rullen matcha lindningarna på mitt gamla Favourit 16´ så hade den varit lila.... 8)

Men nåt Favourite med nåt annat än silver-nickel rullfäste har jag aldrig sett... Däremot ett 10,5´ Sovereign som jag hade en gång för länge sen.

/ PJ 

Jepp....Sovereign hade bruna klingor, rödbrun lindning och guldfärgat rullfäste.

Posted
Det där låter inte bra.

Undrar hur den nya, Cascapedia MKII är kvalitetsmässigt?

Jag är otroligt nöjd med min, Inga problem alls, känns stabil som tusan.

//ME