Jump to content

Recommended Posts

• 2 weeks later...
Posted
I helgen hämtade jag guldklockan efter 25 års anställning.

Vad passade bättre än att ta på sig fin-kostymen med tillhörande fin-slips.

8)

Fin slips  ;D

Posted
I helgen hämtade jag guldklockan efter 25 års anställning.

Vad passade bättre än att ta på sig fin-kostymen med tillhörande fin-slips.

8)

Vi vill nog gärna se en bild på innehavaren av ovannämnda slips, iförd sin finkostym oxå......... ;)

Posted
Vi vill nog gärna se en bild på innehavaren av ovannämnda slips, iförd sin finkostym oxå......... ;)

Kanske på mässan....om man får tro Record  ;D ;D ;D

Posted

Lägg av....denna vackra slips...tillsammans med blåställ, brandgul Helly-Hansen, skoterkängor och militärkepa.....det vete fan......... ::) 8) ;D

Posted
Är nybliven ägare av en Hardy "The Uniqua" 3 1/2. Vet inte så mycket om den. Någon kunnig som vill informera lite?  :D

Har hört att kvaliteten på dessa rullar är si så där.

Men....en ganska ovanlig Hardy som säkerligen stiger i värde.

Grattis förresten  :D

Posted

Ja du, f-n vet...  Jag köpte den av en dansk som hade ägt den i ett år, men det är ju en av de nytillverkade varianterna som Hardy började med för några år sen.

Inget original från trettiotalet alltså...  ;)

Men visst är den söt ändå?

• 4 weeks later...
Posted
Oj, en Marquis 7 med extraspole rikare.  ;D

Räcker bromsen till gädda tro?

Ja.

T.ex en Loop saknar ju broms.....och det kan man nog säga att även Marquisen gör.

Men visst fasiken funkar det....om det inte är lax eller bonefish  ;)

Posted

Jag har spanat in en Marquis Salmon 2:a med extraspole som jag skall buda lite på i morgon...

Jag har ju bara tre sådana tidigare så det borde finnas plats för en till...  8) ::)

Posted
Jag har spanat in en Marquis Salmon 2:a med extraspole som jag skall buda lite på i morgon...

Jag har ju bara tre sådana tidigare så det borde finnas plats för en till...  8) ::)

Ja såna kan man ju inte ha för många av  8)

Än har jag ingen....jag kör på lägre klasser.

Det kan ju vara bra så vi inte slåss om samma prylar  ;)

Posted

Åtta hundra spänn för 2.an + spole får ju betraktas som hyggligt humant...    ;D

Skönt att du håller dig undan från laxprylarna, HR, det vore ju olyckligt att fightas om samma prylar.  ;)

Kan förresten inte förstå folk som utan att tveka betalar flera tusen för massproducerade korea-rullar med flashig design. När deras rullar har packat ihop om tio år så kommer mina att knarra skönt inågra decennier till...  :P

Posted

Det beror ju på vad du ska ha det till  ???

1200 kr för att hänga det på väggen är ju inte så farligt för ett Hardy men jag skulle

inte ge det om jag skulle ha det som fiskekompis  ;).

Posted
Det beror ju på vad du ska ha det till  ???

1200 kr för att hänga det på väggen är ju inte så farligt för ett Hardy men jag skulle

inte ge det om jag skulle ha det som fiskekompis  ;).

Det ska fiskas gädda med det är tanken. Kanske var dumt då.  ???