Hoppa till innehåll

Nytt fiske med William på Tv4+.


Göken

Recommended Posts

  • Svar 349
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Bössan som klickade var bra  ;D

Snacka om pinsamt. Han (L-G?) lär nog få höra ett och annat efter detta

Och just när han är med i TV… Stackarn.

Fisket tyckte jaag var rätt inspirerande, mest pga att jag själv har planer på att fiska i samma trakter. Och att se son och sonson till F Sawyer var ju inte det sämsta i det sammanhanget.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En liten besvikelse tyckte jag... :- att programmet var.

Har hört att dom hade en lyckad fiskevecka den veckan programmet spelades in, men William kanske inte var där hela veckan.

Hörde även att man var tveksam till att visa "förmycket" eftersom man är rädd att det skulle innebära en kraftig ökning av ansökningar till Länsstyrelsen.

Men det kanske bara är lösa rykten, vad vet jag...

Det låter lite märkligt, men vad vet man? Jag tänker som så, att så länge det är kvoterat, så bör det väl inte göra länsstyrelsen något om det kommer in många ansökningar… Om de inte vill hantera det, så är de lata. ;D Tvärt om borde det väl vara positivt att många får upp ögonen för vattnet. På så sätt borde det nästan vara enklare att genomföra en god fiskevård politiskt: Med stor efterfrågan, så blir det lättare att visa att det är viktigt att vårda vattnet?

Om det inte hade varit kvoterat, så skulle det väl finnas större anledning att inte visa för mycket?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Så det är svårt att få plats där? Det är klart - i så fall kan det ju hända att det finns kontakter mellan dem som har hand om kvoteringen, och en del "stammisar"?

Jag är som sagt frestad av att fiska där själv, eftersom jag bor i närheten några veckor varje sommar. Så det vore intressant att veta ungefär hur svårt det är att få en fiskedag där. Har du någon koll på det?

Har även funderat en hel del på att testa ån nedanför den kvoterade sträckan. Om jag minns rätt hamnar man väl nedanför Hällsjön då? Någon som vet vad det är för kvalitet på fisket där?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Låter intressant detta med Nedersthån. Ska nog kolla upp det nästa sommar. Icke-kvoterat fiske passar egentligen bäst för min del när jag är uppe i norra Dalarna. Det är skönt att inte planera längre än till nästa dag, och att kunna bestämma sig för var man ska fiska utifrån väder och humör.

Tackar för alla svar, förresten! :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte det är jättesvårt att få några dygn i storån om man inte väljer dom attraktivaste veckorna.

Det jag menar är att kunna "prenumerera" på samma vecka år efter år är lite märkligt?

Dessa som lyckas med det är säkert involverade och hjälper säkert till endel med storåns bevarande.

Vad jag minns så är det okvoterat men endast flugfiske från nedersthån och ner till Hällsjön.

Den kvoterade sträckan går ner till utloppet av Töfsingeån och det är ett par km nedströms Nedersthån.

Från ån ner till Foskros är det endast flugfiske.

Från Töfsingeån o nedströms finns några riktigt fina platser som kan vara värda ett besök. Terrängen är dock ganska jobbig att gå i eftersom det är mycket stenblock som ligger där, på samma sätt som på vissa delar av det kvoterade.

Det är dock inte Idre Särnas FVO eller det kvoterade kortet som gäller här, utan ett annat som jag inte kommer ihåg vad det heter.

Samma kort gäller i Fosksjöarna som ligger utmed leden mellan Grövelsjön och Särsjön.

Jag har varit på den kvoterade sträckan 3 gånger och vi har inte haft några problem att få kort eller boende i någon av stugorna vid Särsjön, vi har varit där uppe strax efter midsommar de gånger vi har varit där.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag fiskade i Storån alldeles norr om Foskros förra sommaren, och det var kanonfint. Kristallklart vatten där man kunde se öringarna simma omkring. Bland annat kunde vi se när de ratade våra flugor...

index.php?action=dlattach;topic=33924.0;attach=11188;image

Fick ni aldrig se när de föll för era dunkrokar..?? :-[
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag fiskade i Storån alldeles norr om Foskros förra sommaren, och det var kanonfint. Kristallklart vatten där man kunde se öringarna simma omkring. Bland annat kunde vi se när de ratade våra flugor...

Där är väldigt fint, kristallklart vatten o svårfiskat.

De måste drogat fiskarna som de fiskade på igår, med tanke på att de inte försvann....

:P

eller så är det bara jag som har svårt att smyga.....

::)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...