Hoppa till innehåll

Flugask, Gäddflugor???


Guest mickekindberg

Recommended Posts

Det finns (hos redskapshandlare) foam som har klister på ena sidan (som ett klistermärke) sedan tar man lämplig ask ex. videokassett-fodral, lunchlåda osv. Fäster en passande bit foam i botten närmast kortsidan. Sen fyller man på med Gäddsmaskiga flugor, tar på sig fiskekläderna och styr kosan mot närmsta Gäddvik, sätter igång att lura Gäddor och mår som en prins!! ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest mickekindberg
Det finns (hos redskapshandlare) foam som har klister på ena sidan (som ett klistermärke) sedan tar man lämplig ask ex. videokassett-fodral, lunchlåda osv. Fäster en passande bit foam i botten närmast kortsidan. Sen fyller man på med Gäddsmaskiga flugor, tar på sig fiskekläderna och styr kosan mot närmsta Gäddvik, sätter igång att lura Gäddor och mår som en prins!! ;D

Smart ;D Sån där foam har jag ju liggande hemma sen

"storasken" för att samla alla småflugor.

Hade inte kommit på tanken med videfodral Tackar :D

Och Mark, Glasslåda ??? ??? ??? :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tänkte försöka smygdekorera julgranen med ett par gäddflugor i år, bara för att se om de kan klara sig obemärkta bland resten av glittret... fast julgranar e ju lite opraktiska att ha med sig på fisketuren, men jag tror att det kan bli jävligt snyggt :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest mickekindberg
Tänkte försöka smygdekorera julgranen med ett par gäddflugor i år, bara för att se om de kan klara sig obemärkta bland resten av glittret... fast julgranar e ju lite opraktiska att ha med sig på fisketuren, men jag tror att det kan bli jävligt snyggt :)

Ruskigt snyggt förmodligen ;D ;D ;D ;D

Fast kanske inte lika smidigt som Tims tubflugeask.

Provade med videofodralet igår och det funkade. Prova även DVD-fodral, inte lika bra, gick inte att stänga.

Har för mig att jag sett någon form av "tygfodral". Erfarenheter ???

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Curver gör en smörgås/lunchbox. Finns i 2 storlekar Med lite foam blir det en utmärkt låda till stora flugor

Brukar finnas på Coop.

peter

Hehe, jag använder också Curver smörgåsbox till mina laxflugor, gäddflugor och saltvattensflugor. Fungerar perfekt för ändamålet, har dessutom ökat snikfaktorn ytterligare genom att använda utskurna bitar av 10mm liggunderlag istället för dyr foam ;D ;D ;D. Liggunderlagen limmas fast med smältlim, vilket även det sparar såväl tid som pengar... Blir oerhört vackert ;), askarna finns förövrigt i vitt, rött och plastgrått.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Biltema har en kanonlåda för stora flugor.

Deras art.nr. är 20-273

Mått: 270 x 170 x 40 mm

Pris: 19,90

Limma en bit liggunderlag i botten och den tar massor av stora flugor.

Dessutom har den genomskinligt lock och säkra snäpplås.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Guest Mr Fitipapa 2
Nån som har några bra tips???

Köpta som hemmabyggen!!

Själv kör jag med en enda flugmodell i olika färger. enkel att binda och otroligt framgångsrik.

Butt: Längre räv eller get och en bunt flash.

Krop: Diverse Icedub

Vinge: Rejäl bunt med flash

Front: Långt Schlappenhaackel

Varierar sedan "skallen" med olika färger på bindtråden

Favoritfärgerna är: Röd/Vit (Gammal Hi-Lo klassiker)

Vit/Blå

Vit grön

"Let the Pike strike"

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

tja jag har letat och fixat under många år med att hitta ett bra sätt att förvara gäddflugorna med diverse askar matlådor osv....det finns nu en ask som passar perfekt till fishcatens fickor den salu förs av fly dressing den är 43cm lång 17 cm bred och 5 cm djup med foam den sväljer en del..vadar jag så är den i ryggfickan...helt ok letandet för mig är över...flytringsmaffian rules

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...