Jump to content

Recommended Posts

• Replies 99
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Men fritt fram i hamnar/klippor? Jag skall nämligen ner om 4 veckor :)

Jag har aldrig varit med om eller hört något om något förbud.

Sedan kanske det finns en viss logik i att man inte skall fiska från badstranden!

...inte dagtid i alla fall :)

• 3 weeks later...
Posted

Men fritt fram i hamnar/klippor? Jag skall nämligen ner om 4 veckor :)

Jag har aldrig varit med om eller hört något om något förbud.

Sedan kanske det finns en viss logik i att man inte skall fiska från badstranden!

...inte dagtid i alla fall :)

Det var en lokalbo som berättade det för mig. Han sa oxå att man som turist kom undan med det mesta men om han blev upptäck kunde det bli besvärligt...

• 2 weeks later...
Posted

0,25 Fluocarbon har funkat för mig. Frågan är väl egentligen hur seriöst och målinriktat du hade tänkt dig.

En gädd-tafs kan ju vara ett alternativ!

Det är inte så seriöst... Jag hade 0.20 fluocarbon sist och den verkade 90% av fiskarna bita av! Får väl prova grövre fluocarbon och hjälper inte det blir det stål. Jag har några supertunna tafsar som jag har haft till aborrfiske i gäddrika vatten. Det tråkiga är ju att det känns som tafsen syns mer än flugan...

• 3 weeks later...
Posted

Ja... Jag var också inne på det där för nåt år sen, finns ev en webadress tidigare i den här tråden. De flesta vattendrag har bara vatten viss tid på året, men det finns möjlighet på sina ställen att fiska strömmande. Tror jag att jag minns...

Men det skulle vara väldigt krångligt fick jag höra.

Webadressen kan ha varit flyfishinggrancanaria, sitter på telefon nu.

• 3 weeks later...
Posted

Om två veckor sticker jag ner till Kanarie Öarna igen, har blivit tradition att dra ner en vecka i januari.

I år blir det till "Playa del Ingles"

Håller på och söker lite info och de verkar som det finns en del charterbåtar att fiska ifrån, ska kika lite närmare på plats.

Men nå fiske vore kul :)

Posted

Det saknas definitivt guldribbat haröra med guldskalle.

En riktig fishfinder vid vågbrytarna!

Bra tips, får sno ihop några sådana då. Hur ska de se ut och vilken storlek har funkat för dig?

Nån som har koll på hur stor fisk man kan komma i kontakt med från stränder och pirar?

Posted

Bra tips, får sno ihop några sådana då. Hur ska de se ut och vilken storlek har funkat för dig?

Nån som har koll på hur stor fisk man kan komma i kontakt med från stränder och pirar?

Storlek 10 och 12 på Harörat

Det största jag kommit i kontakt med är cirka 2 kilo silverblank galning som jag inte har något namn på. De flesta firrarna runt ett halvt kilo om du inte ställer dig och metar 100-grammare..

En hel del Näbbgäddor brukar vara i farten mitt på dagen.

Posted

Om två veckor sticker jag ner till Kanarie Öarna igen, har blivit tradition att dra ner en vecka i januari.

I år blir det till "Playa del Ingles"

Håller på och söker lite info och de verkar som det finns en del charterbåtar att fiska ifrån, ska kika lite närmare på plats.

Men nå fiske vore kul :)

Jag har varit en del på Playa Ingles de senaste åren. Det enda fisket som varit lyckat där har varit nattetid. Kasbah heter platsen :)

Posted

Storlek 10 och 12 på Harörat

Det största jag kommit i kontakt med är cirka 2 kilo silverblank galning som jag inte har något namn på. De flesta firrarna runt ett halvt kilo om du inte ställer dig och metar 100-grammare..

En hel del Näbbgäddor brukar vara i farten mitt på dagen.

Halvkilostorpeder räcker bra åt mig!

Posted

Jag har varit en del på Playa Ingles de senaste åren. Det enda fisket som varit lyckat där har varit nattetid. Kasbah heter platsen :)

Okej!

Har du vart ut med någon av Djuphavsfiske/Charter-båtarna i området eller?

Verkar finnas ett par stycken när man googlar, Hajfiske b la..