November 21, 200619 yr comment_623659 Citat från: GomaD skrivet idag kl. 10:45:06 Bästa tråden på hela edge , väntar bara på rätt tillfälle o glida in hehe Japp, håller med dig. Gjorde en E-12:a i söndags p.g.a. denna tråd. Annars e motivationen just för flugbindning hel-kass nu. Men man tittar i denna tråd å det börjar hända saker. Snart ger jag mig åxå in i leken. ;D Report
November 21, 200619 yr comment_623665 Ber om ursäkt MagnusH inte mi mening o lägga den i fel tråd .. Fick sådan glädjeyra bara över en så bra trådidé :D ;D ;D :D Nyheter Nybroån Report
November 21, 200619 yr comment_623667 Ber om ursäkt MagnusH inte mi mening o lägga den i fel tråd ..Fick sådan glädjeyra bara över en så bra trådidé :D ;D ;D :D Det är lugnt. Den här tråden fanns ju inte när du skrev det Report
November 21, 200619 yr comment_623668 Kan inget annat än att hålla med Dig, GomaD! Tråden är lysande!! En annan som fram till dags datum bara knypplat ihop h-ö och laxflugor (något enstaka "haröretroll" har det väl blivit).......kan ha den tråden som en fantastisk uppslagsbok på framtida mönster som skall göras inför bl.a caneträffen i Älvdalen (skall för första gången fiska harr och röding med fluga). Och med bra bilder och bindbeskrivning så blir det hela lite lättare.... "Att försöka är det första steget mot misslyckande" Homer Simpson Fiska med Flisan Report
November 21, 200619 yr comment_623695 (skall för första gången fiska harr och röding med fluga). Welcome to the darkside..... ;D Skönt att äntligen få säga detta till en laxfiskare.... Renodlad flugfiskebutik i hjärtat av Göteborg! www.h2o-flugfiske.se Vi finns på Ånäsvägen 19, välkomna in på en kopp kaffe! Report
November 21, 200619 yr comment_623698 Nå troutis in i tråden o bind lite eller sitter du på jobbet o tjötar med småglina hehe Nyheter Nybroån Report
November 21, 200619 yr comment_623711 Welcome to the darkside..... ;DSkönt att äntligen få säga detta till en laxfiskare.... ;D ;D ;D Fast jag lämnar aldrig laxträsket....... "Att försöka är det första steget mot misslyckande" Homer Simpson Fiska med Flisan Report
November 22, 200619 yr comment_624009 Nej det är dumt ,laxträsket är ett skönt träsk.. Man känner de tunga gungen i linan, ser stjärtfenan klyva vattnet,mmmm Jag har själv fastnat i Laxträsket Öringträsket Harrträsket Gäddträsket Aborrträsket Helt enkelt alla fisketräsk som finns . Men jag har inte fastnat i whisketyträsket ännu... Nyheter Nybroån Report
November 22, 200619 yr comment_624014 Nej det är dumt ,laxträsket är ett skönt träsk..Man känner de tunga gungen i linan, ser stjärtfenan klyva vattnet,mmmm Jag har själv fastnat i Laxträsket Öringträsket Harrträsket Gäddträsket Aborrträsket Helt enkelt alla fisketräsk som finns . Men jag har inte fastnat i whisketyträsket ännu... Hög tid för ett träsk till Goma!! ;D ;D Report
November 22, 200619 yr comment_624015 Väntar nog lite till, tror jag ... Har en polare som äger sveriges minsta bar (celticbaren i tomelilla) får väl åka o prova någon gång. Men min erfarenhet av W..... e bara blää Nyheter Nybroån Report
November 22, 200619 yr comment_624025 Nej det är dumt ,laxträsket är ett skönt träsk..Man känner de tunga gungen i linan, ser stjärtfenan klyva vattnet,mmmm Jag har själv fastnat i Laxträsket Öringträsket Harrträsket Gäddträsket Aborrträsket Helt enkelt alla fisketräsk som finns . Men jag har inte fastnat i whisketyträsket ännu... Det är inget träsk......det är en lustgård! ;D "Att försöka är det första steget mot misslyckande" Homer Simpson Fiska med Flisan Report
November 22, 200619 yr comment_624029 Lustgården har jag redan här det är när man sitter 20cm från åkanten o ser 4-6kilos öringar leker... ;D ;D :D Nyheter Nybroån Report
November 22, 200619 yr comment_624034 Lustgården har jag redan här det är när man sitter 20cm från åkanten o ser 4-6kilos öringar leker... ;D ;D :D Det är sannerligen ett skådespel...... Brukar själv smyga runt vid denna tiden läng ån (Råån) och dess biflöden för att titta på leken, men än så länge har det varit ganska svårt att se och fota pga färgat vatten av de ständiga regnen...... :'( Men leken är i full gång och i år har "vi" full besättning på i princip alla lokaler.... Men förhoppningsvis skall det bli en tur i helgen...... "Att försöka är det första steget mot misslyckande" Homer Simpson Fiska med Flisan Report
November 22, 200619 yr comment_624099 Då är det inte så långt mellan våra lokaler sitter själv o kollar ner i Nybroån(övredelarna) :D Relax & Release Nyheter Nybroån Report
November 22, 200619 yr comment_624220 Ja här var det mycket prat.. om flugorna "Det handlar inte om att kasta långt, utan att presentera flugan för fisken så den nappar." IMAGO Flyfishing Flugor.se Report
November 23, 200619 yr comment_624284 Kom igen nu då Blue Dun e nästa fluga........( har inget material till denna) Nyheter Nybroån Report
November 24, 200619 yr comment_624780 Lyfter den här och tjatar lite: Kan ingen förbarma sig över en Blue Dun? Jag kan till och med bistå med bild och mönster: http://www.danica.com/flytier/dbrandt/blue_dun.htm Kan väl inte vara några problem? Jag gissar i alla fall att Catskill här på forumet inte bara skulle klara av den, utan även binda den ovanligt stilrent och vackert. Report
November 24, 200619 yr comment_624782 Ok, förbarmar mig, ska bara åka ok köpa en bättre anka :-* Report
November 24, 200619 yr comment_624808 Ok, förbarmar mig, ska bara åka ok köpa en bättre anka :-* Ja, här låter vi ju inga små hinder stå i vägen. Ut i skogen och skjut den om det behövs! Själv har man ju färgat en tuppnacke, bara för att binda "nästa fluga". ;D Report
November 24, 200619 yr comment_624819 Amatören här har inga grejer till att försöka sig på Blue dun. Bra det, så kanske den blir bundet på rätt sätt ;D Kommer inte att försöka, ni få göra den. :-* >Gamt moso gedda< Report
November 24, 200619 yr comment_624831 Amatören här har inga grejer till att försöka sig på Blue dun. Bra det, så kanske den blir bundet på rätt sätt ;DKommer inte att försöka, ni få göra den. :-* Det går ju att skippa den traditionella vingen, och fortfarande kalla den en Blue Dun. För sjutton, om man har grå dubbing, grått polygarn till vingen, och en tuppnacke i dun-färg, så kan man väl få ihop något som kan kallas "Blue dun". ;D Förresten - "Muskrat" som ingår i beskrivningen jag länkar till är bisamråtta. Underpälsen på bisamråtta är en underbar dubbing till torrflugor, och tillsammans med stickelhåren bindar den en fin dubbing till nymfer och våtflugor. Har man inte den, så ersätter man den med en kallt grå eller blågrå dubbing, och binder Blue Dun tills man blir blå i ansiktet! ;D ;D Report
November 24, 200619 yr comment_624835 ...fast tanken är ju att man ska komma så nära original man bara kan Lite utmaning ska det ju va Report
November 24, 200619 yr comment_624841 ...fast tanken är ju att man ska komma så nära original man bara kan OK, jag binder den väl själv då, om ett tag. Om jag nu inte har lyckats övertala någon annan dessförinnan. : Report
November 24, 200619 yr comment_624848 Ah! Så du gick ut i hagen och sköt dig en anka? ;D (Tänker binda en själv, bara för att jag har ställt in mitt sinne på det. Fast lär nog inte komma på bild här. ) Report
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.