Jump to content
Sign in to follow this  
Njord

Nästa fluga är. Frågor och kommentarer

Recommended Posts

Blev några fler Chromies på vägen fram till det blev bra =) skit att jag inte hade beadhead i krokstorlek 20 =( men några här i 14 å 16 fick beadhead. bästa bindmaterialet har endå den näst längst till höger.. DAJM papper!

Känns nästan lite dumt att kalla dom för midge :S men enligt bindbeskrivning så var dom det :/

post-7130-1262808666_thumb.jpg

Snygg adams Hakkas!

Så här blev min =)

Tack tack, dom vart betydligt bättre dom jag gjorde efter den ja la upp =) Vilken stl band du på 14-16?

Såg det fanns en hel del olika bindsätt på midgen men de vart ju bra, t.o.m dajm flugan :)

Tack tack, dom vart betydligt bättre dom jag gjorde efter den ja la upp =) Vilken stl band du på 14-16?

Såg det fanns en hel del olika bindsätt på midgen men de vart ju bra, t.o.m dajm flugan :)

Adamsen vart på en Mustad dry #14

Hehe.. dajm tippset kom med bindbeskrivningen från en gammal veteran

Edited by Bullingen

Bullingen: fin Chironomid midge :lol:

Tack =) Var andra flugan jag någonsin band.. Efter att ha sett stillwater techniques av brian cheng.. Har dock aldrig haft nån lycka med dom =( men dom är rätt roliga att binda å blir snygga =)

Har själv försökt mig på några pheasent tail nymphs utan bindtråd.. men har för tjock koppar tråd så mina blir bara blaj.. men din såg riktigt bra ut =)

Tack =) Var andra flugan jag någonsin band.. Efter att ha sett stillwater techniques av brian cheng.. Har dock aldrig haft nån lycka med dom =( men dom är rätt roliga att binda å blir snygga =)

Har själv försökt mig på några pheasent tail nymphs utan bindtråd.. men har för tjock koppar tråd så mina blir bara blaj.. men din såg riktigt bra ut =)

Tack. Men jag upptäckte att min koppartråd var lite väl i tjockaste laget också.. Fick nymfen att se lite överviktig ut :lol:

Om det var din andra fluga någonsin, så måste jag säga att den var jättevacker. Mina första flugor jag band, skulle bara duga till att skrämma ihjäl fisk med :lol:

Tack. Men jag upptäckte att min koppartråd var lite väl i tjockaste laget också.. Fick nymfen att se lite överviktig ut ^_^

Om det var din andra fluga någonsin, så måste jag säga att den var jättevacker. Mina första flugor jag band, skulle bara duga till att skrämma ihjäl fisk med :lol:

Nej alltså inte den med bild :D utan flug mönstret i sig =)

hehe då lägger vi all press på Nicklas :)

Om ingen annan slänger ihop en Troutfin lite halvsnabbt?