Hoppa till innehåll

loops nya, priser?


jeppe

Recommended Posts

en rolig detalj är att ingen nämner Guideline eller vision utan såfort det är något så tittar man på Loop.

Nästan som Mcdonalds, såfort dom nämner hamburgarekedja så tänker allt Mcdonalds även ifall dom inte vet!

Visa bara att Loop sitter hårt i allas skallar!

starkt varumärke!

Njaa      med tanke på att tråden handlar om just Loop, känns det inte speciellt relevant med att ta upp Guideline eller Vision.

skulle kunna skriva om de här, men som sagt  inte så relevant.

//Jonas

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Svar 132
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tänk, det här var ju en riktigt rolig tråd! ;D

Folk sätter sin själ i pant på att ett spö som de i bästa fall sett en bild på är "bra", "dåligt", svindyrt" eller "prisvärt".... ::)

Ett spö som för den ene är en förlängning av armen är för den andre ett hopplöst hinder, vi är alla olika och inget spö är lika för två personer.

Kom igen och ge ett personligt omdöme när Ni verkligen känt på grejorna, men räkna inte med att det omdömet är en sanning! ;)

När Ni köper spön, ta med ett knippe ut och provkasta och skit i vad det står på klingan, eller ta en rövare och lita på att det som passar "Gurun" passar Er.... ;)

Äntligen lite common Sense!!!

Kom tillbaka när ni provkastat spöserien och tänk efter

om ni verkligen behöver ett nytt spö.

Ett av de bästa spö jag haft var ett Ragot Sense IM6

som kostade 300kr på Vargöns Järnhandel.

Detta spöt kastade jag bättre med än något annat spö

jag haft och jag grät blod när jag knäkte det efter 5 års fiske. :'(

Var detta det bästa spöt i världen? Knappast men det funkade

för mig och det är det enda jag kan säga om det.

Angående asien tillverkning versus amerikansk tillverkning så

vet väll ingen som inte varit och undersökt förhållandena på

fabrikerna vilka arbetare som har det bäst?

Men det klart ni har väll varit överallt och undersökt. ;)

Ha det gött

Mvh P-A ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Underhållande läsning  :) Tror inte det byggs så många dåliga spön idag, de flesta spön

är nog lika bra eller bättre än de som håller i dem. Tycker oftast att man ser folk som

har för "bra" spön, många dyra rullfästen blir det  ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Äntligen lite common Sense!!!

Kom tillbaka när ni provkastat spöserien och tänk efter

om ni verkligen behöver ett nytt spö.

Ett av de bästa spö jag haft var ett Ragot Sense IM6

som kostade 300kr på Vargöns Järnhandel.

Detta spöt kastade jag bättre med än något annat spö

jag haft och jag grät blod när jag knäkte det efter 5 års fiske. :'(

Var detta det bästa spöt i världen? Knappast men det funkade

för mig och det är det enda jag kan säga om det.

Angående asien tillverkning versus amerikansk tillverkning så

vet väll ingen som inte varit och undersökt förhållandena på

fabrikerna vilka arbetare som har det bäst?

Men det klart ni har väll varit överallt och undersökt. ;)

Ha det gött

Mvh P-A ;D

Tja P-A, Korea enda land i världen där du kan ta en university degree i "rod making"

om jag inte är felunderrättad ?

De är nog rätt vassa med tanke på att de flesta, euoropeiska märken, använder sig av dem till sina toppspön, att sen Kina används till billigare serier får ni dra egna slutsatser av.

Sen måste jag personligen hävda att det känns "bättre" när märket från fina gatan står på klingan, men bättre.... kanske inte alltid ? Ballare... ja  ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Efter att ha testat en del av deras produkter måste jag säga att dom har verkligen prickat rätt!

Spöt jag testade var ett Loop Multi 9 fot för lina 5 , och jag var riktigt tagen av dess aktion som är i mina ögon en vettig aktion för en bred publik.

Finishen behöver vi inte ens snacka om för den är top of the line.

Jag har inte varit så förstjust i deras tidigare spön men kan bara lyfta av hatten åt grabbarna på Loop för denna gången har dom verkligen lyckats.

Och och om spöna är gjorda iAsien eller inte det vet bara dom själva och vad gör det när slutprodukten blir riktigt bra.

Vad väljer du? Ett spö som du inte gillar för 4000 kr från Staterna eller ett spö som du älskar för 4000 kr från Asien?

Mvh Emin Lager

Ps.detta är ingen smygreklam för jag säljer inte detta märke utan är bara ärlig... ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har testat flera av deras nya produkter som kort och gott är kanon.

Särskilt Multi-serien (får väl tom kallas prisvärd)

Vad jag menade var att en del märken (ofta amerikanska) lyckats avsevärt bättre i sin "branding" och att det i sig uppfattas som ett "mervärde".

Jag tror alla vet att man varken kastar bättre eller fångar mer fisk beroende på klingans namn men att det ibland kan kittla till lite extra när man plockar fram sin favvopinne,

det tror jag många håller med om ?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tänker bara att LOOP:s goda rykte som kvalitetsmärke hos många,nog kom när de var generalagenter för Sage och Loop.(Danielsson-rullarna). För inte var det sina egna spöserier som firade triumfer.(HM och Adventure).

Måste hålla med om att de har behållit sitt goda renome´genom åren hos gemeneman,dock inte hos mig!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är väl främst andrahandsvärdet som gör att amerikanska spön håller sig bättre...det är ju inte direkt svårt att få sålt ett winston i andra hand.

Sen är det väl det här med med priser, köp ett greyline för 5500 och 4 månader senare kan du köpa ett multi för halva priset som igentligen är en vidarutveckling av greyline.....det skapar bara mistro om vad är produkten värd igentligen.

Samma sak gäller väl det med rullar, vad är det som skiljer sig med en optirulle mot en FW e, lite design och så vips så kostar den 2000 extra!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är väl främst andrahandsvärdet som gör att amerikanska spön håller sig bättre...det är ju inte direkt svårt att få sålt ett winston i andra hand.

Sen är det väl det här med med priser, köp ett greyline för 5500 och 4 månader senare kan du köpa ett multi för halva priset som igentligen är en vidarutveckling av greyline.....det skapar bara mistro om vad är produkten värd igentligen.

Samma sak gäller väl det med rullar, vad är det som skiljer sig med en optirulle mot en FW e, lite design och så vips så kostar den 2000 extra!

Jag fiskar med en hel del Greyline spön och har testat några Multispön, måste dock säga att de kändes mycket "slöare".

Kanske inte all utveckling är av godo, eller så är det kanske att man får det man betalar för?  ;D

Marknaden för topp spön är nog mindre nu när utvecklingen av material mm gör skillnaden mindre mellan olika märken.

Dessutom vet jag att Göran A lade ner ett himla jobb på Greyline serien, vem som designat Multi serien vet jag ej? ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag fiskar med en hel del Greyline spön och har testat några Multispön, måste dock säga att de kändes mycket "slöare".

Kanske inte all utveckling är av godo, eller så är det kanske att man får det man betalar för?  ;D

Marknaden för topp spön är nog mindre nu när utvecklingen av material mm gör skillnaden mindre mellan olika märken.

Dessutom vet jag att Göran A lade ner ett himla jobb på Greyline serien, vem som designat Multi serien vet jag ej? ;)

Jag fiskar också mycket med greyline #5 och tycker det är klockrent till större strömmar typ Piteälva där man ofta behöver

kasta lite längre. Har nyköpt ett loop yellowline #2 som jag tror ska passa bra i "mina" små harrströmmar ;D

Om jag ska köpa nått av dom nya loop spöna så lutar det åt ett Opti spö till nästa år :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hejsan.

Jag har lite dåliga kunskaper kring Loop produkter och ville fråga, är det killarna från Åkersberga, Christer och Tony som lindar och lackar spöna ?? ja och sätter på handtagen då såklart kan man säga.

Stämmer det, så skall dom ha all kredit, för sällan har man sett så fina spön. :o

(finns egen butik i stan)

Kanske lite frågvist men vad för slags rullar passar bäst till deras spön ? skall man gå på haspel eller typ ambassadeur rulle till dom ?? brukar vara mer strul med ambassadörerna förstår jag, bakslag å annat skit typ.

Har någon dessutom tips på en rejäl och stadig håv, så tackar jag för det. Farsans gamla sprack i skaftet sista svängen jag var ut i höstas å gissa om han vart förbannad.  :'(

Får nog fan bli ett Loop åt mig med, bara jag hittar ett tillräckligt styvt.

Thigt Lines.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kanske lite frågvist men vad för slags rullar passar bäst till deras spön ? skall man gå på haspel eller typ ambassadeur rulle till dom ?? brukar vara mer strul med ambassadörerna förstår jag, bakslag å annat skit typ.

Thigt Lines.

Tycker du skall välja ett spö ur Multi-serien. Namnet kommer från att det är anpassat till Multiplikatorrullar. Dessutom är namnet "dubbelbottnat", dvs att det är ett multifunktionellt spö. Både Cardinal och Ambassadeur borde passa alldeles utmärkt!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Dum fråga kanske men, är det Cardinalerna som är blå i färgen.

Visst går det fylla upp spolarna på en sådan haspel med tejp i botten, så man slipper lägga

på så satans med lina. 100 m räcker väl hur bra som helst.

Där har du nog fel. Mina Cardinaler är blågröna.

Ähh, tejp i botten är bara för petimetrar. Det gör väl inget om spolen är halvfull?

Det blir den ju ändå efter några bottennapp. Å hundra meter - hur många gånger har du kastat så långt?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jo .. dä såklart. Inte ofta man får på sånna kast, där har du rätt. Fast om en fisk hugger och sticker

direkt efter nedslaget, då kan man vara lurad  :-

Spänn bromsen å veva bara... Var är bekymret??

Abulon Top 0,40 fixar allt! ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bromsen rejält åtdragen som du säger är nog det bästa för haspel, jag vet.. för sist jag släppte på den

då lossna veven, dessutom märkte jag ingen skillnad i bromsverkan heller.

Släpp inte på bromsen för jösse namn.... På min blågröna hammarlackade Cardinal finns det ett litet hål vid bromsvredet. Där kan man bonka i en tretumsspik efter att man vridit åt bromsen rejält. Bara att veva!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tycker du skall välja ett spö ur Multi-serien. Namnet kommer från att det är anpassat till Multiplikatorrullar. Dessutom är namnet "dubbelbottnat", dvs att det är ett multifunktionellt spö. Både Cardinal och Ambassadeur borde passa alldeles utmärkt!

Cardinal?  Sånt skit, Shimaaaano ske det va!! ;) ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...