Hoppa till innehåll

Svenska klassiker från Abu / Record


Record

Recommended Posts

  • Svar 87
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 1 year later...
Ursäkta mitt sena svar men om det är som till Delta 3:an så ska det följa med en metallgrej som byts ut

för att ändra vevsida :) har tyvärr inte kvar min Delta 5:a så jag vet inte säkert.

Fick inte med någon metallgrej när jag köpte min så den har väl gått förlorad under årens lopp.

Fast vevsidan spelar ju ändå ingen roll när den bara står och ser snygg ut i skåpet :wub:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 years later...

Hej,

 

Jag fick precis hem min första svenska klassiker en Doublé..

Glad i hågen började man veva och upptäcker då att något inte står rätt till..

Något är fel, fram med en skruvmejsel och påbörja demontering..

 

Finner ganska direkt att mittenskruven som håller bromsratten är avdragen. :(

 

Hm, hur löser man detta på bästa sätt? Prova att borra ur den gamla skruven och letar efter en reservdelsskruv?

 

Någon som har goda råd?

 

Bifogar några bilder..

 

 

Tack på förhand!

post-1065-0-02640900-1359570194_thumb.jp

post-1065-0-30057100-1359570196_thumb.jp

post-1065-0-80934800-1359570198_thumb.jp

post-1065-0-34705200-1359570201_thumb.jp

post-1065-0-89823800-1359570202_thumb.jp

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kan vara riktigt knepigt.

Gör det definitivt inte med en handborrmaskin.

Se till att det är plant innan du börjar borra och att det är riktigt centrerat. Börjar det dra snett kan de vara kört. Absolut bäst är att sänkgnista men en sån maskin har man ju inte hemma i garaget. Eller det kanske du har ;) va vet jag

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jaga helt enkelt tag på en hederlig liten grispitt.... Ett annat tips är att borra ett hål mitt i den trasiga skruven, leta reda på ett torx-bits som är lite större än hålet, knacka i bitset försiktigt och skruva ur.

Lycka till

Feta fingrar på Galaxy S2 kan förklara vissa teckenfel.....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag fick precis hem min första svenska klassiker en Doublé..

Glad i hågen började man veva och upptäcker då att något inte står rätt till..

Något är fel, fram med en skruvmejsel och påbörja demontering..

 

Finner ganska direkt att mittenskruven som håller bromsratten är avdragen. :(

 

Hm, hur löser man detta på bästa sätt? Prova att borra ur den gamla skruven och letar efter en reservdelsskruv?

 

Någon som har goda råd?

 

Bifogar några bilder..

 

 

Tack på förhand!

Hej

Ta det lite piano. Om det är centrumskruven som är avdragen måste du hitta en ny först. Prova att kontakta de på Tradera som håller på med reservdelar till ABU. Jag har ägt en Record Precision för många år sedan. Det var nog ett gott försök av ABU att konkurera om flugrullar, men den var tillverkad i gjutgods och en redig sketrulle. Jag tappade den i marken och en del av stativet gick rakt av. Men däremot så är ju ABU's rullar historia!

Kontentan av detta inlägg är att var försiktig beroende på att det hela handlar om gjutgods och är känsligt. För övrigt önskar jag att jag hade haft min Precision kvar.

/Tobbe

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej

Ta det lite piano. Om det är centrumskruven som är avdragen måste du hitta en ny först. Prova att kontakta de på Tradera som håller på med reservdelar till ABU. Jag har ägt en Record Precision för många år sedan. Det var nog ett gott försök av ABU att konkurera om flugrullar, men den var tillverkad i gjutgods och en redig sketrulle. Jag tappade den i marken och en del av stativet gick rakt av. Men däremot så är ju ABU's rullar historia!

Kontentan av detta inlägg är att var försiktig beroende på att det hela handlar om gjutgods och är känsligt. För övrigt önskar jag att jag hade haft min Precision kvar.

/Tobbe

Kontakta även ABU i Svängsta. Museet som finns i Svängsta hade en man som arbetat där sedan Hedenhös och viste allt om de gamla pryttlarna.

Prova även där.

/Tobbe

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...