Jump to content

Sveriges bästa harr vatten

Guest Nicklas_H

Recommended Posts

• Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Skämt åsido. För mig är det självklart nånstans i "Det stenbemängda harrparadiset"  d.v.s Piteälven. (se min avatar) Finns nog dock säkert dom som hävdar att det finns både mer & större fisk på andra ställen. Kanske dom har rätt.  ::)

Gräset är alltid grönare på andra sidan ån ;)

Det vore lite intressant att veta vad definitionen av "bäst" är? Är det störst eller mest fisk? Är det det vackraste landskapet? Om detta stämmer så är jag övertygad om att det alltid finns ett bättre vatten någonstans där ute...

För mig är det väldigt viktigt att känna anknytning till det vatten jag fiskar oavsett tidigare nämnda aspekter. Och så länge jag känner mig tillfreds med där jag står, så kommer det alltid att vara det bästa vattnet i hela världen  ;D

-Följ med mig ner till vattnet, ut på udden ska vi gå. Vi ska vakta horisonten och höra fiskar slå. Skåda ut i fjärran och njuta av vår tid,

Bullet

Det vore lite intressant att veta vad definitionen av "bäst" är? Är det störst eller mest fisk? Är det det vackraste landskapet? Om detta stämmer så är jag övertygad om att det alltid finns ett bättre vatten någonstans där ute...

För mig är det väldigt viktigt att känna anknytning till det vatten jag fiskar oavsett tidigare nämnda aspekter. Och så länge jag känner mig tillfreds med där jag står, så kommer det alltid att vara det bästa vattnet i hela världen  ;D

-Följ med mig ner till vattnet, ut på udden ska vi gå. Vi ska vakta horisonten och höra fiskar slå. Skåda ut i fjärran och njuta av vår tid,

Bullet

Vackert.  ;D    Låter lite som mina egna funderingar. För mig är det inte störst & bäst, utan helheten och vad den ger mig. 

Som jag skrev till det norska stolpskottet som lade ut en video på youtube där man bokstavligen massakerade levande gäddor bara för att de var gäddor, när han erbjöd mig att komma och fiska med honom i vad han tycker är världens bästa rödingströmmar;

"I'd rather fish the most insignificant puddles in the world with a person I respect, than the best streams with a person I don't"

/Bullet

På sydligare breddgrader är ju Älvdalen min favvo. Har aldrig lyckats nolla någon tur.

Sveriges sydligaste vildmark sägs det. Jag är beredd att hålla med.

Kolla bara på urinvånarna, lika exotiska som en indianstam i Amazonas.

Är det mig du syftar på.........? 8) :-*

För mig är det väldigt viktigt att känna anknytning till det vatten jag fiskar oavsett tidigare nämnda aspekter. Och så länge jag känner mig tillfreds med där jag står, så kommer det alltid att vara det bästa vattnet i hela världen  ;D

Bullet

Håller med dig till fullo, Bullet...... ;)

För mig är naturen, vildmarken, den magiska tystnaden,som då och då bryts av ett vak och goda fiskevänners sällskap det absolut viktigaste...... 8) 8)

Uigeadail

Guest Nicklas_H

Mitt favorit ställe är Lungan i Ljungdalen snitt vikten på dom statinära harrarna är inte mycket

men det fins lekande harr som vanndrar en mil upp i ån från storsjö där blir harrarna riktigt stora och Ljungan är tjänd just för stor harren.En sommar fångades en harr på 1,8 kg som var 58 cm lång den var lite mager efter vanndringen.Det är en fin liten å innan den blir en stor och porös älv.

Jag tror att jag besökt åtminstone ett av Sveriges, kanske Nordens bästa harrvatten, om man nöjer sig med sjöfiske. Iförd mental ögonbindel i den Norrländska storskogen en bit från Vindelälven fick jag se och fiska en sjö med stor harr. En halvmetersfisk var liten..... :-X

Tack för det äventyret! :D