January 13, 200422 yr comment_110347 Ett kort på min ena havsbox till flugfiske i saltströmmen. Du sk Report
January 29, 200422 yr comment_115068 Snygga flugor det där Leifan! Skulle gärna vilja veta hur du gör huvudet på dina parrot-flugor, det ser inte ut att vara gjort utav hjorthår. Skulle också bilja veta vad epoxyn du använder heter. Mkt snyggt huvud på fluga nr 3. Du sk Report
January 30, 200422 yr comment_115433 en bait fish: Snygg firre Krille :-*, vad är det för material som du har gjort den av? Report
January 30, 200422 yr comment_115466 De här flugorna är nästan exakt likadana som mina öringflugor! From juni 2016 tar jag på mig guidningar i ffa Saxnäsområdet igen efter ett allt för långt uppehåll.. Fisketeknik, kastteknik -Storöring -Röding -Ransarån -Exklusiva fjällvatten/strömmar. -Skräddarsytt eller tillsammans med Saxnäsfishing/Kultsjögården Pm eller 070-6884551 Jakob Jonasson Report
January 30, 200422 yr comment_115482 en bait fish: Snygg firre Krille :-*, vad är det för material som du har gjort den av? den är gjord i angel hair. Report
February 1, 200422 yr comment_116125 Snygg bild på en sej som min polare tog i saltströmmen... Flugan gjord av crystal flash och fibrer från dammvippa (se http://www.edgeflyfishing.com/forum/index....y;threadid=3901 ) Du sk Report
February 5, 200422 yr comment_117482 Saltströmmen är norges (världens?) största tidvattensström, den ligger i norra norge, närmaste stad är Bodö. Själva strömmen är riktigt vacker och mkt imponerande. "400 mill m3 vatten passerer i en hastighet på opptil 20 knop gjennom det 3 km lange og 150 m brede sundet mellom Saltenfjorden og Skjerstadfjorden. " http://www.saltstraumen-fiskecamp.no/ Du sk Report
February 5, 200422 yr comment_117579 Saltströmmen....är ett riktigt trevligt ställe att fiska på. Det kan dock gå väldigt långt mellan huggen om man använder flugspö, men är man i rätt tilfälle så kan det va riktigt riktigt bra (Lindgren, du kan kolla mitt galler i om du skulle vilja se ett par bilder därifrån) Report
December 17, 200421 yr comment_267609 En favorit för gråsejen 8). Grön baitfish: Krok: Valfri saltvattenskrok med kort skaft, storlek 2-4/0. Kropp: Kroppen byggs upp av flera buntar vitt rävhår som varvas med pearl angelhair. Rygg: 2-4 strån dubblad mirage flashaboue samt silver angelhair, gold angelhair och lime angelhair. Gälar: Flourecent röd/orange antrondubbing som binds in som ett V under huvudet. Huvud: Bygg upp huvudformen med smältlim, limma fast ett par holografiska silverögon och lägg slutligen på ett lager epoxy. Report
December 17, 200421 yr comment_268026 Johan, vad har du för krok på din fluga på bilden ?? Niclas /Trollhättan ------BONEFISH ska det vara !!! == STOR sådan !!!!Min Blogg GuDis BloggHttp://www.slipstenar.se dyra och mycket bra slipstenar och köksknivar. Report
December 19, 200421 yr comment_269290 Det är en Mustad saltvattensmetkrok i BN-utförande. Har fiskat med dem i flera år men kommer tyvärr inte ihåg namn eller produktnummer då jag slängt förpackningen. Report
December 27, 200421 yr comment_275708 Fiskimmitationer jag band i våras... Tyvärr frätte det lite i bilden så jag har mörkat ner den en del, men det skall nog gå att se vad det är. Report
January 2, 200521 yr comment_278809 En blå baitfishfluga som tas in med ca 0.4 m/s, eller så snabbt man nu klarar av att dra in linan, har gett mig flera fina gråsejar. Lämpliga storlekar är 5-15 cm. Lägger inte ut någon mönsterbeskrivning då material och bindteknik är desamma som för min gröna baitfish. Report
January 2, 200521 yr comment_278820 En torskdräpare som även fungerar fint på gråsejen under mulna dagar: Krok: Saltvattenskrok storlek 2-2/0. Vinge: Bind först in en bunt orange rävhår och 3-5 strån dubblad mirageflashaboue. Dubba därefter en liten kula av hot orange Ice dub och bind in två Hot orangefärgade badgertupphackel + två orangefärgade tupphackel så att de bildar ett V. Avsluta vingen genom att binda in två orangefärgade hönshackel. Dessa fungerar som ett slags fenor och ger flugan betydligt mer liv då den fiskas in med korta snabba strippningar. Hackel: Stort Hot orangefärgat schlappenhackel. Huvud: Epoxylim blandat med flouricerande orange färgpulver. Ögon: Holografiska ögon i valfritt utförande som trycks fast i huvudet innan epoxylimmet härdat. Avsluta med ett tunt lager ofärgad epoxy. Report
January 2, 200521 yr comment_278828 En enkel flashfluga som fungerat bra. Lättkastad och slitstark. Krok: Saltvattenskrok storlek 2-4/0. Vinge: Holografisk silverflashaboue, mirage flashaboue samt original flashaboue i färgerna lila, blått eller grönt. Fenor: Två korta tupp- eller hönshackel som binds in på vardera sida av krokskaftet. Hackel: Stort schlappenhackel. Huvud: Epoxylim blandat med flouricerande färgpulver. Ögon: Holografiska silver- eller guldögon. Avsluta huvudet med ett lager ofärgad epoxy. Report
January 17, 200521 yr comment_289995 jag hittade lite krok att binda på nu... Mustads BIG GUN och HOODLUM krokar e ju stora o starka.. Niclas /Trollhättan ------BONEFISH ska det vara !!! == STOR sådan !!!!Min Blogg GuDis BloggHttp://www.slipstenar.se dyra och mycket bra slipstenar och köksknivar. Report
January 17, 200521 yr comment_290130 Lite flugor till bonefishen som förhoppningsvis kommer att fiskas i år..... :- Niclas /Trollhättan ------BONEFISH ska det vara !!! == STOR sådan !!!!Min Blogg GuDis BloggHttp://www.slipstenar.se dyra och mycket bra slipstenar och köksknivar. Report