Hoppa till innehåll

Trysilelva runt Plassen


D

Recommended Posts

Vi tänkte ta en sväng till Trysil nu till helgen. Har läst en del om fisket runt Plassen här på forumet och på andra sidor. Det blir nog att åka dit, men fiskar nog inte på den "privata" sträckan utan på statens kort. Får väl hoppas att vattnet sjunker undan lite i veckan, för just nu verkar det högt.

Finns det någon som vet någon bra tältplats runt Plassen, eftersom vi kommer upp sent på torsdag kväll så kan det ju vara bra att slippa åka runt och leta för mycket??    :P

Någon som ha några heta fisketips?  ???

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

tjena

bra camping plats.... jag skulle rekomendera dig att åka igenom plassen tills du kommer till en fiskeskylt på vänster sida av vägen som det står " virrevika" eller typ nåt sånt står det på skylten är inte helt säker men nåt i den stilen.

lätt och fint att slå upp tält på den platsen, fisket kan va bra där OM du fiskar i strömmen precis efter kraftstationen, finns en stenpir som du kan gå ut på, gå ej hela vägen ut utan fiska efter kanten och i slutet av piren, där kan det stå fina harrar ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag har fiskat på den privata sträckan. Den var fin med ett flertal fina spots på. Jag kan rekomendera fisket kring skyttebanan där jag lyckades bra. Vidare finns det mittemot skyttebanan en liten bäck som rinner ut, även där högg det på bra. Jag var där kring midsommar och vattnet var nog i högsta laget då, bättre nu tror jag.

Lycka till :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är inte så långt från plassen till grönoset där gröna rinner ut i älven och djupkanten som går utmed den sidan det ligger en bongård på har producerat många fina harrar genom åren :).Man kan även ha bra fiske i området runt bron i plassen som inte tillhör gjerfloen och jag och kompisarna har haft bra fiske hela vägen från bron förbi skolan i plassen och en bra bit uppströms bron uppmot ett lastbils garage.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

finns det inte plats vid platsen jag berätta om så har du en stor plan plats nedanför där du kan slå upp 100 tält om du så vill :)

plassen är liten så man kan lätt åka mellan ställena du vill fiska på.

ska själv upp och fiska lite senare under september på mina favorit platser där jag vet det står fina harrar i kilos klassen ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tältplatsen du pratar om ligger alltså lite söder om Plassen på den västra stranden precis vid älven eller?

Ligger det ett kraftverk där, låter inte så kul?

kraftstationen ligger lite högre upp så tror inte du ser den ifrån tältplatsen, men det är bra att fiska nedanför den. mycket harr ute i strömmen men inte så du behöver fiska där, finns MASSA STÄLLEN som du kan testa.

NORR om plassen ligger detta ställe.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tältplatsen du pratar om ligger alltså lite söder om Plassen på den västra stranden precis vid älven eller?

Ligger det ett kraftverk där, låter inte så kul?

Ställ tältet på klara camping det kostar knappt inget så är du mitt i trysil och har fyra mil norr ut att fiska och fyra mil söder ut att fiska,det finns bra fiske platser nära campingen som ex; deltat,öronäset,fotbolls planen på motsatta sidan älven, gråa,nedanför den nerlagda minkfarmen mm. Ta kontakt men Arve Tangen på www.mittfluefiske .com så kan han säkert ge dig lite tips eller köp en fiskekarta över området så hjälper dom dig nog inne på G-sport i byn med vägbeskrivning om du vill,du har tio mil älv, biflöden och sjöar på ett och samma fiskekort så det är bara att börja leta efter dina egna favorit ställen ;) ;D. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

tjena

bra camping plats.... jag skulle rekomendera dig att åka igenom plassen tills du kommer till en fiskeskylt på vänster sida av vägen som det står " virrevika" eller typ nåt sånt står det på skylten är inte helt säker men nåt i den stilen.

lätt och fint att slå upp tält på den platsen, fisket kan va bra där OM du fiskar i strömmen precis efter kraftstationen, finns en stenpir som du kan gå ut på, gå ej hela vägen ut utan fiska efter kanten och i slutet av piren, där kan det stå fina harrar ;)

Tror skylten du letar efter är "Vakkervika"  :)

Bra tips för övrigt har själv bara fiskat vid själva viken nära parkeringen. Mest småharr där. Ska själv nästa gång söka mig uppåt och prova den där piren.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jaha, då var man tillbaka då och här kommer den utlovade rapporten:

Strålande sol, varmt och inte ett enda vak på tre dagar. Vi fick ca 10 mindre harrar och ett par små öringar på hela tiden, så fisket var ganska uselt  :'(

Däremot fanns det ju gott om fina platser att fiska på bortsett från att fisken hade gått upp i rök!

Tur att man har whiskey och öl att trösta sig med  8)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...