Hoppa till innehåll

Regnbågsfiske & Regnbågar


Skruttapan

Recommended Posts

Ja, då har jag en liten fråga.

Såhär på tidig höst, när fisket kommit igång men det envisas med att vara konstant lätt storm. Hur gör ni nu?

Igår var jag ute några timmar och provade något jag varit sugen på, booby med en sjunk4-klump. Ut 25 meter och rakt ner till botten. Jag nötte med tre olika boobys, helt utan hugg och utan att se ett vak. Inte ens i lä-vikar med kläckande mygg.

Är de ytligt men bara inte motiverade att vaka när det blåser?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja, då har jag en liten fråga.

Såhär på tidig höst, när fisket kommit igång men det envisas med att vara konstant lätt storm. Hur gör ni nu?

Igår var jag ute några timmar och provade något jag varit sugen på, booby med en sjunk4-klump. Ut 25 meter och rakt ner till botten. Jag nötte med tre olika boobys, helt utan hugg och utan att se ett vak. Inte ens i lä-vikar med kläckande mygg.

Är de ytligt men bara inte motiverade att vaka när det blåser?

När det blåser så ser du ju inte vaken.

En väl flytande Streaking Caddis kan vara effektiv när du drar den över vågorna.

En liten flymf/buzzer som man låter sjunka ner någon decimeter kan också vara mycket effektiv.

Boobyfisket är ofta effektivt men långt ifrån allenarådande!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

När det blåser så ser du ju inte vaken.

En väl flytande Streaking Caddis kan vara effektiv när du drar den över vågorna.

En liten flymf/buzzer som man låter sjunka ner någon decimeter kan också vara mycket effektiv.

Boobyfisket är ofta effektivt men långt ifrån allenarådande!

Sjön ligger i lä när det är nordostlig vind så även om vindbyar dansar in så var det stundtals blank yta eller näst intill, jag hade sett vaken om det vakade. :/

Jag får prova att låta en Caddis brumma runt lite på ytan. :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Satt o snackade med en kund häromveckan och vi gled in på lite privata intressen osv. När mitt flugdängande kom på tal så berättade han att hans bror äger mark här i trakten (Skåne) och även 2 dammar som ligger långt in i skogen. Runt 2006-7 så satte dom ut ett hundratal bågar på 1 eller 2 kg. Dom fiskade upp max 10-20 av dom och sen falnade intresset. Efter en del tjat från min sida så ska vi nu ut till dammarna imorgon kväll. Så vad tror ni? Kan det finnas liv? Det krävs väl tillflöden för reproduktion? Är lite febrig så här kvällen innan:-)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Satt o snackade med en kund häromveckan och vi gled in på lite privata intressen osv. När mitt flugdängande kom på tal så berättade han att hans bror äger mark här i trakten (Skåne) och även 2 dammar som ligger långt in i skogen. Runt 2006-7 så satte dom ut ett hundratal bågar på 1 eller 2 kg. Dom fiskade upp max 10-20 av dom och sen falnade intresset. Efter en del tjat från min sida så ska vi nu ut till dammarna imorgon kväll. Så vad tror ni? Kan det finnas liv? Det krävs väl tillflöden för reproduktion? Är lite febrig så här kvällen innan:-)

Ska bli kul att höra hur det gick sen :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mmm, har kollat på eniro och det är små dammar och enligt kunden helt eftersatta i eländig terräng. Det blir ett äventyr och vi får väl se om vi kan slå oss fram till dom:-) Men vad kan man tänka sig att dom har livnärt sig på?

Nu är man nyfiken på hur äventyret gick :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 years later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...