Hoppa till innehåll

Vad har ni för rullarsenal hemma?


jeppe

Recommended Posts

22 hours ago, VAK said:

Ja den är riktigt ovanlig, trots att det är en storspolig rulle mäter den bara 7cm i diameter. Christian Hörgren hade en jag fick klämma på sen var jag såld!

Du kan inte tänka dig avyttra den ?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Efter att ha nyligen införskaffat en guldfärgad Loop Hitec Salmon slog det mig att det börjar bli dags att komma ut ur garderoben och erkänna att man blivit något av en samlare (jag fiskar inte lax ?‍♂️). Känns riktigt surt men en guldfärgad Hitec talar sitt tydliga språk..

Får trösta mig med att den är cool som fan ?

20190531_160754.jpg

  • Like 4
  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

3 hours ago, Chrglx said:

Min enda Danielsson, föredrar Loop Traditional, men kunde inte motstå den blåa färgen (skulle gärna vilja veta historiken, såldes dessa i nån större omfattning?”)

 

147E0F5E-78CF-4CBB-AE08-AEC3F442BBD5.jpeg

Nä, men ser man på. Det där var faktiskt en snygg Danielsson. Jag har själv fem stycken Danielssonare. Fantastiskt bra rullar, särskilt om man räknar hur mycket man får för pengarna, men designen lämnar ju ofta lite övrigt att önska. Man får bara hoppas att man inte träffar på en barista när man är ute och fiskar. Han kommer garanterat hälla kaffebönor i rullen och börja veva. För något mer likt en kaffekvarn än en Danielsson är svårt att hitta.

  • Like 1
  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
On ‎5‎/‎31‎/‎2019 at 4:09 PM, VAK said:

Efter att ha nyligen införskaffat en guldfärgad Loop Hitec Salmon slog det mig att det börjar bli dags att komma ut ur garderoben och erkänna att man blivit något av en samlare (jag fiskar inte lax ?‍♂️). Känns riktigt surt men en guldfärgad Hitec talar sitt tydliga språk..

Får trösta mig med att den är cool som fan ?

20190531_160754.jpg

Fattas bara ett spö. Sen kan du fara land och rike runt och jaga lax!

  • Like 3
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 2 months later...
22 minutes ago, puoltsa19 said:

Ett pluss för att dom använda, inga hyllvärmare

Tack! Dom används. Har några till ute i bilen... För kallt för att gå ut och leta... Den uppe i vänstra hörnet blev pensionerad efter nästan 40 år. Bromsen är helt slut. Charmiga rullar som är nästan outslitliga bara dom får nån droppe olja ibland. Men visst har dom sina egenheter jämfört med moderna grejer. Spolen har ingen balansvikt så det skakar rejält om fisken rusar. De har ingen utanpåliggande kant på spolen så man får bromsa med fingrarna på insidan om det behövs. Men det är ju en vanesak.  Vill man ha veven på vänster sida går dom att konvertera, men man måste vrida en liten fjäderbelastad pigg ett halvt varv. Gammaldags mekanik... Utseendet tycker jag är klockrent! Men för övrigt kanske man får ha  ett visst mått av nostalgi... Bör användas ihop med gammalt cane-spö! Eller gammalt glasfiberspö med flagnande lack...

  • Like 4
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...
  • 2 months later...

Tidigare hade jag en uppsjö rullar av olika fabrikat. Vision, ABU, LOOP, Fenwick och någon halvgjuten "no-name" variant. Men ABU'n blev gammal och utsliten, Fenwick'en sålde jag tillsammans med spöt då 2 delat 9 fot var lite drygt att konka runt på och "No-name'en" ligger på någon vind någonstans. 

Vision blev jag lite trött på för jag upplevde det som att de spottade ut nya modeller titt som tätt men när man skulle ha en extraspole så hade modellen redan utgått. Så Vision åkte också.

Slutligen hade jag endast två gigantiska Loop MegaLoop kvar och de kan man inte ha till Bondemöllas regnbågar eller på Öringkusten i syd. Jag kompletterade arsenalen med:

* Danielsson DryFly till alla smååar, regnbågar och dylikt

* Danielsson F3W 7ten för kusten, gäddan och det mindre tropiska saltet.

Kommer köra Danielsson framöver. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.

























×
×
  • Skapa ny...