Jump to content
jeppe

Vad har ni för rullarsenal hemma?

Recommended Posts

Ja den förtjänar ett hedersomnämnande🏆 min första looprulle förövrigt ❤

Edited by VAK
  • Thanks 1

3 hours ago, VAK said:

Oldschool rules! 

20190516_124705.jpg

Loop Modell 1 ser man inte varje dag, jag har aldrig sett någon i verkligheten, den måste vara rätt ovanlig.

3 hours ago, Ixoye said:

Loop Modell 1 ser man inte varje dag, jag har aldrig sett någon i verkligheten, den måste vara rätt ovanlig.

Ja den är riktigt ovanlig, trots att det är en storspolig rulle mäter den bara 7cm i diameter. Christian Hörgren hade en jag fick klämma på sen var jag såld!

• Like 1

22 hours ago, VAK said:

Ja den är riktigt ovanlig, trots att det är en storspolig rulle mäter den bara 7cm i diameter. Christian Hörgren hade en jag fick klämma på sen var jag såld!

Du kan inte tänka dig avyttra den ?

3 hours ago, Ixoye said:

Du kan inte tänka dig avyttra den ?

Mitt Sage LL 389 Skulle aldrig förlåta mig 😂

• Like 1

Efter att ha nyligen införskaffat en guldfärgad Loop Hitec Salmon slog det mig att det börjar bli dags att komma ut ur garderoben och erkänna att man blivit något av en samlare (jag fiskar inte lax 🤦‍♂️). Känns riktigt surt men en guldfärgad Hitec talar sitt tydliga språk..

Får trösta mig med att den är cool som fan 😎

20190531_160754.jpg

• Like 4
  • Haha 1

Min enda Danielsson, föredrar Loop Traditional, men kunde inte motstå den blåa färgen (skulle gärna vilja veta historiken, såldes dessa i nån större omfattning?”)

147E0F5E-78CF-4CBB-AE08-AEC3F442BBD5.jpeg

Edited by Chrglx
  • Like 2

6 hours ago, VAK said:

...det börjar bli dags att komma ut ur garderoben och erkänna att man blivit något av en samlare...

Ibland är det svårt att själv se det som är självklart för alla andra. 😄

3 hours ago, Chrglx said:

Min enda Danielsson, föredrar Loop Traditional, men kunde inte motstå den blåa färgen (skulle gärna vilja veta historiken, såldes dessa i nån större omfattning?”)

147E0F5E-78CF-4CBB-AE08-AEC3F442BBD5.jpeg

Nä, men ser man på. Det där var faktiskt en snygg Danielsson. Jag har själv fem stycken Danielssonare. Fantastiskt bra rullar, särskilt om man räknar hur mycket man får för pengarna, men designen lämnar ju ofta lite övrigt att önska. Man får bara hoppas att man inte träffar på en barista när man är ute och fiskar. Han kommer garanterat hälla kaffebönor i rullen och börja veva. För något mer likt en kaffekvarn än en Danielsson är svårt att hitta.

• Like 1

On ‎5‎/‎31‎/‎2019 at 4:09 PM, VAK said:

Efter att ha nyligen införskaffat en guldfärgad Loop Hitec Salmon slog det mig att det börjar bli dags att komma ut ur garderoben och erkänna att man blivit något av en samlare (jag fiskar inte lax 🤦‍♂️). Känns riktigt surt men en guldfärgad Hitec talar sitt tydliga språk..

Får trösta mig med att den är cool som fan 😎

20190531_160754.jpg

Fattas bara ett spö. Sen kan du fara land och rike runt och jaga lax!

• Like 3

Ross san miguel TWO och Ross vision TWO. Samma rulle men Vision har det porterade bakstycket.

20191130_114123.jpg

20191130_114041.jpg

Edited by VAK
  • Like 1
  • Thanks 1

3 minutes ago, Frank said:

Pflueger Medalist. Jag är lite svag för dom där...

DSC_0950.JPG

3 minutes ago, Frank said:

Pflueger Medalist. Jag är lite svag för dom där...

DSC_0950.JPG

Ett pluss för att dom använda, inga hyllvärmare

22 minutes ago, puoltsa19 said:

Ett pluss för att dom använda, inga hyllvärmare

Tack! Dom används. Har några till ute i bilen... För kallt för att gå ut och leta... Den uppe i vänstra hörnet blev pensionerad efter nästan 40 år. Bromsen är helt slut. Charmiga rullar som är nästan outslitliga bara dom får nån droppe olja ibland. Men visst har dom sina egenheter jämfört med moderna grejer. Spolen har ingen balansvikt så det skakar rejält om fisken rusar. De har ingen utanpåliggande kant på spolen så man får bromsa med fingrarna på insidan om det behövs. Men det är ju en vanesak.  Vill man ha veven på vänster sida går dom att konvertera, men man måste vrida en liten fjäderbelastad pigg ett halvt varv. Gammaldags mekanik... Utseendet tycker jag är klockrent! Men för övrigt kanske man får ha  ett visst mått av nostalgi... Bör användas ihop med gammalt cane-spö! Eller gammalt glasfiberspö med flagnande lack...

• Like 4

On 11/30/2019 at 3:25 PM, VAK said:

Ross san miguel TWO och Ross vision TWO. Samma rulle men Vision har det porterade bakstycket.

20191130_114123.jpg

20191130_114041.jpg

B899EA5A-FF16-416B-A582-165EC8DB1044.jpeg

20191207_091928.thumb.jpg.fbfabaf87b947491b1a06e3680800116.jpg SPEYCO 4" SYMMETRY SPEY PLATE WIND

SPEYCO 4" SYMMETRY SPEY Black 

Danielsson control 7-12

2st Danielsson control 11 infinity 

Edited by jocke_möller_88
  • Like 1

Gött samlar Danielsson och lopp som gjort av underbara av Danielsson rullar eller hur? Men ev till salu rullar.

IMG_20200524_192628.jpg

• Like 4