Hoppa till innehåll

Kilsbergens Ädelfiskevatten (Karlsdal/Villingsberg)


Freddeponken

Recommended Posts

Mitten augusti var jag i Bastkulltjärn och det fanns gott om fisk av vilka några valde att luras av mina dunkrokar.

Sorgliga stjärtfenor men en hel den backing blev luftad.

Den största på strax under kilot och ett monster som jag fick att ta på en myra lindade snabbt in min lina i näckrosorna, den bör ha varit betydligt större ...

GRHE med guldskalle samt myror var populärt födointag.

/Lasse

Redigerad med Padron
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Var till Sörämten idag, tänkte lufta flytringen, blev lite tveksam när stränderna kantades av ett tjugotal spinnfiskare. Men flytringen behövde ju luftas så det var bara att bita ihop, sagt och gjort, blåste upp den och åkte ut en bit, då får man höra från någon att man ska vara försiktig så att det inte går hål på ringen....-det är ingen fara svarar jag, en annan individ säger då att jag visst ska vara orolig för den ska gå "sönder".....Det var väl mest på skämt men attityden är ju väldigt tråkig.

Nog om det, fick iallafall tre fina fiskar.....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var till Sörämten idag, tänkte lufta flytringen, blev lite tveksam när stränderna kantades av ett tjugotal spinnfiskare. Men flytringen behövde ju luftas så det var bara att bita ihop, sagt och gjort, blåste upp den och åkte ut en bit, då får man höra från någon att man ska vara försiktig så att det inte går hål på ringen....-det är ingen fara svarar jag, en annan individ säger då att jag visst ska vara orolig för den ska gå "sönder".....Det var väl mest på skämt men attityden är ju väldigt tråkig.

Nog om det, fick iallafall tre fina fiskar.....

Halloj!

ja det är tråkigt att vissa(puckon)har sån attityd när man fiskar från flytring,fast man har rätt att använda F.ring där.

det är bättre att åka dit en veckodag istället mycket lugnare då :(:)

mvh/pette

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Helgen innebar sista resan för mig till området på en helg!

Bastkulltjärn (1,4 ha) och 17 flugfiskare som mest, det är tamejfan armbågs lucka!

Ringande mobiltelefoner och gud vet vad, ingen naturupplevelse direkt. Efter detta känns mellandagsrean öde :(

Att jag dessutom blev utan fisk gör ju inte saken bättre :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Helgen innebar sista resan för mig till området på en helg!

Bastkulltjärn (1,4 ha) och 17 flugfiskare som mest, det är tamejfan armbågs lucka!

Ringande mobiltelefoner och gud vet vad, ingen naturupplevelse direkt. Efter detta känns mellandagsrean öde :wub:

Att jag dessutom blev utan fisk gör ju inte saken bättre :)

halloj!

jag har lessnat på att fiska i villingsbergs området för det är alltid så jäkla mycket folk där på helgerna,inte så kul att trängas bland folk :wub: ,o så är det så jäkla skräpigt där med :wub: inte så skoj när det ligger ölburkar och engångs grillar m.m slängda lite här och där :wub: .

är faktiskt lite sugen på att starta något eget här i e-tuna området istället,så man skulle vara ett seriöst gäng o arendera en egen sjö o lägga i öring o regnbåge ,det skulle vara drömmen :wub:

mvh/pette

Redigerad med pette
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

halloj!

jag har lessnat på att fiska i villingsbergs området för det är alltid så jäkla mycket folk där på helgerna,inte så kul att trängas bland folk :wub: ,o så är det så jäkla skräpigt där med :wub: inte så skoj när det ligger ölburkar och engångs grillar m.m slängda lite här och där :) .

är faktiskt lite sugen på att starta något eget här i e-tuna området istället,så man skulle vara ett seriöst gäng o arendera en egen sjö o lägga i öring o regnbåge ,det skulle vara drömmen :wub:

mvh/pette

Jag är på även om jag bor 40 km från Eskilstuna!

/Lasse

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

halloj!

jag har lessnat på att fiska i villingsbergs området för det är alltid så jäkla mycket folk där på helgerna,inte så kul att trängas bland folk :wub: ,o så är det så jäkla skräpigt där med :wub: inte så skoj när det ligger ölburkar och engångs grillar m.m slängda lite här och där :) .

är faktiskt lite sugen på att starta något eget här i e-tuna området istället,så man skulle vara ett seriöst gäng o arendera en egen sjö o lägga i öring o regnbåge ,det skulle vara drömmen :wub:

mvh/pette

Inte förstöra en sjö med regnbåge. Bara öring är en dröm!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Halloj!

ja det är tråkigt att vissa(puckon)har sån attityd när man fiskar från flytring,fast man har rätt att använda F.ring där.

det är bättre att åka dit en veckodag istället mycket lugnare då :):huh:

mvh/pette

Ja, synd bara att man har så dåligt med tid att ta sig iväg på vardagar..

Det blev rätt kul iallafall, det såg ut som att spinnhjonen hade riktigt dåligt fiske medan det nappade flitigt på mina torrflugor :P .

Gillar iden´ om att hyra ett "eget" vatten, fast jag har ju lite långt till e-tuna.

/Per

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Det var nog första gången jag upplevt fisket däruppe som tråkigt.....

.....testade nog igenom halva flugasken. ^_^

Lika för mig sist oxå. För mycket folk på helgerna. De borde öppna en sjö till för endast flugfiske! Jag vet inte hur det ser ut vid spinnsjöarna? Är det lika mycket folk där? Annars skulle det ju gå att göra om en spinnsjö till ff-sjö.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Lika för mig sist oxå. För mycket folk på helgerna. De borde öppna en sjö till för endast flugfiske! Jag vet inte hur det ser ut vid spinnsjöarna? Är det lika mycket folk där? Annars skulle det ju gå att göra om en spinnsjö till ff-sjö.

Halloj...!

Det som kallas "armbågslucka"... Men varför inte besöka Malingsbo-Kloten o framförallt Mellantjärn? Kanonfint vatten m en hel del fisk nu...!(Endast flugfiske) Samma gäller för Hemtjärn o Gäddjärn!

/Flugfiskarn

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Lika för mig sist oxå. För mycket folk på helgerna. De borde öppna en sjö till för endast flugfiske! Jag vet inte hur det ser ut vid spinnsjöarna? Är det lika mycket folk där? Annars skulle det ju gå att göra om en spinnsjö till ff-sjö.

Både Svarttjärn och Trehörningen är ju "Endast Flugfiske!" ^_^

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...